Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerin joululaulu, jonka kuullessasi pyörittelet silmiäsi?

Vierailija
21.12.2021 |

Itse en voi ymmärtää kappaleen "Pieni liekki" suosiota.

Kommentit (800)

Vierailija
21/800 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulupukki suukon sai. Hyi helv, mikä ällö pervo laulu..

Pukki on perheen isä pukeutuneena pukiksi 😄

Mutta pienenä en tajunnut sitä ja ajattelin myös noin 😄

Niin minäkin pienenä luulin, mutta nyt aikuisena tajuan että isä on muualla ja pukki onkin joku naapuri.

Vierailija
22/800 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M.A. Nummisen "Joulupukki puree ja lyö". Ihan kuin jonkun murrosikäisen kakaran tekele.

Niinhän nuo Nummisen laulut ovat. Mutta, minusta tuo on aika erikoinen mutta reipas ja piristävä jouluralli. Hauskat sanat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/800 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylvian joululaulu: "Etnanpa kaukaa jo kauniina nään." Täh?

Wikipedia: "Sylvia eli mustapääkerttu (Sylvia atricapilla) on muuttolintu, joka talvehtii Sisiliassa, Italiassa. Laulussa mainitaan ”häkki mi sulkee mun sirkuttajain”, mikä tarkoittaa häkkiä, johon laulun minä eli kerttunen on suljettu silmät puhkaistuna, jotta se yölaulajana houkuttelisi lajitovereitaan lentämään suoraan pyydystäjien verkkoon, minkä jälkeen niiltä otetaan kieli herkuttelijoiden syötäväksi. Topelius vastusti tätä julmaa verkkopyyntiä. Häkki-vertauksen on ajateltu kuvailevan myös Suomen asemaa Venäjän autonomisena mutta alistettuna osana."

Ei juuri nuo mietteet oo pyöriny mielessä, kun oon kyseistä kipaletta lauleskellu. Ihmetelly kyllä kovin tuota Etnaa, kun ei kyllä tämän mökin ikkunasta näy.

Vierailija
24/800 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ammuu ammuu ammuu täss on joulun tuntuu.

Ammuu ammuu ammuu tältä joulu tuntuu.(Lehmän joulu)."

Vierailija
25/800 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme yötä jouluun.

Onko tämä se, jossa on kolmesilmäinen tonttu? Tai yksi normaali ja yksi kyklooppitonttu?

Vierailija
26/800 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikki uudet.

Lisäksi vanhoista Varpunen jouluaamuna ja ja Joulumaa.

Joulumaa on kyllä täyttä paskaa.

"Jos jostain löytäisin mä suuren puurokauhan, niin antaisin mä sille maailman rauhan" tms.

Siitähän se maailmanrauha onkin kiinni, ettei löydy tarpeeksi isoa kauhaa.

Lainatakseni jonkun twiittiä parin vuoden takaa: "Joulumaa on ihmismielen kolmas valtakunta."

Vierailija
27/800 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M.A. Nummisen "Joulupukki puree ja lyö". Ihan kuin jonkun murrosikäisen kakaran tekele.

Niinhän nuo Nummisen laulut ovat. Mutta, minusta tuo on aika erikoinen mutta reipas ja piristävä jouluralli. Hauskat sanat.

Numminen on kyllä melko kovan luokan sanoittaja, kieli poskella väsätty joululaulu ei ole ehkä paras esimerkki miehen kyvyistä =)

Ruma Rakastaja -laulu on hyvä esimerkki.

Vierailija
28/800 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin pienenä luulin, mutta nyt aikuisena tajuan että isä on muualla ja pukki onkin joku naapuri.

Miten väärin voi tajuta? Koko laulun pointti on se ”hauskuus”, että lapsi ei ymmärrä että pukki on oma isä.

Vierailija
29/800 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki uudemmat renkutukset. Jouluradiossakin voisi olla kanava missä ei soiteta kuin ennen 1985  tehtyä joulumusiikkia. 

Ihan hirveimpiä on jotkut oikein tekotaitelliset venytys ja vingutusversiot vanhoista hyvistä joululauluista, hyvä kun erottaa enää mistä laulusta on kyse. 

Vierailija
30/800 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loirin lauluyritykset kaikki.

Pysys vaan Uunona .

Vierailija
31/800 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonttu torvinen kun muistaa miten Hanna-Riikka esitti tuon pienenä tyttönä ja surullinen kohtalo vain muistuu tuosta mieleen.

Vierailija
32/800 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joku missä lauletaan "pääskööt vangit vankiloistaan" tjsp.

Vierailija
33/800 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joku ”jouluaaton aamu kolmosratikassa” -renkutus. Voiko typerämpää biisiä olla. En voi kuunnella jouluradiota, kun tuo tulee sieltä niin usein ja jää soimaan päässä.

Vierailija
34/800 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feliz Navidad. En voi sietää sitä.

Vierailija
35/800 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wikipedia: "Sylvia eli mustapääkerttu (Sylvia atricapilla) on muuttolintu, joka talvehtii Sisiliassa, Italiassa. Laulussa mainitaan ”häkki mi sulkee mun sirkuttajain”, mikä tarkoittaa häkkiä, johon laulun minä eli kerttunen on suljettu silmät puhkaistuna, jotta se yölaulajana houkuttelisi lajitovereitaan lentämään suoraan pyydystäjien verkkoon, minkä jälkeen niiltä otetaan kieli herkuttelijoiden syötäväksi. Topelius vastusti tätä julmaa verkkopyyntiä. Häkki-vertauksen on ajateltu kuvailevan myös Suomen asemaa Venäjän autonomisena mutta alistettuna osana."

Ei juuri nuo mietteet oo pyöriny mielessä, kun oon kyseistä kipaletta lauleskellu. Ihmetelly kyllä kovin tuota Etnaa, kun ei kyllä tämän mökin ikkunasta näy.

Sylvian joululauluhan kertoo selvästi ulkosuomalaisen ikävästä Suomen jouluun.

Vierailija
36/800 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulivuori Etna on Sisiliassa

Vierailija
37/800 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota siemen multa

Vierailija
38/800 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämeeni joulun teen [jeesus-lapsi syntyy uudelleen. Se jeesus ei edes syntynyt joulun aikaan.]

Ja varsinkin, jos sen ulisee limainen Loiri.

Vierailija
39/800 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ai ai ja Voi voi voi

iljettävä biisi

Vierailija
40/800 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku naapurin setä se on.

Niinpä! Mä oon kans aina nähny sen tilanteen sieluni silmin niin, että kun lapset laulaa; ”Voi mikä nauru syntyiskään, jos isi sais tietää tän, että joulupukki suukon sai.”

Eli, lapset näkee kun äiti pussaa pukkia. Pahaa aavistamattomat lapset menevät sitten kertomaan kikatellen siitä iskälle, joka on naapurin Penalle etukäteen maksanut pukkikeikasta. Isä on ehtinyt ottaa kuppia ja pususta kuullessaan saa valtavan raivon puuskan ja käy ullakolta hakemassa metsästyskiväärin. Ampuu pukin (Penan), jonka jälkeen hakkaa äidin henkihieveriin, lapset soittavat hätäkeskukseen ja sossun tädit tulee hakee lapset ja poliisi vie iskän linnaan. Äiti joutuu teho-osastolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi