Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kova kipu rinnassa ja kädessä

Vierailija
20.12.2021 |

Minulla alkoi reilu 30min sitten kova pistävä kipu rinnassa ja kipua tuntuu myös vasemmassa olkapäässä ja vasemmalla puolella kaulaa.

Minulla on liki jokaisella sukulaisellani sepelvaltimotauti, joten tietysti säikähdin kyseessä olevan sydänkohtaus ja soitin parin minuutin päästä hätänumeroon. Päivystäjän mukaan kuitenkaan kyseessä ei voi olla sydänkohtaus, vaan luultavasti lihasperäinen kipu.

Tarkemmin nyt asiaa tutkittuani tämä on todennäköinen syy. Mistä tämä voisi johtua? Pystyn osoittamaan kivun kohdan ja nyt kipua tuntuu oikeastaan enää tuossa olkapäässä, mielestäni kohta myös tuntuu vähän lämpimältä/kuumalta.

Onko jollakin ollut samoja oireita? Mistä johtui, mikä paikka oli jumissa? Vai oliko peräti jokin olkapussin tmv tulehdus?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvisikö ap. mistä kipu johtui kun ei sydämestä?

Tulin juuri hetki sitten kotiin ultrasta, olkapään limapussi näytti kuulemma ihan hyvältä, ei hänen silmäänsä kuulemma näyttänyt tulehtuneelta, mutta kysyy vielä kollegan mielipiteen ja laittaa kuvan myös minua hoitaneelle lääkärille.

Ilmeisesti siis kipu johtuu jostain lihaksesta. Pääsen luultavasti ensi vuoden puolella fysioterapeutille käymään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla