Minkä ikäisenä opit uimaan?
Opitko sen taidon itsenäisesti vai uimakoulussa?
Kommentit (19)
Jaa a, olin varmaan jotain 12v. Ihan omatoimisesti.
Olen aina inhonnut uimista ja uimakoulussakin kieltäydyin menemästä altaaseen =D
Vesi on kylmää ja märkää enkä ole koskaan tajunnut, mitä hienoa on lillua vedessä.
Alle kouluikäisenä opin, ja järvessä harjoittelin vanhempieni kanssa. Omat lapseni ovat oppineet uimaan 5-vuotiaina. Taitaa olla aika tavallinen ikä.
Mökillä itsenäisesti opeteltiin. En muista, tarhaiässä? Oli tarhakaverin synttärit, niillä oli allas ja silloin osasin kyllä jo ainakin uida.
Olin jotain kolme ja puoli, uimahallissa, ja opin jollain lailla jo uimaan. Aika hyvä, sillä seuraavana kesänä, kun olin täyttämässä neljä, putosin kalliolta järveen ja olisin varmaan hukkunut, jos ei olisi ollut mitään kokemusta...
Aloitettiin veljen kanssa uimakoulussa 3 vuoden ja 8 kk iässä ja sen päätteeksi osattiin uida sen verran että lastenaltaan päästä päähän räpiköitiin ilman apua. Jatkouimakoulussa syksyllä oltiin jo aika hyviä, kun koko kesä oli uitu järvessä. Veljestä tuli sittemmin kilpauimari, mulla jäi harrastusasteelle, vaikka johonkin 9-vuotiaaksi saakka sinnittelin treeneissä mukana.
en osaa vieläkään ja olen aikuinen :DD
N.11v.
Kevättulva turmeli matalarantaisen uimapaikkamme joessa ja siirryimme uimaan äkkisyvään suvantoon, joten oli pakko oppia uimaan.
Muistaakseni 5-vuotiaana. Meillä on mökki saaressa, joten kesällä uitiin tosi paljon. 9-vuotiaana jaksoin jo uida kilometrin mökkisaaren ympäri.
En osaa vieläkään uida. Olen ollut uima-altaassa kylpylässä viimeksi yli 20 vuotta sitten. En oppinut autoakaan ajamaan, niin en ole uskaltanut mennä uimakouluunkaan. Kylpyammeessa pystyn panemaan pään veden alle, jos on uimalakki, ettei vesi mene korviin.
M36
Niin nuorena etten edes muista, meillä oli mökki järven rannalla ja siellä oltiin tyyliin ”aina”. Olen edelleen hyvä uimari ja tykkään vedestä. Myös lapseni on hyvä uimaan.
Mummolan mökillä opin. En varmaan ollut montaa vuotta. Ensin uitiin käsipohjaa ja sitten kellukkeilla.
Lapseni on uimari. On voittanut perhosessa sen hesaseuran, joka on omasta mielestään kova.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni on uimari. On voittanut perhosessa sen hesaseuran, joka on omasta mielestään kova.
Centusko se oli.
Noin 4-vuotiaana. Opin ilman uimakoulua, kun omassa rannassa harjoittelin.
Itse olen uimataidoton ja uimataito tuntuu kuin oudolta yliluonnolliselta taidolta, johon en itse ikinä usko pystyväni. Kun ei edes ole tässä lähellä aikuisten uimakoulua ja koska korona.
Mies35
Viisivuotiaana. Oli pakko oppia, kun sisko rikkoi uimarenkaan.