Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vieraiden käsienpesu.

Vierailija
03.04.2015 |

Asumme sellaisessa asunnossa, jossa vessa on keskeisellä paikalla, eikä siinä oli minkäänlaista äänieristystä. Hanan avaamisen kuulee koko asuntoon, eikä sitä voi olla huomioimatta.

Nyt minua on ruvennut oikeasti ällöttämään, kun vieraat ei pese käsiään vessareissun jälkeen :S.
Meillä käy miehen sukulaisia pitkilläkin vierailulla ja elävät ihan kuin kotonaan (mikä ei minua siis haittaa..päinvastoin..muutakuin tässä asiassa).
Nyt kun kuulen, että käsiä ei pestä edes kakkosasian jälkeen ja sitten kävellään keittiöön ja tehdään voileivät, otetaan sormin suolakurkkuja purkista, kosketaan joka paikkaan ja käsitellään ruokatarvikkeita jne.. Niin en enää itse oikein pysty syömään mitään, kun kaikki rupeaa ällöttämään..
Samoiten jos käydään jossain, kaupoissa ja ulkona kävelylle, niin sisääntullessa ei pestä käsiä, vaikka ne olisivat näkyvästi likaiset.
Ja kädet on monesti aivan näkyvästi likaiset..

Olen yrittänyt puuttua asiaan lapsille isoon ääneen sanoen, tai siis sanoen niin että aikuisetkin kuulevat, muistuttamalla käsienpesusta. Meillä myös vieraat lapset pesevät kädet ja nopeasti omaksuvat tavan kun muistaa muistutella. Mutta aikuiset. Ei mene jakeluun..
Olen myös laittanut vessan oveen "taulun" muistathan pestä kädet (tämä lapsia varten). Mutta mikään ei vaikuta aikuisten käsienpesukäytäntöön. Jos suoraan sanoo, pesevät sen kerran..

Miten suhtautuisitte tälläiseen?. Ylireakoinko?. Meillä ei siis todellakaan ole mitenkään ylihygienista, käsienpesua itse pidän kuitenkin tärkeänä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuisin, en tiedä mitä tekisin. Tsemppiä!

Vierailija
2/10 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese käsiäni koskaan. Enkä pyyhi persettäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. :D En keksi muuta ratkaisua kuin sanoa suoraan että "peskää hei kädet vessakäynnin jälkeen ennen kuin tulette koskemaan ruokiin"

Vierailija
4/10 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAITA LAPPU OVEEN: MUISTA PESTÄ KÄDET!

Vierailija
5/10 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto, tiedän tunteen. Suhteen alussa mieheni ei pessyt paskareissun jälkeen käsiä muuta kuin huuhtasemalla veden alla. Mua ällötti joka kerta. Paapatin niin kauan bakteereista, että alkoi pestä kätensä kunnolla. Harmi, että tollasista asioista ei kehtaa muille kuin miehelle ja lapsille paapattaa

Vierailija
6/10 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis vessan ovessa tuollainen lappu!
Olen myös puhunut aikuisille käsienpesusta yleisesti. "minusta on ällöttävää kun joku ei pese käsiään, vessareissun jälkeen. En ymmärrä miksi käsiä ei voi pestä, eihän siinä kauaa mene..luin juuri uutisen että moni ei pese käsiään käytyään vessassa, en kyllä haluaisi meille tuollaisia vieraita!..olen opettanut lapsille, että kädet pestään, tuntuu että nykyään monet aikuisetkaan ei ole oppinut sitä, kuinka paljon pieni juttu säästäisi mahataudeilta ja muilta pöpöiltä". Ja siis yrittänyt näin vihjailla asiasta..
Mutta ei mene perille!. Ei sitten millään.
He eivät ilmeisesti ymmärrä, että se vesimittarin hurina kuuluu ympäri asunnon, kun vessanhanan avaa.. Sitä ei oikeasti voi olla kuulematta.

Pahimpia on ns.aikamiespojat, jotka ovat meillä usein vierailulla. Muutenkin hygienia on vähän hakusella. Ainoa käsienpesu on sillointällöin suihkussa käynti.
Tuntuu, että tässä tulee jo hulluksi. Melkein voin nähdä ne kakkapöpöt jokapuolella asuntoa, ja lillumassa niiden kurkkujen seassa.
Yäk!!.
Vierailujen aikana syön yleensä itse lopulta jotakin pakattuja tuotteita. Mitään yhteisiä sipsikulhoja en laita esille. Juuston yms laitan vain kuumennettaviin ruokiin.
Mutta harmittaa, kun itsellä nämä vierailut menee vain ällötyksiin, joka kerran ahdistaa kun joku menee vessaan....

Vierailija
7/10 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap :).

Vierailija
8/10 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! Ällöttää mut en todellakaan ala aikuisia ihmisiä neuvomaan. Yritän olla ajattelematta.

Vierailija
9/10 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käsiä viitsi kokoajan olla pesemässä kun ne aina kastuu siinä touhussa.

Pyydä vieraita ruokailemaan ainostaan vasemmalla kädellä, jos on oikeakätinen.

Sen voi naamioida vaikka hauskaksi leiksi. Sano itse olevasi vasenkätinen niin joudut syömään oikealla kädellä. Monessa kaukoidän maassakin perse pyyhitään toisella kädellä ja kätellään sekä syödään toisella

Vierailija
10/10 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä muuta voi kuin sanoa suoraan! Voihan sen tehdä näinkin: ennen ruokailua menet itse vessaan käsipesulle ja sanot vieraille, että mennääs käsipesulle ensin. Jos ovat niin daijuja, etteivät tule sun jälkeesi, sanot, että meillä on sellainen tapa, että kädet pestään ennen kuin kosketaan ruokiin. Mä olen kerran sanonut nuorelle sukulaiselle (jolle kauniit pyynnöt ja vihjeet eivät menneet perille), että tykkäisitkö syödä mun kakkaa. Kun se alkoi yökkäillä ja irvistellä, että ei, sanoin sille, että selvä homma, en mäkään sun, eli nyt sinne käsien pesulle.