Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs sitten, jos ei saa lapsille hoitajaa ultran ajaksi?

Vierailija
02.04.2015 |

Ei saa kuulemma lapsia ottaa mukaan raskauden aikaisiin ultriin.

Jääkö ultra sitten tekemättä, jos ilmaantuu paikalle lasten kanssa?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan otat lapset mukaan ja sano ettei ollut vaihtoehtoa. Ei ne sieltä häädä ketään pois.

Vierailija
42/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:30"]Jos vaan otat lapset mukaan ja sano ettei ollut vaihtoehtoa. Ei ne sieltä häädä ketään pois.
[/quote]

Niin. Mietin vain, että entäs jos saan huudot? Ajanvaraus lapussakin lukee tuo, että lapset eivät saa tulla mukaan toimenpidehuoneeseen. Nuo kyllä pärjäisivät kahdestaan sen hetken siinä odotustilassa, mutta asia erikseen, saanko niitä jättää siihen?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:30"]Jos vaan otat lapset mukaan ja sano ettei ollut vaihtoehtoa. Ei ne sieltä häädä ketään pois.
[/quote]

Niin. Mietin vain, että entäs jos saan huudot? Ajanvaraus lapussakin lukee tuo, että lapset eivät saa tulla mukaan toimenpidehuoneeseen. Nuo kyllä pärjäisivät kahdestaan sen hetken siinä odotustilassa, mutta asia erikseen, saanko niitä jättää siihen?

Ap
[/quote]

No minä en haluaisi edes olla sellaisen ihmisen hoidettavana joka tuollaisesta raivostuisi. Tuskin on kovin tasapainoinen ja järkevä muutenkaan. Mitkä perustelut on muuten sille etteivät saisi tulla varsinkin jos kiltisti istuvat. Ovat varmaan muutenkin nähneet äitinsä vähäpukeisena ja voihan serminkin laittaa väliin, vaarallista säteilyä ei ultraushuoneessa ole ja jos paljastuu jotakin epämiellyttävää, ei sitä tarvitse kovaan ääneen kailottaa.

Vierailija
44/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna soittaisin sinne ja selittäisin tilanteen, jos se ei käy, ilmoita tässä minulle, minä tulen!

Vierailija
45/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lähes 7v. käy esikoulua?! 

Vierailija
46/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne äitipolille ja kysy kumpi on parempi; että tulet sinne lapsien kanssa vai uusi aika esim. rv 23 kun mies voisi vahtia lapsia. Tuskin ultraus silloin on mahdotonta?

Vierailija
47/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Suosittelisin antamaan ultraajalle työrauhan. Tämänkin kirjoittelun ajan oilisit voinut järjestellä lastenhoitajaa.

Vierailija
48/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi kotipalvelu? Lapsiperheillä on ollut tämän vuoden alusta oikeus kotipalveluun tarvittaessa.

Tai siirrä ultraa niin että isä on kotona ja vahtii nuorempia.

Meillä ei koskaan ole saanut isosisarukset tulla mukaan ultraan, joten en tiedä mikä on sitten ollut "ennen" kun olisi voinut ottaa mukaan? Meillä lapset syntyneet vuosien 1993-2010 välillä. SIlloin ei ainakaan ole saanut olla isot mukana, ja 1993 seulontoja ei edes vielä tehty (täällä).

Vierailija
49/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:41"]Eikö lähes 7v. käy esikoulua?! 
[/quote]

Käy kyllä. Mutta en ehdi hakemaan häntä ajoissa, jos en saa hoitajaa. Eli silloin joudun ottamaan mukaan. On siis eskarissa klo 8.30-12.30. Liian tiukalle menee hakemisen kanssa. Pienempi on vielä kotona.

Ap

Vierailija
50/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin ap sanot, ettei sun lapset häiritse ultraajaa niin ultraaja ei voi olla varma, että tämä 3,5v on paikallaan pysyvä tapaus. Ultrauslaitteet yms ovat kalliita eikä lapset voi mennä sörkkimään niitä. Kivempi jos ultraajalla on työrauha eikä hänen tarvitse vahtia, ettei tahmatassu tuhoa laitteita. Lisäksi mun oli ainakin pysyttävä paikallani, en voinut kauheesti jutella enkä nauraa ultrauksen aikana kun hän tutki sydäntä ja virtauksia tarkkaan. Jos joudut komentelemaan ja katsomaan mitä lapset tekevät et välttämättä ole liikkumatta. Voi että kun mua ärsyttää, on niin monta syytä miksi niitä lapsia ei oteta mukaan ultraan!

Vierailija
51/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mll hoitaja kolmeksi tunniksi maksaa 24 euroa. Kyllä lapsiperheessä pitäisi rahatilanne olla sen verran tasainen että sen saa maksettua jos uus lapsikin päätetty tehdä.

