Yhtäkkiä tuli inhottava tunne, että...
...lapselle tapahtuu jotain kauheeta koulussa. Sydän hakkaa ja ahdistaa. Hyi.
Kommentit (30)
No älä kerro lapselle ainakaan noista "tuntemuksistasi"
Jos sulla on sellanen tunne niin soita hälle jos hällä on kännykkä ja saa käyttää välitunnilla. Tai sitten soitat koulun toimistoon ja muina miehinä kyselet miten lapsella koulussa menee. Tai vain odotat kotona kun lapsi tulee koulusta kotiin.
En halua pelotella, mutta usein vaistoja kannattaa uskoa. Hae lapsi jollain tekosyyllä koulusta, älä kerro hänelle tuntemuksista vaan tehkää jotain mukavaa :)
Hyvää pääsiäistä!
No hyi. Voitko soittaa lapselle? Tai laittaa viestiä?
Höpö höpö. Vainoharhaisuutta ja ylireagointia. Kertokaa ihmeessä minulle kyynikölle, kuink atieteellisesti ja oikeasti älykkäästi selitätte minulle nämä vaistojutut.
Siis ihan vakavissanne kehotatte hakemaan lapsen koulusta? Oottele vaan ap ihan rauhassa, niin huomaat että kaikki on ihan hyvin. Intuitio, joskus oikeassa, usein ei. Sattumaa.
Ehkä lasta kiusataan juuri nyt ja lapsi ajattelee äitiä ja saat telepaattisen whatsapp-viestin aivoihisi. Mene sinne koululle ja hae lapsi kotiin.
On mullakin joskus tullut tuommonen tunne. Sit lapsi tuli innoissaan koulusta kun oli paras päivä. Ehkä se oli semmonen "läheltä piti" ennustus, jotain ois voinut sattua.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 11:36"]
On mullakin joskus tullut tuommonen tunne. Sit lapsi tuli innoissaan koulusta kun oli paras päivä. Ehkä se oli semmonen "läheltä piti" ennustus, jotain ois voinut sattua.
[/quote]
Paras päivä, niin mikä "läheltä piti"?
On tunnilla nyt, loppuu klo 12. Laitoin viestiä ja pyysin soittamaan.
Ei ole ennen tullut tällaisia tunteita. Pelottavaa. Yksin kotona olen. Piti siivota, mutta nyt ravaan ees taas kämpässä enkä saa mitään tehtyä.
Ap
Mihin aikaan lapsi pääsee? Mene vastaan koululle. En ilman syytä lähtisi hakemaan.
Koita rentoutua, tai tee pieni happihyppely. Tuuthan sit kertoon tänne, miten lapsen päivä meni? Tsemppiä
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 11:36"]
[/quote]
Paras päivä, niin mikä "läheltä piti"?
[/quote]
Niin no lapsella oli. Läheltä piti vois olla esim räystäästä kiikkui jääpuikko, joka olis saattanut tipahtaa mutta ei tipahtanut. Mistä minä tiiän?
Koulu loppuu klo 14. Voisin koittaa ehtiä kauppaan ennen sitä ja siitä kävellä koululle. Riippuu miten tuo pesukone pysähtyy.
Koitan nyt saada tiskit koneeseen.
Yritän muistaa tulla kertomaan miten lapsen päivä meni.
Ap
Hei ehkä voisit miettiä mistä tuo tunne kumpuaa. Aistitko, että lapsen käyttäytyminen viittaa siihen, että kaikki ei ole hyvin koulussa? Katsoitko eilen ahddistavia ohjelmia tai tapahtuiko jotain mikä luo pohjan tuollaisten tunteiden synnylle?
Vaiston ymmärrän viesteiksi tietoisuuden ulkopuolisesta mielestä. Et kuitenkaan pysty vaistoamaan yhtään mitään asioista, jotka ovat aistiesi kantomatkan ulkopuolella. Kuten sanoin voit miettiä mistä tuo vaistokokemus johtuu mutta älä ala toimimaan ja uskomaan mihinkään telepatiaan. Silloin alat jo menemään terveen järjen rajojen ulkopuolelle. Olisi lapsenkin etu, että äiti eläisi todellisuudessa. Tällaisia kokemuksia kyllä tulee kaikille mutta on hyvä ymmärtää, että ne ovat vain tunteita. Aina ei kannata luottaa edes omaan mieleen, jos tunteet ovat järjen vastaisia..
Kyllä noihin ennakkovaroituksiin kannattaa suhtautua vakavasti. Minä uskon suojelusenkeleihin, ja heiltä noita viestejä ainakin minulle tulee, onneksi.
Ajan päivittäin samaa moottoritietä ja yksi ilta tuli hyvin, hyvin voimakas viesti päähän, että hirvi pomppaa tielle. Vaistomaisesti hiljensin nopeutta ja sieltä se hirvi sitten juoksikin. Kaviot vain vilahtivat tuulilasin edestä. Vastaavanlaisia tilanteita on ollut paljon, on varoitettu ja olen ehtinyt reagoimaan.
Kerran minua ei suoraan varoitettu, tai sitten en kuunnellut sitä varoitusta. Menin tankkaamaan autoani vakiobensikselle. Minua ennen tankkasi yksi henkilö, menin hänen jälkeensä. Jostain syystä tuo bensapumppu ei toiminut, sieltä ei tullut mitään. Aikani yritin ja lopulta siirsin auton ja menin toiselle pumpulle. Lähdin jatkamaan matkaa ja kun pääsin vähän matkan päähän, oli auto ajanut päin vastaantulevaa autoa. Olisin todennäköisesti ollut siinä jos bensapumppu olisi toiminut.
Tunsin myös hyvin voimakkaasti yhden onnettomuuden. Tiesin että nyt tapahtuu yksi onnettomuus, jossa lapselle käy pahasti. Tuijotin omaani koko ajan (oli sellaisessa paikassa jossa ko onnettomuus voisi tapahtua) ja sydän hakkasi ja oli hilkulla etten mennyt hakemaan pois. Samaan aikaan toisessa kaupungissa oli tapahtunut tuollainen onnettomuus, ja siinä lapsi kuoli.
Usko vaistoasi. Mene hakemaan lapsi koulusta.
Kannattaa hakea apua vainoharhaisuuteen.
Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö saa aikaan tuommoisia tuntemuksia.
Paniikkikohtaus saattaa aiheuttaa todelliset fiilikset että jotain tapahtuu. Kyllähän sitä joskus tulee sellainen selittämätön tunne että jollakin on asiat huonosti. Sitten siihen tunteeseen jää rypemään eikä se lopu ennenkuin saa selvyyden mitä tälle ihmiselle kuuluu. Pelottavaa mutta jotenkin kuitenkin ajattelisin ettei sun nyt lastasi tarvitse hakea mistään. Kun tulee kotiin niin halaat vaan lujasti ja olet onnellinen hänestä.
mee hakemaan kotiin?
yleensä äideillä on hyvät vaistot. kaikki ei ole ok.
mene koululle nyt!