Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eka unikouluyö 11kk:lle - arvostelkaa!

Vierailija
03.04.2015 |

Sain iltapuuroa klo 21 ja päälle tissiä sen minkä halusi. Isä nukutti omaan sänkyyn klo 21:30-22. Heräsi 23:30, kauhukohtausoirein (melkein heti suoraa huutoa), isä rahoitti kantamalla nyt juttelemalla, nukkumaan omaan sänkyyn. Seuraava sama juttu klo 1, 2 ja 3. Klo 4 mies jo nukkui, yritin samaa, ei tullut mitään, annoin periksi ja tissiä kun tajusin että voi olla jo nälkäinen. Huuto lakkasi heti ja lähes nauroi jo viereen ottamisesta. Syötyään siirsin omaan sänkyyn, jossa heittelehti tunnin kunnes nukahti sinne ja heräsi 8:20 jolloin annoin tissiä. Miten päiväunet kannattaisi tänään hoitaa ja menikö ihan päin persettä?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Ap, ymmärrän että sua turhauttaa ja harmittaa; kroonisesta univajeesta kärsivän on vaikea nähdä positiivisia puolia elämässä. Olet imettänyt hienosti jo 11kk.
Se, että "unikoulu" eli tässä tapauksessa yösyömisestä vieroittaminen, onnistuu on vain sinun ja miehesi päätettävissä. Päätätte, että vauva ei saa ruokaa vaikkapa 21-05 välillä. Huutaa ja kitisee varmasti ekat yöt mutta sitten se helpottaa; teippaa nännit, ettet heikolla hetkellä sorru imettämään. kun kello lyö viisi, nousette ja puuron keittoon; aamuimetys aina kiinteiden päälle. Valoja ääniä yms; nyt on aamu. Aamu-unille sitten ulos tms ja isomalle lapselle muumit pyörimään ja itse lepäät sohvalla. Kyllä se siitä!

Johdonmukaisuus on avain. Kun päätät jotain, niin se päätös pitää.

Vierailija
42/56 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi yöllä tuli vielä riitaa liitteen tähän asiaan ja mies tapansa mukaan sanoi paljon rumemmin kuin minä, vaikka ehkä ärsytinkin sitä. Mies on nyt saanut nukkua kolmesta saakka. VMP, lähtisin hotelliin jos voisin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yritettiin kuopuksen kanssa unikoulua kahdesti ja ei meistä ole siihen. Sydän särkyy, kun toinen raivoaa sängyssä. Olkoon. Otettiin viereen ja sai yömaitoa tuonne vuoden ikäiseksi. Sitten imetys loppui ja siirryttyä pulloon vaihdettiin yöjuomakin vedeksi hampaiden takia. Sitä tissutteli muutaman hörpyn yöllä jonkin aikaa, kunnes sekin jäi pois. Vieläkään ei osaa nukkua yksin koko yötä, mutta se ei häiritse meitä mitenkään. Ei herätä tai mitään vaan itse mönkii yöllä viereen ja aamulla voidaan taas todeta, että siinähän tuo nukkuu meidän välissä. Jos ei ole aamulla vieressä, niin se on niin erikoista, että sitä tulee ihan miehelle kommentoitua. Taannoin kysyin, että koska alkaa nukkua omassa sängyssä kokonaiset yöt. Kysyi heti, että koska sisko alkoi nukkua. Vastasin, että 3-vuotiaana. (yövaeltelut väheni ja loppui itsellään) Mietti hetken ja sanoi, että 7-vuotiaana ei enää nuku meidän kanssa.:)

Eli pari vuotta jäljellä, ikää nyt 5.

Vierailija
44/56 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saa kunnolla nukuttua, jos lapsi nukkuu vieressä. Olen lukuisina aamuina herännyt siihen, että käsi on ihan puutunut ja selkä kipeä, kun ei saa lapsen takia hyvää asentoa. Ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että lasten paikka ei ole vanhempien sängyssä sen jälkeen kun imetys lopetetaan. Ap

Vierailija
45/56 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/56 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on. Mutta hei, nyt meni jo paremmin! Sovittiin että mies nukkuu sittenkin vauvan kanssa kaksin makkarissa ja mä alakerrassa. Sain eilenillalla migreenin joten kävin nukkumaan jo ennen kymmentä. Mies nukutti vauvan omaan sänkyyn aikamoisella reilun puolen tunnin huudolla (siis vauvan) mutta sitten se nukkui jopa yli 5h heräämättä! Sen jälkeen heräsi pari kertaa muttei huutanut, en edes kuullut sitä alakertaan ja klo 5:40 vauva heräsi ja mies toi sen mulle alakertaan. Itse en
saanut juuri nukuttua kolmen jälkeen kun migreeni meni ohi, mutta eka yö ilman imetystä ja vauva oli ihan hyväntuulinen. Vaihdoin vauvalle päivävaatteet ja annoin nokkamukista juotavaa ja vasta sitten tissin tyhjennystä. Ap

Vierailija
47/56 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 10:10"]Ravitsemuksellisista syistä tuon ikäinen ei tarvitse yöllä maitoa. Meidän vauva on nukkunut kokonaiset yöt 3kk lähtien ja kasvaa +2 käyrällä. Hampaat tulivat jo 4kk... Antamalla yöllä maitoa opetit vain, että kun huutaa saa tissiä mutta ei aina kun huutaa ja miehen unikoulutyö ennen sitä meni hukkaan.
[/quote]

Pakko kysyä, että imetitkö vai annoitko pulloa?
[/quote]
En ole tuo kenelle vastasit mutta meillä on nukuttu kokonaiset yöt 2kk lähtien, imetän.

