Onko yleistä että pienemmät kiusaavat isoja koulussa?
Lastemme koululla on nyt useamman viikon ajan selvitetty minusta outoa juttua. Eräs ekaluokkalainen on ottanut tehtäväkseen isompien, siis 5-6.lk oppilaiden kiusaamisen koulumatkalla. Esim. heittelee päälle kuraa, jäätä, keppejä, tönii, huutelee rumia yms.
Se minua ihmetyttää miten ihmeessä hän uskaltaa? En minä ainakaan ekaluokkalaisena suunnilleen uskaltanut katsoa kuutosluokkalaisia päinkään, saati heitellä heitä tavaroilla ja kiroilla heille.
Kommentit (5)
Sillä joku pelottava isoveli ja nämä 5-6lk. ei uskalla sen takia inahtaakkaan.
Roskaväen kakarat ovat tuollaisia.
Kotiolot perseestä niin lapsi on kajahtanut jo tuon ikäisenä.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 17:48"]Lastemme koululla on nyt useamman viikon ajan selvitetty minusta outoa juttua. Eräs ekaluokkalainen on ottanut tehtäväkseen isompien, siis 5-6.lk oppilaiden kiusaamisen koulumatkalla. Esim. heittelee päälle kuraa, jäätä, keppejä, tönii, huutelee rumia yms.
Se minua ihmetyttää miten ihmeessä hän uskaltaa? En minä ainakaan ekaluokkalaisena suunnilleen uskaltanut katsoa kuutosluokkalaisia päinkään, saati heitellä heitä tavaroilla ja kiroilla heille.
[/quote]
Taitaa kyseessä olla lapsi jolla on muutenkin ongelmia elämässään :( Tuolla tavallahan huomiota saa. Jotkut vaan on niin kiukkusia luonteeltaan ettei kannata isommankaan ärsyttää..
Siis sinun lapsesi mukaan ekaluokkalainen kiusasi. Mitenköhän tilanne oikeasti oli? Kenties kultanuppusi ei ihan syytön ole itsekään.
Luulisi että isommat pistäisivät pienen kiusanhengen ojennukseen, jotta oppii ettei isompiaan kannata kiusata.