Kuuluuko verihyytymän irrota?
Minulta poistettiin reilu viikko sitten kaikki neljä viisaudenhammasta ja olen lukenut kauhulla tarinoita siitä, mitä käy, jos hyytymä irtoaa poistokuopasta. Siispä olen varonut koskemasta kuoppia. Nyt kuitenkin yhdestä kuopasta lähti se hyytymä irti ja pelottaa. Onko normaalia, että hyytymä irtoaa paranemisprosessissa? Voikohan vielä tässä kohtaa tulla kipuja? Jos jollain on kokemusta niin kuulisin mielelläni.
Kommentit (5)
Kyllä mullaki irtos ja ei siitä mitään haittaa ollu, kai. Parantuminen mulla vei yhtä kauan ku edellisenki leikkauksen jälkeen - 2,5kk ennenkun kuoppa oli ummessa :D
Mulle ei muodostunut hyytymää ollenkaan, joten muutaman viikon ajan luu paistoi kuopasta ja lääkärin määräyksestä sitä aina suihkuttelin syömisen jälkeen. Näkkäri oli kaikkein inhottavin, ja kerta sitä riitti. Pysyttelin ne viikot sitten nestemäisellä ravinnolla.
Lisään vielä, että multa katkesi siinä tohinassa hermo, joten kipu oli sietämätön muutaman viikon. Ei siis kuitenkaan liittynyt tuohon hyytymättömyyteen.
3
Jos poistosta on jo viikko, niin pitäis kuopan olla jo hyvin paranemassa. Ootko varma, että se oli verihyytymä joka irtosi? Ettei vaan jotain kuoppaan pakkautunutta ruokaa? Jos se on kuitenkin ollut hyytymä joka lähti, poistokuoppa voi alkaa särkeä kovastikin ja sit pitää mennä päivystykseen (jossa kuoppa verestetään uudestaan ja laitetaan tarvittaessa lääkettä plus mahd. antibioottikuuri jos näyttää tulehtuneelta). Kovasti jos huolettaa, niin päivystykseen näytille. Jos ei kuitenkaan oirele, niin jäisin seuraamaan.