Vierailija
52/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Np-ultra pitää tehdä tietyillä viikoilla, että niskaturvotus tulos on luotettava. Ei voi siirtää aikaa viikolla. Tuo aika minulla rv 12.
Eli tuonne nyt mentävä.

Huono ajankohta nyt sattui. Muuten vanhempani hoitaisivat lapset. Yritän metsästää hoitajaa koko ajan.

Mll on sitten viimeinen. Käyn ensin kaverit läpi.

Ap

Vierailija
53/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:50"]Ennenkuin ap sanot, ettei sun lapset häiritse ultraajaa niin ultraaja ei voi olla varma, että tämä 3,5v on paikallaan pysyvä tapaus. Ultrauslaitteet yms ovat kalliita eikä lapset voi mennä sörkkimään niitä. Kivempi jos ultraajalla on työrauha eikä hänen tarvitse vahtia, ettei tahmatassu tuhoa laitteita. Lisäksi mun oli ainakin pysyttävä paikallani, en voinut kauheesti jutella enkä nauraa ultrauksen aikana kun hän tutki sydäntä ja virtauksia tarkkaan. Jos joudut komentelemaan ja katsomaan mitä lapset tekevät et välttämättä ole liikkumatta. Voi että kun mua ärsyttää, on niin monta syytä miksi niitä lapsia ei oteta mukaan ultraan!
[/quote]

Mutta kyllähän lapsiltakin tutkitaan ultraamalla ties mitä. Ja voihan lapsille ottaa vaikka mukavaa tekemistä ja jotain naposteltavaa mukaan niin taatusti pysyvät rauhallisina.

Vierailija
54/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:54"]Np-ultra pitää tehdä tietyillä viikoilla, että niskaturvotus tulos on luotettava. Ei voi siirtää aikaa viikolla. Tuo aika minulla rv 12.
Eli tuonne nyt mentävä.

Huono ajankohta nyt sattui. Muuten vanhempani hoitaisivat lapset. Yritän metsästää hoitajaa koko ajan.

Mll on sitten viimeinen. Käyn ensin kaverit läpi.

Ap
[/quote]

HUS-alueella se tehdään rv 10+0-13+6. Sulla on siis vielä pari viikkoa aikaa.

Vierailija
55/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:50"]Ennenkuin ap sanot, ettei sun lapset häiritse ultraajaa niin ultraaja ei voi olla varma, että tämä 3,5v on paikallaan pysyvä tapaus. Ultrauslaitteet yms ovat kalliita eikä lapset voi mennä sörkkimään niitä. Kivempi jos ultraajalla on työrauha eikä hänen tarvitse vahtia, ettei tahmatassu tuhoa laitteita. Lisäksi mun oli ainakin pysyttävä paikallani, en voinut kauheesti jutella enkä nauraa ultrauksen aikana kun hän tutki sydäntä ja virtauksia tarkkaan. Jos joudut komentelemaan ja katsomaan mitä lapset tekevät et välttämättä ole liikkumatta. Voi että kun mua ärsyttää, on niin monta syytä miksi niitä lapsia ei oteta mukaan ultraan!
[/quote]

En olisi ottamassa huoneeseen mukaan. Jättäisin odotustilaan.

Ap

Vierailija
56/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALKKAA hoitaja. JOS ei ole varaa, ei ole varaa elättää uutta mukeloakaan. Se tulee maksamaan satoja tuhansia. Ai ekö? veronmaksajat maksaa - et siis sinä??!

Vierailija
57/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:53"]

Mll hoitaja kolmeksi tunniksi maksaa 24 euroa. Kyllä lapsiperheessä pitäisi rahatilanne olla sen verran tasainen että sen saa maksettua jos uus lapsikin päätetty tehdä.

[/quote]

Näin on näppylät. Veri kiuhuu, kun lukee tällaisia aloituksia. ÄLKÄÄ mammat lisääntykö torvet töröllään, jos ei ole varaa heitä elättää. Mua heidän elatus ei kiinnosta. Omissakin on tekemistä.

Vierailija
58/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat lapset mukaan ja pistät katsomaan jotain ohjelmaa kännykästä siksi aikaa. Ja jos nyt vastaat ettei sulla ole puhelimessa nettiä niin tiedetään että Porvoossa tapahtuu.

Vierailija
59/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 15:02"]Otat lapset mukaan ja pistät katsomaan jotain ohjelmaa kännykästä siksi aikaa. Ja jos nyt vastaat ettei sulla ole puhelimessa nettiä niin tiedetään että Porvoossa tapahtuu.
[/quote]

Ei kaikilla ole kyllä puhelimessa nettiä :D

Vierailija
60/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osallaon.

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 15:02"]Otat lapset mukaan ja pistät katsomaan jotain ohjelmaa kännykästä siksi aikaa. Ja jos nyt

vastaat ettei sulla ole puhelimessa nettiä niin tiedetään että Porvoossa tapahtuu.
[/quote]

Ei kaikilla ole kyllä puhelimessa nettiä :D
[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan