Soitat jollekin. Hän vastaa ja sanoo "soitan hetken päästä". Miten kauan on tuo hetki sinun mielestäsi?
Kommentit (42)
Mä en jaksa yleensä soitella ellei jommalla kummalla osapuolella ole jotain tärkeää tai huolia/ilonaiheita jaettavana.
Sellainen perus kuulumisien jauhaminen menee paremmin viesteillä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa yleensä soitella ellei jommalla kummalla osapuolella ole jotain tärkeää tai huolia/ilonaiheita jaettavana.
Sellainen perus kuulumisien jauhaminen menee paremmin viesteillä.
Mitä???
Vierailija kirjoitti:
Itse vastaisin puhelimeen, että "soitan kymmenen minuutin päästä" ja katsoisin kellosta, että se pitää paikkansa. ap
Tämä ei vaan aina onnistu. Kokous venyy, tai joku haluaa jäädä siihen puhumaan jotain työasiaa. Tulee joku toinen puhelu, tai viesti joka vaatii välitöntä huomiota. Lapsi oksentaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen esimerkiksi kokouksessa tai on kiire, niin se hetki voi olla useamman tunnin. Ei ainakaan mulla ole aina aikaa soittaa 15 minuutin päästä takaisin vaan soitan kun on aikaa.
Älä sano sitten, että soitan hetken päästä. Hetki ei ole useampi tunti. Hetki on korkeintaan 15 minuuttia.
Sitten kun ehtii tai jaksaa.
Miettiikö joku oikeasti tällaisia?
Jos ei ole merkitystä sillä miten pitkä on hetki, niin mitä merkitystä on yleensäkään ajalla. Sama jos sanoo, että soitan kymmenen minuutin kuluttua, mutta ehkä soittaa monen tunnin kuluttua. Pitää sanoa suoraan, että soitan kuin ehdin, enkä ole varma ehdinkö ollenkaan. Mikä vitsi on yleensäkään käyttää hetki sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun ehtii tai jaksaa.
Miettiikö joku oikeasti tällaisia?
Elääkö joku oikeasti pellossa?
Jos minulle sanotaan soitettavan hetken päästä, ajattelen sen olevan korkeintaan 15 minuuttia. Parempi olisikin, että ihmiset olisivat täsmällisempiä puheessaan. Jonkun toinen hetki tosiaan saattaa olla jopa parikin tuntia. Tästä syystä suosittelen käytettäväksi tarkkoja aikamääreitä. Sekaannusta aiheuttaa myös ilmaisut aamupäivä, iltapäivä, alkuilta jne.
En ymmärrä, miksi kukaan ylipäätään vastaa, ellei ehdi puhumaan. Enemmän ärsyttää sitten jäädä odottamaan sitä "hetkeä", jonka toinen sitten yrittää järjestää.
Mulla on puhelimessa valikko vakioviestejä, ja yksi niistä on "Soitan kun ehdin/pystyn".
Voi mennä 5min, voi mennä 5t. Ei voi tietää. Kokouksessakin voi mennä 13.30 asti, se voi päättyä jo klo 13 tai se voi jatkua 16.30 jälkeen, jos ilmenee jotain kinkkistä. Jos lapset on yrittäneet soittaa, niin silloin laitan heille viestiä ja kysyn mikä hätänä, mutta lapset yllä tietää, että en aina pysty vastamaan ja laittavat automaattisesti viestin, jos on tärkeää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi kukaan ylipäätään vastaa, ellei ehdi puhumaan. Enemmän ärsyttää sitten jäädä odottamaan sitä "hetkeä", jonka toinen sitten yrittää järjestää.
Jos on tuttu numero, niin ei sitä silloin vastaakaan, jos ei ole aikaa. Mutta jos ei ole tuttu, niin haluaa ehkä kuitenkin olla tavoitettavissa, esim. työkontakteille tms. Tai jos odottaa, että esim. lääkäri tai poliisi soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vastaisin puhelimeen, että "soitan kymmenen minuutin päästä" ja katsoisin kellosta, että se pitää paikkansa. ap
Tämä ei vaan aina onnistu. Kokous venyy, tai joku haluaa jäädä siihen puhumaan jotain työasiaa. Tulee joku toinen puhelu, tai viesti joka vaatii välitöntä huomiota. Lapsi oksentaa.
Älä sitten lupaa soittaa hetken päästä, jos et oikeasti tiedä, voitko soittaa. Itse oletan, että tällä henkilö on juuri esimerkiksi autossa tai vessassa tms pahassa paikassa, että ei pysty pitämään edes puhelinta kunnolla kädessään. Minusta on töykeää luvata soittaa pian takaisin, jos siihen sitten ehditään ottamaan työpuheluja tai kokousasioita väliin. Jos se lapsi oksentaa, silloin soitetaan takaisin, että voinko sittenkin soittaa illalla, kun nyt on tosi paha tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tuttu numero, niin ei sitä silloin vastaakaan, jos ei ole aikaa. Mutta jos ei ole tuttu, niin haluaa ehkä kuitenkin olla tavoitettavissa, esim. työkontakteille tms. Tai jos odottaa, että esim. lääkäri tai poliisi soittaa.
No ole sitten työaikanasi tavoitettavissa työkontakteille. Ei kai se tilanne muutamassa minuutissa miksikään muutu.
Pikkuveljeni on maailman täsmällisin soittaja. Ja ikää hänellä 21. Jos sanoo soittavansa 18 min päästä, se todella on näin. Ja usein kun olen soittanut, saattaa olla vaikka bilettämässä kavereidensa kanssa, mutta vastaa minulle ja sanoo että ”Hei soitan huomenna jooko?” Ihailtavaa. Itse en ole läheskään yhtä hyvä tuossa. Jokainen tavallaan. Ja aina olosuhteet eivät anna tarkkaa aikaa milloin pääsee puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten lupaa soittaa hetken päästä, jos et oikeasti tiedä, voitko soittaa. Itse oletan, että tällä henkilö on juuri esimerkiksi autossa tai vessassa tms pahassa paikassa, että ei pysty pitämään edes puhelinta kunnolla kädessään. Minusta on töykeää luvata soittaa pian takaisin, jos siihen sitten ehditään ottamaan työpuheluja tai kokousasioita väliin. Jos se lapsi oksentaa, silloin soitetaan takaisin, että voinko sittenkin soittaa illalla, kun nyt on tosi paha tilanne.
Lapsi alkaa oksentaa, niin äiti ottaa puhelimen käteen ja soittaa. Jep jep.
En jää tuollaisia miettimään. Jos itse olen soittanut huonoon hetkeen hyväksyn ettei toinen ehdi puhumaan, en jää odottamaan puhelua vaan jatkan omia juttujani, kyllä minä sen puhelimen kuulen sitten kun toinen pääsee soittamaan. Ei kannata ylianalysoida ihan kaikkea ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi alkaa oksentaa, niin äiti ottaa puhelimen käteen ja soittaa. Jep jep.
Miten kauan sinun lapsesi oksentaa? Kyllä siinäkin parissa minuutissa saa sen puhelimen käteen. Ja voi laittaa myös viestin.
Hetken kestää elämä, sekin synkkää ja ikävää, hei tonttu-ukot (akat) hyppikää, nyt on riemu raikkahin aika.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen esimerkiksi kokouksessa tai on kiire, niin se hetki voi olla useamman tunnin. Ei ainakaan mulla ole aina aikaa soittaa 15 minuutin päästä takaisin vaan soitan kun on aikaa.
Miksi sanot sitten että soitat hetken päästä takaisin? Sano että olet palaverissa, jos sinun on kerran pakko vastata jokaiseen tulevaan puheluun, olit sitten missä tahansa.
Muutaman läheiseni kanssa olen oppinut että se on sama päivä tai ei ollenkaan :D Mut mulle hetki olis tuollaisessa kontekstissa varmaan n. tunti? Riippuu nyt vähän mitä on juuri sillä hetkellä tekemässä, mutta en varmaan käyttäisi sanaa "hetki" jos olisin esim juuri menossa hammaslääkäriin tms. Tosin itse en edes vastaa jos en ehdi puhua, ellei odota tärkeää puhelua mihin ei ehtisi juuri esim. kassalla ollessa keskittymään.
Mulla on kysymys teille: mistä johtuu että jotkut ihmiset laittelevat hetkessä oma-aloitteisesti paljon viestejä, esim kuulumisista, ja sitten kun niihin vastaa itse, niin jättävätkin keskustelun kesken? Ja ei en vastaa mitään outoa vaan ihan hyväntuulista ja fiksua keskustelua. Mulla on 2 kaveria jotka tekevät tätä usein: tulee viesti, vastaan, eivät vastaa.