Tehdäänkö teillä päivässä kaksi eri ruokaa?
Siis tekeekö jotkut todella kahta eri ruokaa samana päivänä lounaalle ja päivälliselle? Jos teette, niin montako kertaa viikossa?
Kommentit (48)
Tottakai tehdään kaksi ruokaa viikonloppusin. Ja arkena töiden jälkeen yksi. Joskus kyllä jotain jääkaapista. Aiemmin tehtyä. Poikani 13-v valitti, etti oikein tykkää jääkaapissa olleesta ruuasta. Esim eilinen lasagne tai perunamuussi... Ei hyvää. Hän tykkää myös enemmän kanttarelleita kuin herkkusienistä. Taitaa olla vähän pilalle ruokittu. vaikka tässä taloudesa ei mitenkään aina ehdi tehdä ruokaa arki-iltoina. Harrastusten takia on tyydyttävä "eiliseen", jos aikoo syödä ennen treenejä
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 16:30"]
No arkena meilläkin kaikki syövät lounaan joko töissä tai koulussa. Kunnon päivällinen tehdään tietenkin sitten illalla kotona.
Viikonloppuisin nukutaan pidempään, aamiainen on normaalia myöhemmin ja siksi lounas on kevyt kuten ruokaisa salaatti tai vihanneskeitto. Päivällisen pääruuaksi tehdään usein haudutusta vaatia ruokia kuten erilaisia patoja. Meillä kaikki tykkäävät kokata ja nautitaan aina pitkään hyvästä ruuasta päivällispöydässä.
Koulussa muuten huomaa, kuinka nälkäisiä lapset ovat maanantaina. Ruokaa menee puolitoistakertaisesti muihin päiviin verrattuna. Mistähän mahtaa johtua?
[/quote]
Koska "teinit ei tarvitse kuin yhden aterian" kuten joku edellä kirjoitti.
Ehkä joillain ei ole sitäkään...
Olen kuullut, että jotkut teinit vetää iltapaksikin oikeeta ruokaa. Tarvitsevat urheilun ym vuoksi. Kellä selvittään kahdella lämpimllä ja puuroilla ym loput ateriat
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 16:32"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 16:15"]Teen :) joka ikinen päivä. Tosin näin juhlapyhinä brunssi ja hieno illallinen perheen kesken. En todellakaan syötä lapsille mitään edellisen päivän jämiä. [/quote] Meneekö teillä paljon ruokaa roskiin kun jämiä ei voi syödä? Mitä vikaa niissä edes on? Ei ne pilalle päivässä mene.
[/quote]
Samaa mieltä. Joskus jämiä vaan jää liian vähän. Silloin annetaan kiralle tai kompostiin. Meillä kyllä kahden kerran annosten teko on normaalia. Tulee samalla vaivalla. Kiva, että viikonlopun jämillä menee alkuviikko mukavasti ilman painetta
Eräänä iltana kaupassa nuoripari pohti perunoiden ostoa. Perunamuusia? Mutta siinä on niin kova homma...
Piti oikein salaa nauraa mieheni kanssa. Meillä peunamuussi ja useimmat arkiruuat on hetkessä tehty eikä niistä ole mitään vaivaa. Muistan itsekin nuorena ajtelleeni, että on vaivanlloista kuoria ja pilkkoa. Mulla oli huono kuorimaveitsi ja tylsä veitsi. Nyt kun välineet on kunnossa, tulee mikä ruoka vaan hetkessä. Ja tietenkin 25 olen asunut poissa äidin lihapadoista. Taidot ja tavat on kehittyneet
T. 2 ruokaa päivittäin joko kotona tai muualla
Joku kysyi, mitä jämille tapahtuu. Yleensä joku syö viikonlopun jämiä lounaaksi alkuviikosta. Teini pyytää usein säästämään, jotta voi syödä maanantaina. Kuulemma kolussa on yleensä jotain onnetonta ruokaa, kuten ohrapuuroa tai nakkikastiketta silloin. Tai sit me vanhemmat syödään. Harvoin jää syömättä, tosi harvoin.
Lapsille huolehditaan useimmiten sekä lounas että päivällinen. Aikuiset saattavat olla ilman lounasta.
Teen vähintäänkin kaksi ruokaa päivässä, ja joskus kolmekin. Pyrin tekemään ruokaa sen verran kuin syödään ettei jää tähteitä. Tykkään, että joka aterialla on uusi ruoka, tuoreista aineksista tehty.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 16:25"]
Ei koskaan. Kerran päivässä ruoka jos ei ole päivällä oltu töissä ja päiväkodissa syömässä. Jos mies on ollut lasten kanssa kotona päivän, minä teen ruuan kun tulen töistä, ja tietysti niinä päivinä kun minä olen lasten kanssa kotona.. Kun ollaan kotona aamupala on niin lähellä lounasaikaa, että ei ole järkeä tehdä kunnon ruokaa kuin vasta iltapäivällä, sitten illalla voi ottaa välipalaa vielä ennen varsinaista iltapalaa jos siltä tuntuu.
[/quote]
Päiväkoti-ikäset tarvii viisi ateriaa. Aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala.
Pysyvät terveinä ja tyytyväisinä. Ja sopusuhtaisina