Miksi joulupöydässä ei voi olla naan leipää
Kommentit (25)
Kyllä se jo EU:n perustuslaissa sanotaan, että naan-leipä on kielletty jouluna.
Kyllä Intiassakin moni juhlii joulua ja vielä useampi samoihin aikoihin Divalia/Deepavalia. Voit järkätä halutessasi vaikka koko joulupöydän intialaisittain.
Jaa, mun ruokalistan sisällön päätän minä ihan itse ja mun joulupöydässä on naan-leipää jos musta siltä tuntuu
Naan-leipä on kulttuurista omimista kuten Saturnalia-kinkku, eteläamerikkalaiset perunat, riisipuuro ja rusinat. Syö jotain muuta.
Kun sisareni asui aikoinaan vuosia ulkomailla, kesälomalla söivät mämmit ja kinkut uusien perunoiden lisäksi. Mikä ketään estää, jos mieli tekee?
Mua se ei vaivaa lainkaan, mutta monia näyttäävaivaavan, että moni suomalainen pitääperinteisistä suomalaisista jouluruuista muutaman päivän vuodessa. Syö rauhassa vaikka sammakonlihaa naanleipääsi käärittynä.
Vierailija kirjoitti:
Sama asia kuin ehdottaisi italiansalaattia joulupöytään.
No ei ole! Naan kuuluu joulupöytään, italiansalaatti biojätteeseen.
Joulu on kristillinen juhla, naan-leipä on v ä ä r ä u s k o i s t e n pöperöä.
Vierailija kirjoitti:
Naan-leipä on kulttuurista omimista kuten Saturnalia-kinkku, eteläamerikkalaiset perunat, riisipuuro ja rusinat. Syö jotain muuta.
Onhan ne intialaiset voineet omia naan-leivän Suomesta, meillä se on vaan tunnettu nimellä pannukakku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne intialaiset voineet omia naan-leivän Suomesta, meillä se on vaan tunnettu nimellä pannukakku.
Sekoitat nyt rieskaan.
Vierailija kirjoitti:
Joulu on kristillinen juhla, naan-leipä on v ä ä r ä u s k o i s t e n pöperöä.
Joulu ei ole kristillinen juhla
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Yule
Koska sitä voi syödä364 pv vuodesta, jso tykkää valkoisesta vehnästä.