Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia ulkomaalaisista miniöistä?

Vierailija
25.03.2015 |

21-vuotias poikani asuu ulkomailla, eli en näe häntä kovinkaan usein. Minulla ei ole ollut aavistustakaan mm. siitä, kenen kanssa hän seurustelee. Edellispäivänä hän matkusti takaisin Suomeen, yöpyy siis hotellissa. Eilen hän tuli käymään - muttei yksin! Hän oli nimittäin tuonut mukanaan natiivihavaijilaisen, havaijia puhuvan, poikaani pari vuotta nuoremman naisen. Poika kertoi minulle, että tämä on hänen kihlattunsa. Olivat siis kuulemma alle viikko sitten menneet kihloihin. Ajattelin (en kuitenkaan sanonut ääneen mitään) ALUKSI, että poikani on luultavasti liian nuori sitoutumaan, mutta sitten paljastui myös miniän raskaus. Juteltuani (englanniksi) enemmän miniän kanssa, tajusin, että hänhän on todella mukava nätti nuori nainen :) Eli "alkujärkytyksen" haihduttua en enää vierastanut miniää ja ajattelin hänen olevan täydellinen puoliso pojalleni ja luultavasti myös hyvä äiti lapsenlapsilleni.

Poikani kertoi myös minulle muuttavansa ensi vuonna takaisin Suomeen! Eli luultavasti tulen olemaan enemmänkin tekemisissä perheen kanssa :) Nyt vain alkoi pelottaa, että tuleekohan minulla ja miniällä jotain "kulttuuritörmäyksiä" esimerkiksi lastenlasteni hoidossa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää mamuja Suomeen vaan!!

Vierailija
2/11 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla venäläinen. Ihan kiva naikkonen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on miniän ja poikasi. Sulla ei pitäisi olla nokan koputtamista lapsen hoidossa. Sitten varmasti menee oikein hyvin.

Vierailija
4/11 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 19:29"]Lapsi on miniän ja poikasi. Sulla ei pitäisi olla nokan koputtamista lapsen hoidossa. Sitten varmasti menee oikein hyvin.
[/quote]

Juuri näin.

Vierailija
5/11 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlailla kulttuuritörmäyksiä voi tulla kotimaisenkin miniän kanssa. Nimim. Karjalaiset tapani vs anopin tamperelaisuus.

Vierailija
6/11 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 19:33"]

Samanlailla kulttuuritörmäyksiä voi tulla kotimaisenkin miniän kanssa. Nimim. Karjalaiset tapani vs anopin tamperelaisuus.

[/quote]

Juuri näin. Ulkomaalaisen miniän kanssa voi olla jopa helpompaa, kun ei ota itsestäänselvyytenä, että toinen ajattelee ja toimii samalla tavalla.

Vierailija
7/11 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaisen miniän kanssa voi olla jopa helpompaa, koska ovat tottuneet siihen, että perhe pitää yhtä. Suomessa on enemmän muotia ulostaa erityisesti miehen suku elämästä kuin muualla, jossa miehenkin suku nähdään vahvuutena ja mummuja arvostetaan toisella tavalla.

Ei minusta ap:n kirjoituksessa ollut mitään kummallista. Hänhän tykkää miniäkandidaatistaan ja kakki tulee menemään hyvin. Melkein todennäköisempää on iskeä suomalaisen miniän kanssa yhteen kuin ulkomaalaisen. Suomessa vuosisatoja kestänyt anoppipiina on muuttunut miniäpiinaksi.

Vierailija
8/11 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 19:24"]

21-vuotias poikani asuu ulkomailla, eli en näe häntä kovinkaan usein. Minulla ei ole ollut aavistustakaan mm. siitä, kenen kanssa hän seurustelee. Edellispäivänä hän matkusti takaisin Suomeen, yöpyy siis hotellissa. Eilen hän tuli käymään - muttei yksin! Hän oli nimittäin tuonut mukanaan natiivihavaijilaisen, havaijia puhuvan, poikaani pari vuotta nuoremman naisen. Poika kertoi minulle, että tämä on hänen kihlattunsa. Olivat siis kuulemma alle viikko sitten menneet kihloihin. Ajattelin (en kuitenkaan sanonut ääneen mitään) ALUKSI, että poikani on luultavasti liian nuori sitoutumaan, mutta sitten paljastui myös miniän raskaus. Juteltuani (englanniksi) enemmän miniän kanssa, tajusin, että hänhän on todella mukava nätti nuori nainen :) Eli "alkujärkytyksen" haihduttua en enää vierastanut miniää ja ajattelin hänen olevan täydellinen puoliso pojalleni ja luultavasti myös hyvä äiti lapsenlapsilleni. Poikani kertoi myös minulle muuttavansa ensi vuonna takaisin Suomeen! Eli luultavasti tulen olemaan enemmänkin tekemisissä perheen kanssa :) Nyt vain alkoi pelottaa, että tuleekohan minulla ja miniällä jotain "kulttuuritörmäyksiä" esimerkiksi lastenlasteni hoidossa?

[/quote] itse kysyisin heti mikä koulutus on ja ellei olisi koulutusta niin sanoisin pojalle että jätä ja etsi samaa tasoa oleva mitä itsekin oot.

Vierailija
9/11 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hallooo. Ei havaijilaisen kanssa mitään ongelmia tule. Normaalit naisten kotkotukset tietysti. Hoitaa ne lapset ja appivanhemmatkin sitten kun ovat tarpeeksi vanhoja.

Feminismi ei ole siellä vielä kovinkaan pitkällä ja naiset ovat naisia.

Vierailija
10/11 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa uskomattomalta tarinalta. Poikasi yhtäkkiä tuo mukanaan raskaana olevan kihlatun Suomeen, ilman minkäänlaista puhetta siitä aikaisemmin. Ettekö juttele netissä ollenkaan?

Vierailija
11/11 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori AP, alapeukutin vahingossa viestiäsi vaikka piti yläpeukuttaa. Ihan hyvin kaikki varmasti menee, kunhan annat nuoren parin elää omaa elämäänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi