Menkat kahden viikon välein! Onko kellään niin usein
Kommentit (20)
Esivaihdevuosissa mulla oli just noin. Tiheni tihenemistään ja lopulta väliä oli aina vain kaksi viikkoa. Meinasi kieltämättä hermot mennä.
Mutta se on ihan normaali ilmiö. Sitten vähitellen kääntyy toisin päin, välit pitenee pitenemistään, kunnes lopulta tulee se viimeinen kerta.
Johtuuko koronarokotteesta? Oletko ottanut rokotteet?
Mulla alkoi oudot menkat rokotteen jälkeen. Välillä 2 viikon välein ja välillä pidempi aika pois, vuotoa joskus pari päivää ja joskus 12 päivää.
Ennen rokotetta säännöllinen 28 päivän kierto jossa menkat kesti 4 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Kahden viikon välein? Siis kauanko olet vuotamatta? Vai tarkoitatko, että vuodon lopusta laskien seuraavat alkavat 2 viikon päästä?
Mulla menkkojen väli on 23-29 päivää, enimmäkseen 25 päivän luokkaa, siis laskettuna menkkojen alusta seuraavien menkkojen alkuun. Mitäs tuossa tulee vuodotonta aikaa, kolmisen viikkoa...
Vuodotonta kaksi viikkoa :(
Vierailija kirjoitti:
Johtuuko koronarokotteesta? Oletko ottanut rokotteet?
Mulla alkoi oudot menkat rokotteen jälkeen. Välillä 2 viikon välein ja välillä pidempi aika pois, vuotoa joskus pari päivää ja joskus 12 päivää.
Ennen rokotetta säännöllinen 28 päivän kierto jossa menkat kesti 4 päivää.
En.
Mulla on rokotteiden jälkeen ollut niin että yksi kk tuli yhdet lyhyet (parin päivän) menkat tosi niukalla vuodolla ja joinain kksina taas vuoto on ollut lyhyttä ja runsasta ja tullut kahdesti kkssa. Tässä kuussa ei tullut ollenkaan. Ihan sekaisin mennyt.
Oli välillä samaa, minulla tosin kierukka. Nyt sentään 4vko välein, mutta vuotaakin sitten 7-10 päivää. Ei runsaasti, mutta silti ärsyttää. Ei gyne oikein sanonut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Rokote!
En kyllä millään usko, että mikään rokote korjaisi ap:n vuotohäiriötä.
Oletko nuori? Mulla oli vielä parikymppisenäkin välillä vaan kahden vkon väli menkoissa, tasaantui sit kun hormonitasapaino löytyi. Sen jälkeen olleet tasaiset ja ihan vielä koronarokotteen jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on rokotteiden jälkeen ollut niin että yksi kk tuli yhdet lyhyet (parin päivän) menkat tosi niukalla vuodolla ja joinain kksina taas vuoto on ollut lyhyttä ja runsasta ja tullut kahdesti kkssa. Tässä kuussa ei tullut ollenkaan. Ihan sekaisin mennyt.
Raskaustesti tehty?
Vierailija kirjoitti:
Oletko nuori? Mulla oli vielä parikymppisenäkin välillä vaan kahden vkon väli menkoissa, tasaantui sit kun hormonitasapaino löytyi. Sen jälkeen olleet tasaiset ja ihan vielä koronarokotteen jälkeenkin.
Kolmekymppinen
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan itkemässä ja raivoamassa. Ihana voimaantunut nainen 😆
sori mut mulla ei ole menkkaoireita. Pusuja sulle pahanilmanlintu :D
Ei voi olla. Ne on KUUKAUTISET just siksi että ne tulee kerran kuussa. Oletko varma, että et ole esim. lyönyt alapäätäsi johonkin terävään ja siitä johtuu vuoto?
Sisko flikka kävi -80 luvulla yläastettta ja menkka aikoihin
käytti tamppooneja. Siskolla oli tapana silloin tällöin napata tamppoonni pois
ja sneppasi sen luokan kattoon roikkumaan. Hauskoja käytännön piloja, opettajat ei tykänneet
ja syyllistä etsivät muttei löydetty. Paljon ollaan siskon kanssa tälle nautrettu ja muisteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppinen
Sit kannattaa käydä gynellä. Monella tapahtuu muutoksia kierrossa läpi elämän, mutta voi olla kyse hormonihäiriöstä. Hormonikierukkaa kannattaa harkita, jos hormonaalinen ehkäisy sulle sopii.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2021/01/14/kuukautiset-kertovat-terveydes…
Käy gynellä tutkimuksissa. Jos vain mitenkään on varaa, niin panosta yksityiseen gynekologiin, jolla on gynekologinen ultra käytössä. Periaatteessa julkisen kautta pitäisi myös päästä, mutta ei se aina mene kuin Strömsössä. Terveysasemalta tavoitat ensin hoitajan ja tarvitset tk-lääkärikäynnin ja sieltä lähetteen ja se voi jäädä joskus kustannus- tai muista syistä tekemättä. Pahimmassa tapauksessa välivuodot voi johtua myös syövästä. Varsinkin kohtusyöpä voi alkuvaiheessa tehdä välivuotoa, joka jää sitten myöhemmin pois. Alkuvaiheessa se on helpompi hoitaa.
Kahden viikon välein? Siis kauanko olet vuotamatta? Vai tarkoitatko, että vuodon lopusta laskien seuraavat alkavat 2 viikon päästä?
Mulla menkkojen väli on 23-29 päivää, enimmäkseen 25 päivän luokkaa, siis laskettuna menkkojen alusta seuraavien menkkojen alkuun. Mitäs tuossa tulee vuodotonta aikaa, kolmisen viikkoa...