Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs sitten, jos ei saa lapsille hoitajaa ultran ajaksi?

Vierailija
02.04.2015 |

Ei saa kuulemma lapsia ottaa mukaan raskauden aikaisiin ultriin.

Jääkö ultra sitten tekemättä, jos ilmaantuu paikalle lasten kanssa?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:55"]

En mä ainakaan ottaisi lapsia mukaan kuulemaan, että pikkusisko on kuollut tai siltä puuttuu puol aivoa ja munuainen....

[/quote]Jos näin on, ei sitä voi ikuisesti sisaruksiltakaan salata.
[/quote]

Ei voi mutta mä haluaisin ottaa ensin vastaan sen uutisen ja koota itseni ja sitten kertoa.

Vierailija
22/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa, nykyisin ei sisaruksia saa ottaa mukaan (ennen oli toisin).

AP:n on nyt syytä jättää ultra väliin. On liian vaikeaa, eikä hän oikeasti halua isommille lapsille hoitajaa ultran ajaksi. Eikä tietenkään kukaan opiskelija/kaveri/mummu/kummi/tuttava lähde kahvipalkalla tai pientä korvausta vastaan mukaan reissulle avuksi. Tai ehkä mä olen outo, kun minä ainakin  voisin lähteä töistä kesken päivän siskon/kaverin avuksi lapsia kaitsemaan. Sehän olisi ihan piristävä reissu, kun työaika on joustava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin lapset mukaan, sanoo sairaala mitä sanoo. Tuskin niillä on laillista oikeutta kieltäytyä tekemästä tutkimusta, joka kuuluu normaaliin raskauden seurantaan, vaikka mukana olisi lapsia.

Vierailija
24/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:55"] En mä ainakaan ottaisi lapsia mukaan kuulemaan, että pikkusisko on kuollut tai siltä puuttuu puol aivoa ja munuainen.... [/quote]Jos näin on, ei sitä voi ikuisesti sisaruksiltakaan salata. [/quote] Ei voi mutta mä haluaisin ottaa ensin vastaan sen uutisen ja koota itseni ja sitten kertoa.

[/quote]

No, joo... mutta eiköhän henkilökunnalla tuossa vaiheessa ole vähän pelisilmää viedä lapset pois tilanteesta ensin.

Vierailija
25/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitenkään mahdollista siirtää ultra niin, ettei mies olisi työmatkalla ja voisi olla lapsenvahtina (vaikka siinä odotusaulassa)? Jos ei muuta niin mene yksityiselle ilta-aikaan jos esim. mummo voisi silloin vahtia lapsia.

Vierailija
26/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:55"] En mä ainakaan ottaisi lapsia mukaan kuulemaan, että pikkusisko on kuollut tai siltä puuttuu puol aivoa ja munuainen.... [/quote]Jos näin on, ei sitä voi ikuisesti sisaruksiltakaan salata. [/quote] Ei voi mutta mä haluaisin ottaa ensin vastaan sen uutisen ja koota itseni ja sitten kertoa.

[/quote]

No, joo... mutta eiköhän henkilökunnalla tuossa vaiheessa ole vähän pelisilmää viedä lapset pois tilanteesta ensin.
[/quote]

Mihin ne lapset vietäisiin kun niillä ei ole hoitajaa?

Vierailija
27/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:11"]Mä ottaisin lapset mukaan, sanoo sairaala mitä sanoo. Tuskin niillä on laillista oikeutta kieltäytyä tekemästä tutkimusta, joka kuuluu normaaliin raskauden seurantaan, vaikka mukana olisi lapsia.
[/quote]
Miiiinäminäminäminäminä.
Ootko miettiny minkä takia lapsilta on pääsy kielletty ultraushuoneeseen?

Vierailija
28/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin rahalla saa lapsenvahdin ja rahalla saa yksityisen ultran. Mutta raskaudenseurannan pitää olla kaikkien saatavilla, myös niiden joilla ei ole pistää rahaa yksityiseen lapsenhoitajaan tai yksityislääkäriin.

Vierailija
29/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL hoitaja mukaan. Kuka vaan ihminen voi tulla mukaan sinne ulkopuolelle odottamaan, vaikka minä!

Vierailija
30/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:14"]

Mihin ne lapset vietäisiin kun niillä ei ole hoitajaa?

[/quote]

:D Ihan oikeasti älä jaksa olla lapsellinen. Eiköhän paikalla ole sen verran henkilökuntaa, että heistä joku ehtii sen hetken olemaa lasten kanssa, jos asiat on huonosti.

Vierailija
31/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. Ei olisi nyt ylimääräistä rahaa hoitajaan, mutta pakko kait se palkata, kun kerta lapsia ei saa mukaan ottaa. Mies työmatkalla useamman viikon. Kyse np-ultrasta.

Ap

Vierailija
32/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites se lapsiperheiden ilmainen kotiapu, jota nyt taas on saatavilla? Sehän ei maksa mitään.

Vierailija
33/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:11"]Mä ottaisin lapset mukaan, sanoo sairaala mitä sanoo. Tuskin niillä on laillista oikeutta kieltäytyä tekemästä tutkimusta, joka kuuluu normaaliin raskauden seurantaan, vaikka mukana olisi lapsia.
[/quote]
Miiiinäminäminäminäminä.
Ootko miettiny minkä takia lapsilta on pääsy kielletty ultraushuoneeseen?
[/quote]

Kerropa?

Vierailija
34/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:19"]No mites se lapsiperheiden ilmainen kotiapu, jota nyt taas on saatavilla? Sehän ei maksa mitään.
[/quote]

Eihän se ole ilmaista.

Vierailija
35/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepä testi. Laita Face-sivullesi pyyntö, että voisiko joku tulla katsomaan isoja lapsiasi naistenklinikan odotushuoneeseen ultrasi ajaksi. Ihmettelen kovasti, jos kukaan ei ilmoittaudu.

Tai palkkaa se MLL:n hoitaja sinne sairaalan aulaan tunniksi. Ei tarvitse maksaa hoitomaksuja kuin lyhyeltä ajalta.

Vierailija
36/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:11"]Mä ottaisin lapset mukaan, sanoo sairaala mitä sanoo. Tuskin niillä on laillista oikeutta kieltäytyä tekemästä tutkimusta, joka kuuluu normaaliin raskauden seurantaan, vaikka mukana olisi lapsia. [/quote] Miiiinäminäminäminäminä. Ootko miettiny minkä takia lapsilta on pääsy kielletty ultraushuoneeseen?

[/quote]

Varmaan siksi, että tutkimus pystytään tekemään nopeammin, kun paikalla ei ole lapsia kyselemässä yms. Sairaala pääsee helpommalla. Tutkimuksia kuitenkin on tehty myös niin, että lapsia on paikalla, joten mitään ehdotonta estettä lapset eivät sille voi aiheuttaa.

Vierailija
37/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:18"]

Niin.. Ei olisi nyt ylimääräistä rahaa hoitajaan, mutta pakko kait se palkata, kun kerta lapsia ei saa mukaan ottaa. Mies työmatkalla useamman viikon. Kyse np-ultrasta. Ap

[/quote]

Tämä on minusta ihan käsittämätöntä, että lapsiperheellä ei ole mitään selustan turvaa. Ei taloudellista, eikä sitä tukiverkostoa. Mitä, jos sairastut?! Tai miehesi jää työttömäksi?! Yhteiskunnanko sitten pitää hoitaa teidän kaikki ongelmat pois?! Niin ja ketkä on tässä tilanteessa on vailla oikeuksia...

Vierailija
38/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle uutta, että mll:stä voi palkata hoitajan vaikka tuonne odotushuoneeseen. Aina aatellut, että kotiin vain voi.

Vierailija
39/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:56"]Meillä ei saa lapset tulla :( Näin pk-seudulla ja iso sairaala kyseessä, jossa ultrat tehdään.
Mies on tuolloin työmatkalla.

Ap
[/quote]

Reschedule?

Vierailija
40/93 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:18"]

Niin.. Ei olisi nyt ylimääräistä rahaa hoitajaan, mutta pakko kait se palkata, kun kerta lapsia ei saa mukaan ottaa. Mies työmatkalla useamman viikon. Kyse np-ultrasta. Ap

[/quote]

Tämä on minusta ihan käsittämätöntä, että lapsiperheellä ei ole mitään selustan turvaa. Ei taloudellista, eikä sitä tukiverkostoa. Mitä, jos sairastut?! Tai miehesi jää työttömäksi?! Yhteiskunnanko sitten pitää hoitaa teidän kaikki ongelmat pois?! Niin ja ketkä on tässä tilanteessa on vailla oikeuksia...
[/quote]

Tämä ajankohta on nyt huono. Vanhempani ovat matkalla ja eivät voi auttaa. Veljeni armeijassa ja siskoni töissä. Miehen suku asuu toisessa päässä Suomea. Aika on arkena klo 11. Kaikki tuolloin töissä. Toki voin aina kysyä, pääsevätkö töistä lähtemään, mutta epäilen. Ja ultra pitää tehdä tuolla viikolla. Ei pysty enää siirtämään myöhemmäksi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi