Mistä saisin käärmeelleni elävää ravintoa?
Tilanne siis se, ettei boani ole oppinut syömään pakastettuja eläimiä. Kun käärme oli pieni, hiiriä oli helppo saada. Nyt kun käärme on isompi yritän saada sille rottia tai kaneja. Nyt eläinkaupat ovat ihmetelleet, miten usein käyn kyselemässä kaneista ja muista vähän isommista eläimistä (rotat ym). Yksi kani multa on "kuollut", loput olen "ostanut kummilapsilleni". Nyt valheiden verkko on jo niin kauhea, etten enää muista minkä nimisiksi olen kanejani kaupoissa sanonut.
Voisiko joku sanoa, mistä voisi saada esim loukutettuja citykaneja. Kiitos jos osaat auttaa. Provohuutelijoille tiedoksi, että ongelma on todellinen ja apu kipeästi kaivattua. Jos aloituskseni suututtaa, sulje ketju ja anna olla.
Kommentit (16)
No ei se tarvitse kovinkaan paljon, ei edes yhtä kania kuukaudessa. Nyt kun käärme on isompi, hiiri on liian pieni kerta-annos kun käärme syö melko harvoin ja sulattaa ateriaansa kauan. Jos se syö yhden hiiren, seuraavalle ruoalle ei hiiren sisältämä energia riitä.
No täällä aveellä on mammoilla kaikenlaista rottaa ja jänöstä, niin jos heiltä saisit vaikka lahjoituksena.
Kuinka halvatun iso käärme sulla on jos se syö kaneja? Vai tarkoititko kaninpoikasia?
Paska provo. Jos olisi totta, niin olisit herppi.netissä jo kysellyt
Ostat kasvattajalta kaneja tai rottia tai marsuja ja alat kasvattaan itse, ne lisääntyy aika nopeasti. Jotku varmaan myy myös ihan matelijanruuaksi.
Saisitko kanoja ostettua helpommin?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 14:24"]
Ostat kasvattajalta kaneja tai rottia tai marsuja ja alat kasvattaan itse, ne lisääntyy aika nopeasti. Jotku varmaan myy myös ihan matelijanruuaksi.
[/quote]
Ei myy ainakaan avoimesti, koska eläinsuojelulaki kieltää elävien nisäkkäiden syöttämisen matelijoille.
Tai sitten broilerin keskenkasvuisia poikasia. Jos asut Sahalahden lähellä, niin siellä on saarioisten broilerkasvattamoita.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 14:24"]
[/quote]
Ei myy ainakaan avoimesti, koska eläinsuojelulaki kieltää elävien nisäkkäiden syöttämisen matelijoille.
[/quote]
Tuossa on porsaanreikä. Eläviä nisäkkäitä saa syöttää, jos matelija ei muuta suostu syömään, mutta pitää totuttaa mahdollisimman pian kuolleeseen ravintoon
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 14:24"]
[/quote]
[/quote]
Paitsi poikkeuksena on juurikin eläimet, joiden elossapitäminen sitä vaatii. Esim. juurikin nirsot käärmeet jotka eivät kuolleita syö.
En ymmärrä miksi käärmersi ei edelleen voisi syödä hiiriä ? Osta uros ja naaras niin ne kyllä lisääntyvät vauhdilla ja käärmeesi saa syödä niin paljon kuin huvittaa !
En ole käärmeisiin perehtynyt mutta luulisin että käärmeet syövät vain yhden saaliseläimen ja sitten sulattavat sen?
Elävää ravintoa et saa syöttää. Voit alottaa käärmeelle totuttelun ihan hetkisitten lopetetuista eläimistä. Taikka sitten lämmität pakasteet vedellä ruumiinlämpösiksi ja heilutat niitä sille. Myös verta on hyvä käyttää avuksi.
Kuinka vanha Boa on? Pituus/paino? Saat parempia ohjeita esimerkiksi Herppi.net sivustolta
Miksei boa voi edelleen syödä hiiriä, vaikka se on isompi?
Perusta oma hiirifarmi? Vai kuinka paljon ruokaa yksi käärme tarvitsee?