Typerin joululaulu, jonka kuullessasi pyörittelet silmiäsi?
Itse en voi ymmärtää kappaleen "Pieni liekki" suosiota.
Kommentit (800)
Vierailija kirjoitti:
Se törppö kalmistossa.
Tämä!
Kaikki Loirin versiot kaikista joululauluista, kuunteleeko joku näitä ihan vapaaehtoisesti?
Vierailija kirjoitti:
Se törppö kalmistossa.
Karoly Garamin versio nostaa ihokarvat erityisen pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Se törppö kalmistossa.
Kieltämättä tulokulma sanoituksessa on ”hieman” melankolinen, vaikka ilosanomaksi lopussa kääntyykin. Konsta jylhän joululaulu on silti mielestäni yksi loistavimmista joululauluista: sanoituksen ja sävelkulun keskinäistä leikkiä ja valssi-sovitus tuo oman hienon lisänsä joululauluun (varmaan sitä alkaa tulla itse vanhaksi…)
Vierailija kirjoitti:
Kulkuset, mutta ilman sanoja.
"Lallallaa, lallallaa, lallallal-LEE".
MIKSI? Kuka tykkää tästä? Voiko ärsyttävämpää olla??
On se sanojenkin kanssa melko valju. Joskus lapsena se kuulosti kaikessa iloisuudessaan ja menevyydessään hyvältä. Mutta nyt ei voi ymmärtää joululaulua, jossa ei mainita sanallakaan mitään joulusta. Muutenkin on enemmän sitä ”Amerikan hapatusta”. Lisäksi laulun pääaihe nykypäivänä on hyvin kaksimielinen. Pitäisi muuttaa laulun nimi k-sanaksi 😜
Tonttu Torvinen. Niin väkisin väännetty ettei toista ole
Vierailija kirjoitti:
Lapsi tuoksuu joululta
Samaa mieltä.
Mutta koska joulunaikaan pitää nähdä kaikessa jotain hyvää, niin sanoisin, että parempi kuitenkin "Lapsi tuoksuu joululta" kuin "Joulu tuoksuu lapselta".
Vierailija kirjoitti:
Hei mummo. Melomalla taas tullaan pohjoiseen.
Eivätkä ole edes jouluna tulossa, soittavat vain, ja se saa mummon mieleen joulut vuosien takaa, kun omat lapset olivat vielä pieniä. Mummon lapset tulevat vain kesällä viikoksi täysihoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulupukki suukon sai. Hyi helv, mikä ällö pervo laulu..
Pukki on perheen isä pukeutuneena pukiksi 😄
Mutta pienenä en tajunnut sitä ja ajattelin myös noin 😄Mä aina ajattelen että se on joku naapurin Timppa se joulupukki ja äiti pettää Timpan kanssa laulua laulavan lapsen isää. Olen yrittänyt, mutten ole vuosiin päässyt tästä mielikuvasta eroon.
Minäkin olen aina ajatellut niin ja miettinyt, kuinka helvetillinen perheriita on tiedossa, hakkaamista ja muuta, kun lapsi viattomasti paljastaa äidin pussailleen "joulupukin" kanssa yön hiljaisuudessa.
Satuin kuulemaan Yölinnun Tonttu ja Enkeli. Sanat ovat kyllä niin kornit, että 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulupukki suukon sai. Hyi helv, mikä ällö pervo laulu..
Pukki on perheen isä pukeutuneena pukiksi 😄
Mutta pienenä en tajunnut sitä ja ajattelin myös noin 😄Mä aina ajattelen että se on joku naapurin Timppa se joulupukki ja äiti pettää Timpan kanssa laulua laulavan lapsen isää. Olen yrittänyt, mutten ole vuosiin päässyt tästä mielikuvasta eroon.
Minäkin olen aina ajatellut niin ja miettinyt, kuinka helvetillinen perheriita on tiedossa, hakkaamista ja muuta, kun lapsi viattomasti paljastaa äidin pussailleen "joulupukin" kanssa yön hiljaisuudessa.
Olen varmaan jotenkin kieroutunut mieleltäni, mutta olen ajatellut että sen naisen aviomies oikeasti pitää siitä että hänen vaimonsa suutelee naapurin Timpan kanssa. Eli vaimo tavallaan pettää luvalla, eli on jossain aisankannatussuhteessa, ja siksi lapsen mielestä isä aina vain nauraisi kun kuulisi että vaimo on taas touhuillut naapurin Timpan kanssa aikuisten juttuja.
Lukekaa nämä sanat tarkkaan, niin tässähän on ilmoitettu selvästi aika että pukki on tullut, jakanut lapsille lahjat, ja sitten välittömästi sen jälkeen lapset on ohjattu nukkumaan etteivät he pääsisi näkemään mitään mitä tuo kolmikko alkaa puuhailemaan. Lapsi vaan ei malta vielä mennä nukkumaan, vaan haluaa karkkia ja jää vakoilemaan kun äiti "keskustelee" pukin kanssa ja hommat alkaa kuumentua. Isä taas ei ole paikalla, mutta kyllä isä tietää että pukki on edelleen paikalla ja äidin kanssa salissa.
Eli lapsi aistii että tämä touhu on jotain ehdottoman salaista, koska aikuiset sitä peittelevät muilta, ja siitä syystä koska hän pääsee näkemään sen, hän sitten paljastaa sen nallelleen!
Joulupukki lahjat jo toi
pikku Jukka vielä vaan ei
unta saada voi
kas, painaa hänen mieltään
nyt niin suuri salaisuus
Ei hillitiä voi kieltään, vaan
saa kuulla nalle uus
"Voi, kun hassua mä nähdä sain
äsken kun mä karamellin hain
Mä hiivin saliin päin
oven rakoon salaa jäin
kun äidin kanssa joulupukin
juttelevan näin
Ja kuinka hassusti se sattuikaan
joulupukin partaan valkeaan
Voi, mikä nauru syntyiskään
jos isi sais tietää tään
että joulupukki suukon sai"
Tiptap tiptap tipe tipe tiptap tipe tip tip tap
Tap Po tuppaa tulemaan.
Suvi Teräsniskan Mummo saa kyllä minut harkitsemaan väkivaltaisia tekoja.... mutta Konsta Jylhän Joululaulu on kyllä viel kamalampi:
Kuka kulkee nyt yksinään kalmistoon, kuka yksin näin kylmässä on?
Pieni lapsonen vain, joka näin kiiruhtain jälleen kynttilän haudalle tuo....
Ymmärrän, että laulun sanoman pitäisi olla lohduttava, mutta kun laulu kulkee mollissa ja se yleensä vielä lauletaan hitaaaaasti venytelleen, niin ihmettelen, että Suomessa ei ole nykyistä reilusti enemmän masennusta, ahdistusta ja itsemurhia.
Loirin joulululut (ja muutkin laulut). Harvinaisen tekopyhiä vetäisyjä. Tunteiden tulkki, hyi hel...tti. Totaalisen yliarvostettu. Mikä voi Loirissa vedota? En vaan käsitä. No, en ymmärtänyt myöskään Trumpin valintaa.
Tonttu Torvinen on salainen..
No Oisit pitänyt sen ikuisesti vaan salassa stana!
Konsta Jylhän joululaulu on minusta kyllä Raskaana versiona oikein komea, samoin Ainaisten lasten joulu. Sen sijaan ärsyttää kaikki puhkikuluneet rallatukset. Se rumpalilaulu saa kyllä repimään hiukset pois päästä myös metalliversiona, argh!
Miksi Jeesusta pitää ylipäänsä tunkea jouluun? Joulu on syömisen, lahjojen, pitkään nukkumisen, hautausmaalla käymisen juhla. Pääsiäinen riittää kristityille mielestäni.
Se törppö kalmistossa.