Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pneumokokki, miten paha se voi olla?

Vierailija
20.12.2021 |

pitäisikö tuo ottaa mukaan rokotusohjelmaan vai pitäisikö rokotus uusia säännöllisin väliajoin?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion itse ottaa rokotteen ja moni tuttava on ottanut. Suoja on elinikäinen. Itse pitää rokote maksaa.

Vierailija
2/24 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin viime syksynä. Kyseessä on bakteeri eikä virus, joten rokote otetaan vain kerran ja suoja on elinikäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otettiin, kun korona alkoi leviämään. Sairastettiin myös korona myöhemmin, mutta keuhkot säästyivät jälkitaudeilta,

Vierailija
4/24 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli sairaalassa pneumokin aiheuttaman keuhkokuumeen vuoksi.

Vierailija
5/24 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä otin pneumokokkirokotteen punkkirokotteen yhteydessä. Punkkibussista sai molempia.

Vierailija
6/24 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuinka yleistä, että saa vakavan verenmyrkytyksen?

Vierailija
7/24 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyisen Prenevar 13 oteta kuin kerta elämänsä aikana. Minulla on astman vuoksi ollut keuhkokuumeita ja viimeksi kontrollissa käydessä hoitaja pisti tuon lääkkeen minulle. Se ei suojaa kaikilta pneumokokeilta mutta edes osaltakin.

Vierailija
8/24 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä otin pneumokokkirokotteen punkkirokotteen yhteydessä. Punkkibussista sai molempia.

Punkkibussi, kerro enemmän, missä päin tuollainen liikkuu?

Vierailija
9/24 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punkkibussi, kerro enemmän, missä päin tuollainen liikkuu?

https://saaristolaakarit.fi/punkkibussi/

Vierailija
10/24 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keuhkoputkentulehdus voi nopeasti muuttua keuhkokuumeeksi. Verenmyrkytyksestä eli sepsiksestä voidaan puhua silloin kun on keuhkokuumeessa.

Vierailija
11/24 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani sai viisivuotiaana verenmyrkytyksen pneumokokista. Joutui sairaalan antibioottitiputukseen. On nykyään 17 vuotias.

Vierailija
12/24 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se huonoon kuntoon vetää hyväkuntoisenkin, ei edes roskia jaksanut viedä. Onneksi oli jo siinä vaiheessa antibiootit päällä ja hitonmoinen hevoskuuri olikin.

Vierailija
13/24 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pneumokokkisepsis keuhkokuumeen yhteydessä. Viikko meni sairaalassa antibioottiputuksessa. Moni joutuu tehollekin mutta mulla onneksi antibiootti tehosi heti.

Vierailija
14/24 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani sai viisivuotiaana verenmyrkytyksen pneumokokista. Joutui sairaalan antibioottitiputukseen. On nykyään 17 vuotias.

Tapahtuiko ihan yks kaks vai oliko joku kouhkoputkentulehdus tms. sitä ennen?

Vierailija
15/24 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo kuulu jo rokotusohjelmaan? Ainakin meidän päiväkoti-ikäinen lapsi on sen saanut ihan neuvolasta.

Mutta siis voi kyllä olla todella paha, kuuluu näihin vanhan ajan "kuolemantauteihin".

Vierailija
16/24 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut tapauksista, joissa on vaan noussut kuin tyhjästä korkea kuume ja seuraavana päivänä onkin jo teholla. Verenmyrkytyksen seurauksena mennyt raajoja kuolioon ja jouduttu amputoimaan.

Vierailija
17/24 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin viime syksynä. Kyseessä on bakteeri eikä virus, joten rokote otetaan vain kerran ja suoja on elinikäinen.

Riippuu rokotteesta ja rokotettavan iästä, montako annosta tarvitaan.

Vierailija
18/24 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo kuulu jo rokotusohjelmaan? Ainakin meidän päiväkoti-ikäinen lapsi on sen saanut ihan neuvolasta.

Mutta siis voi kyllä olla todella paha, kuuluu näihin vanhan ajan "kuolemantauteihin".

On kuulunut lasten rokotusohjelmaan Suomessa jo yli 10 vuotta ja hyvä niin. Omille lapsilleni ostin sen aikanaan omalla rahalla, koska olivat liian isoja saamaan sen neuvolassa. Ihan kaamea bakteeri joka voi viedä hengen eli siltä kannattaa suojautua.

Vierailija
19/24 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keuhkoputkentulehdus voi nopeasti muuttua keuhkokuumeeksi. Verenmyrkytyksestä eli sepsiksestä voidaan puhua silloin kun on keuhkokuumeessa.

Sepsis ja keuhkokuume ovat eri asia. Pneumokokkibakteerit aiheuttavat kyllä molempia.

Vierailija
20/24 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei kuulu ilmaisena rokotusohjelmaan edes meille riskiryhmäläisille. Opiskelijana minulla ei ole vara hankkia kyseistä rokotetta, ja olen ollut monesti todella pahassa keuhkoinfektiossa, kerran jouduin yöksi sairaalaankin. Astma perussairautena.