Vierailija
48/56 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 10:10"]Ravitsemuksellisista syistä tuon ikäinen ei tarvitse yöllä maitoa. Meidän vauva on nukkunut kokonaiset yöt 3kk lähtien ja kasvaa +2 käyrällä. Hampaat tulivat jo 4kk... Antamalla yöllä maitoa opetit vain, että kun huutaa saa tissiä mutta ei aina kun huutaa ja miehen unikoulutyö ennen sitä meni hukkaan.
[/quote]

Pakko kysyä, että imetitkö vai annoitko pulloa?
[/quote]

Täysimetys 4kk, sitten alkoi maistelemaan vähän soseita lisäksi.

Vierailija
49/56 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda hyvä ihminen jo se tissi! Lähes vuoden imetys takana, hieno juttu! Vauvalle iltapala normaalisti nukkumaan, yöllä tuttia ja aamulla sitten aamupala, esim. Kuuden jälkeen. Me sovittiin, että se on jo aamu, mutta nykyään nukkuu kyllä seiskaan, joskus kasiinkin.

Vierailija
50/56 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdan heti kokonaan, kun maidon kertyminen lakkaa. En osaa pumpata. Ap

Vierailija
51/56 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ratkaisu, ap, on olla johdonmukainen.
Jos olet päättänyt lopettaa yöimetyksen, silloin sitä tissiä vaan ei anneta, piste. Ihan sama väsyttääkö. Laita laastarit nänneihin niin sulta itseltäkin vaikeutuu tissin esiin kaivaminen.
Jos olet päättänyt aloittaa unikoulun, lue aiheesta. Unikouluja on monenlaisia ja ne kaikki noudattavat omanlaistansa kaavaa - et voi sekoittaa montaa eri unikoulua. Perehdy aiheeseen, valitse teille paras vaihtoehto ja opettele sen toimintamallit ulkoa. NOUDATA OHJEITA VAIKKA MIKÄ TULISI.
Tuo ei käy että muistelet "jossain ohjeessa" olevan "jotain seitsemästä tunnista".
Meillä onnistui Tracy Hoggin Pick up, put down-unikoulu. Se, tai jokin muu, voi olla teille sopiva.
Sinun täytyy tehdä päätös ja pysyä siinä vaikka väsyttäisi. Meilläkin oli kolme ensimmäistä yötä silkkaa huutoa eikä kukaan nukkunut. Joo väsytti ihan vitusti. Mutta sitten homma helpottui.

Vierailija
52/56 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 09:36"]Mua ei todellakaan kiinnosta kuulla kertomuksia siitä, miten helppoa joillakin on. Olen aika väsynyt valvottuani vuoden. Ap
[/quote]

Miksi mulla oli niin helppoa?
Olet kiduttaja.
Älä ihmettele jos lapsesta tulee mt-ongelmainen.

Vierailija
53/56 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itse mt-ongelmainen ja lisäksi tyhmä. Ap

Vierailija
54/56 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap, hyvä että viime yö meni jo paremmin! Palstalla mammojen neuvot voivat tulla joskus kohtuuttoman läksytyksen kanssa, mutta hyviä neuvoja täällä silti on. Ota nyt vain suurimmaksi tavoitteeksi että saatte koko perhe nukuttua kunnon yöunia, kohta on jo helpompaa. :)

Vierailija
55/56 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanikäinen ja nyt aikamoinen eroahdistuskausi menossa. En lopettaisi nyt. Yksi tapa on vaihtaa vesipulloon tissi. Itse en missään nimessä lähtisi hotelliin yms. Tää on nyt tätä koita kestää. Täällä herättiin viime yö puolen tunnin välein ja tissi suussa mennään myös..

Vierailija
56/56 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteitä tuonikäisen pitää syödä jo kunnolla. Jos siinä on vaikeuksia hae apua. Ei se jahkaamalla parane. Imetys lopetetaan ensin öisin ja myöhemmin myös päivästä se pois. Yöimetyksen voi ja putääkin lopettaa kerralla. Ei vauva enää öisin tarvitse ruokaa. Hyssyttelet ja annat unirätin tms. viereen ja teet tätä sinnikkäästi niin kauan että oppii. Ei siinä kauaa mene mutta kyllä se pinnaa vaatii. Niinkuin aika moni muukin asia lasten kanssa... Alkaako se siis valjeta sinulle vasta nyt? Eikä päivärytmiä voi sekoittaa tämän takia. Normaalisti kahdet tai yhdet päikkärit vaikka yö olisi mennyt kuinka vaan. Kyllä ne yötkin siutä tasaantuu pikkuhiljaa. Sinun oma rauhallisuutesi on tärkeintä. Jaksamista!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi