Miten toiset naiset säilyy ja toiset ei ?
On lähes uskomatonta että jotkut naiset säilyvät ok kunnossa vaikka olisivat synnyttäneet 2-4 lasta , mutta suurin osa äideistä 30-45vuotiaista pröhistyy ihan muodottomiksi möykyiksi ! Onko syy huonot ruokailu tottumukset vai geenit tai joku muu selitys ?!
Kommentit (11)
Järkyttävää. Näin tv:ssä 25 vuotiaan ja omilla kriteereilläni hän näyttäisi vanhalta 40 vuotiaaksikin! En ymmärrä ihon rypistymistä. Ihoni on vaalea ja suojaan sen hyvin auringolta. Olen suojannut lapsesta asti. En rusketu paljoakaan. Juon tarpeeksi vettä ja syön suhteellisen terveellisesti. Olen normaalipainoinen, mutta en aivan laiha. Voitelen ihon aina suihkun jälkeen. Meikkivoidetta en laita kuin ehkä pari kertaa viikossa.
Sen näkee heti kasvoista, jos on unohtanut juoda vettä! Äitini on 76 v ja ei hänelläkään ole syviä ryppyjä. Hänen ihonsa väri on myös hyvä, ei samea eikä harmaa. Uskon siis rypyttömään vanhuuteen. Toki tulee pientä ryppyä, mutta ne eivät ole verrattavissa tupakoitsijoiden, auringonpalvojen yms jo nuorena hankkimiin ryppyihin.
43 v
Geenit, aurinko, valvominen, elintavat...
Kyllä ainakin minä ja muut tuttavapiirin naiset jotka on pysytty nuoruuden mitoissa ja suht timmeinä liikutaan kaikki säännöllisesti ja aika paljon, kukaan ei ole jäänyt ns.sohvaperunaksi. Lisäksi ainakin itse joudun ns.katsomaan mitä syön, ei juuri koskaan roskaruokaa tai sipsejä, paljon vettä ja kasviksia, muuten tavallista kevyehköä ruokaa. Ne jotka ovat lihoneet elävät sitten jotenkin eri tavalla esim.eivät juuri liiku töiden jälkeen tai kotiäiteinä, hemmottelevat itseään herkuilla tai ruualla useammin, välillä jojodieetteilevät kaikilla erikoiksuuksilla ym.
Olen 38 -vuotias neljän lapsen hoikka äiti. Tapaan työssäni paljon ihmisiä ja useita kertoja viikossa saan kuulla kuinka ihmeessä olen ehtinyt hankkia niin monta lasta, kun en varmasti ole yli 30-vuotias. Mun salaisuus on terveelliset elämäntavat ja isän puolelta hyvät geenit. Lisäksi plussaa hyvä parisuhde eli ei tarvitse turhia murehtia.
1. Tupakointi tuhoaa hampaat ja ihon 2. Huonot elämäntavat tuhoaa ryhdin ja vartalon 3. Tyylitajuttomuus (ja köyhyys) pilaa loput kun pukeutuu nuhjuisiin telttoihin 90-luvulta
Mikä on paskavammainen tekosyynne, ettette näytä Pauliina Laitinen-Littorinilta?
Epäonnea rakkaudessa ja lapsia hankittu hampuusien kanssa ja pikaruokaa syöty eikä olla viitsitty huolehtia itsestään, mutta varmaan geeneillä on myös jokin osuus asiaan !
Kyllä minä uskon että se on geeneissä. Oma äitini on ikäisekseen aika ryppyinen, samoin äidin äiti aikoinaan; se oli sellainen pikkuinen ryppyinen nainen.
Näen peilistä, että samoja geenejä pitkin mennään minunkin kohdallani..valitettavasti.
Eikä ainakaan kaikki ole elämäntavoista kiinni, samat rypyt oli raivoraitista, siveellistä elämää eläneellä mummollani, kuin hyvinkin rapaista elämää viettäneellä äidilläni tai minulla siinä välimaastossa..
Stressi, univelka, alkoholi, lääkkeet, tupakka, huono ravinto ja jojo-laihdutus vanhentavat.
Minun kohdalla kyse on huonosta ruokavaliosta. Olen myös hyvässä ja turvallisessa suhteessa. Ainut mikä ärsyttää on oma ulkomuoto ja saamattomuus muuttaa sitä.
Kun olin huonossa suhteessa pysyin hyvinkin hoikkana! Vaikka kaksi lastakin sain.