Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälasit huurtuu maskin kanssa, mitä tehdä?

Vierailija
21.12.2021 |

Nyt en ole käyttänyt ollenkaan kun nähdäkin pitää. Jos otan pois nenältä ei enää huurre lasit mutta, eipä enää suojaa sitä vähääkään enää.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä se rätti pois.

Vierailija
2/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa vähän kun laittaa sen maskin rillien alareunan alle. Paljon siis riippuu linssien koosta, valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskin reuna rillien alle, ja korvanauhat ristiin.  Näin ilma ei kulje niin paljon maskin päältä, vaan sivuilta. 

Vierailija
4/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän FFP2-maskia niin että taittelen yläosan rautalangan niin tiukasti nenää vasten kuin vain mahdollista, ja nostan sen niin lähelle silmiä kuin vain voin. Sitten laitan laseja vähän alemmaksi kuin normaalisti. Näin ei huurru lainkaan 👍.

Vierailija
5/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole jaksanut enää vääntää naruja ristiin enkä vetää maskia melkein silmiin asti kiinni, vaan painelen vain sen maskin riittävän tiukkaan naaman muotoja mukaillen. Tarpeeksi tarkasti kun sen rautalangan taivuttelee, niin ei huuru rillit.

Vierailija
6/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskin reuna rillien alle, ja korvanauhat ristiin.  Näin ilma ei kulje niin paljon maskin päältä, vaan sivuilta. 

Ilman ei kuulu kulkea maskin päältä eikä sivuilta, vaan maskin läpi!

Vierailija
7/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä maskin yläosa jeesusteipillä megakireälle takaraivon kautta, niin ei rilleihin falskaa yhtään.

Vierailija
8/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venttiilimaski.

Vierailija
9/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on FFP2 tai FFP3 maski, niin sitten ymmärtää jotenkin säätämisen (siis jos kuulut johonkin riskiryhmään). Jos taas jotain kertakäyttö- tai kirurginmaskeja alat tuunamaan, niin voi voi... Vielä kerran voi todeta saman asian: Niistä ei ole mitään hyötyä! Ei käyttäjälle eikä muille.

Vierailija
10/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet hoitajat/lekurit käyttävät ns. haavateippiä siinä nenän päällä. Eli maski teipataan reunasta tavallaan ihoon. Saa ihon värisenä, rullassa, eikä maksa kuin muutaman euron. Eikä ärsytä ihoa.

Osassa ffp2 -maskeista on pehmuste ihoa vasten ja rautalanka siinä päällä. Menee tiiviisti.

Myös ehkä ns. arpiteippi voisi toimia. Sellainen silikoni, josta leikkaa palan nenän päälle, niin maski junttaisi itsensä siihen kiinni...

Vierailija
11/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tolla maskilla ulkona vähänkään viileämmässä liikkuessa rillipäänä tee mitään, huurtuu väkisinkin. Ulkoa sisätiloihin mennessä joutuu vaan odottaa että rillit lämpenee ja lopettaa huurtumisen.

Vierailija
12/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on FFP2 tai FFP3 maski, niin sitten ymmärtää jotenkin säätämisen (siis jos kuulut johonkin riskiryhmään). Jos taas jotain kertakäyttö- tai kirurginmaskeja alat tuunamaan, niin voi voi... Vielä kerran voi todeta saman asian: Niistä ei ole mitään hyötyä! Ei käyttäjälle eikä muille.

Eli jos aivastat, on ihan sama aivastatko suoraan muita päin, maskiin tai kainaloon? Kaikissa roiskuu sylki samalla tavalla? Tai puhuessa lentää sylki, kuten eräillä? Ennemmin muita päin, kuin maskiin? Ahaa.

Jos otat kauhallisen kuumaa vettä ja heität sen vihaisena kohti ukkoa saunariidan aikana, on tulos sama kuin heittäisit niin, että siippa on narulla roikkuvan lakanan takana. Jep.

Eli kaikki maskit suojaavat. Puolin ja toisin. Osa suojaa vain paljon paremmin, kuin joku toinen.

Vierailija
13/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa sellaista suihketta joka estää huurtumisen.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/6001552/AT-Huurteenesto-ja-lasien-puhdi…

Vierailija
14/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotenkuten auttaa itelle kun laitan maskin päähän liikenteen sijaan rauhassa ja kotona (Oon niin sählä). Yritän saada yläreunan mahdollisimman tiiviisti kasvoille, yleensä meinaa sitä että maskin naruja joutuu kierittelemään monta kertaa, jotta ne olisi lyhyemmät. Näin ei jää aukkoja. Sitten asettelen lasit maskin reunan yli niin että maski vähän niin kuin lasien alla. Ja ei isoa kaulahuivia naaman eteen.

Toimii joten kuten paikoissa jossa ei tarvitse puhua, mutta jos menen tilanteeseen jossa tulisi myös jutella, käytän piilareita.

Vierailija
15/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rillit meinaa pudota!

Vierailija
16/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa säätää. Jos, laittaa kiireelle niin ainakin mulla kipeytyy korvantaus niin pieksi ettei onnistu. Oon siis ilman.

Vierailija
17/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tolla maskilla ulkona vähänkään viileämmässä liikkuessa rillipäänä tee mitään, huurtuu väkisinkin. Ulkoa sisätiloihin mennessä joutuu vaan odottaa että rillit lämpenee ja lopettaa huurtumisen.

Ei tässä ole kyse tästä. Lasit huurtuvat kyllä sisälläkin jos maski on huonosti.

Vierailija
18/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä roskiin ne silmälasit käytä vain maskia jos et käytä maskia olet vastuuton murhaaja

Vierailija
19/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla huurtuu vain siirtyessä sisältä ulos. 

Ehkä siksi jotkut pitävät maskin vain nenän alla? Vai miksi? Se näyttää tyhmältä.

Vierailija
20/39 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa sellaista suihketta joka estää huurtumisen.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/6001552/AT-Huurteenesto-ja-lasien-puhdi…

Minun suihkeeni ei auta kuin laseihin, joissa ei ole pinnotteita. Onko sellaista, joka auttaa pinnotettuihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan