Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketipinor ja painonhallinta

Vierailija
20.12.2021 |

Onko täällä ketään kuka pystynyt pitämään painon kurissa Ketipinorista huolimatta? Olen juuri laihduttanut 30kg ja en todellakaan halua niitä läskejä takaisin. Perjantaina aloitin lääkkeen, aloitusvahvuus 50mg jota nostetaan seuraavan 4 viikon aikana 200mg:aan. Lisänä unen saantiin 25mg. Olen jo aamupäivän aikana syönyt sen määrän mitä normaalisti syön päivän aikana. Olen ollut nyt koko päivän syömättä ja ihan hirveä nälkä. :(

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin syöt kyseistä lääkettä? Jos ei ole psykoottisuutta niin kannattaa lopettaa lääke ja silloinkin pitää sen käyttö mahdollisimman lyhyenä.

Vierailija
2/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua nyt. Vaikutat täysin selväjärkiselle ihmiselle. Miksi syöt ketipinoria ja vielä noin isoa annosta olet ottamassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää unensaantiin 50mg illalla n 20.30. Menen sänkyyn n klo 22 ja luen kirjaa ja makaan piikkimaton+tyynyn päällä. Usein nukahdan maton päälle.

En edes haluaisi ottaa ketipinoria kuin unen saantiin.

Pari vuotta ja paino ei ole noussut. Päinvastoin laski kun olin käyttäny Mirtazapinia. Sen aikana lihoi ja turposi. Nyt on hyvä.

Vierailija
4/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä vaihtaa lääkettä. Kunnon psykiatri kyllä ymmärtää lihomisen vaikutukset kokonaisterveyteen ja miettii ketipinorille vaihtoehtoja. Lääkkeen aiheuttamaa ruoanhimoa on erittäin vaikea hillitä.

Vierailija
5/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa persoonallisuus ja siitä johtuvat mielialanvaihtelut jotka ovat pahimmillaan uhka muille ihmisille ja itselle sekä masennus. Voxra 300mg käytän ja Opamox 15mg ahdistukseen tarvittaessa. Joku tasaava lääke pitäisi nyt aloittaa ja Deprakinea en halua koska se osiltaan varmasti aiheutti valtavan ylipainon ja hallitsemattoman syömisen. Lopetin sen yli vuosi sitten ja sen jälkeen laihduin tuon 30kg. Voxra 300mg ollut ainoastaan käytössä nyt reippaan vuoden ja syksyn tullessa mielialanvaihtelut alkoi taas olla niin pahoja ja vaarallisia, että joku tasaava lääke on oltava. ap

Vierailija
6/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön 400mg annosta ja mirtazapiinia lisäksi. Dg lievä kaksisuuntainen mielialahäiriö. Tyyppi 2.

Olen hoikka ja hyvin pysyy paino siinä missä haluan. Kun on muuten tasapainossa niin painoakin on helppo hallita. Käyn töissä ja urheilen.

Vierailija
7/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkkeitä käytätte hallitsemattomiin epävakaudesta johtuviin raivonpuuskiin ja siihen että mieliala ei heittele ääripäästä toiseen ja tee näin tuhoa? Deprakine itselle ehdoton ei koska sen tiedän lisäävän myös ruokahalua. ap

Vierailija
8/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön 400mg annosta ja mirtazapiinia lisäksi. Dg lievä kaksisuuntainen mielialahäiriö. Tyyppi 2.

Olen hoikka ja hyvin pysyy paino siinä missä haluan. Kun on muuten tasapainossa niin painoakin on helppo hallita. Käyn töissä ja urheilen.

Oho. Kuulostaa melkoiselta annokselta kahta ruokahalua lisäävä lääkettä! Mutta hyvä kuulla että kaikilla ei aiheuta ruokahalun lisääntymistä. Jospa itselläkin helpottaisi kun vaan nyt pitää itsensä kurissa ettei ala mässäämään. Eikö sinulla ole ollut mitään mainitsemistasi lääkkeistä johtuvaa turvotustakaan? Itse huomasin että sormus alkaa jo puristaan näinkin vähäaikaisen käytön jälkeen. ap

Vierailija
9/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä vaihtaa lääkettä. Kunnon psykiatri kyllä ymmärtää lihomisen vaikutukset kokonaisterveyteen ja miettii ketipinorille vaihtoehtoja. Lääkkeen aiheuttamaa ruoanhimoa on erittäin vaikea hillitä.

Tästä oli puhetta ja käski vaan seurata painoa ja jos alkaa nousemaan, menee vaihtoon. Ehkä nyt sinnittelen ja syön noita määrätyn annoksen. Saisi edes tämän pöhnän ja sumuisen tilan pois, olen perjantaista lähtien ollut ihan pihalla ja tokkurassa. Kun tämä pöhnäisyys loppuisi niin jaksaisi taas alkaa liikkumaan. Nyt ei ole voimia sellaiseen. Normaalisti liikun n.7km päivässä. ap

Vierailija
10/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää unensaantiin 50mg illalla n 20.30. Menen sänkyyn n klo 22 ja luen kirjaa ja makaan piikkimaton+tyynyn päällä. Usein nukahdan maton päälle.

Pari vuotta ja paino ei ole noussut. Päinvastoin laski kun olin käyttäny Mirtazapinia. Sen aikana lihoi ja turposi. Nyt on hyvä.

Kiitos vastauksesta. Kiva kuulla että tämä toimii joillakin. Näin syömishäiriötaustaisena vaan pelottaa tuo takaisin lihominen. :( Addiktoidun asioihin helposti ja ruoka on yksi, mikä lähtee lapasesta hyvin helposti.

Vierailija
11/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi joutua kokeilemaan useita eri lääkkeitä. Bipoon voi auttaa olantsapiini.

Oikeasti pitäisi tarjota keskusteluapua, mutta Suomessa on sadisteja, jotka haluaa ajaa mt-palvelut alas.

Vierailija
12/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nyt kyse jostakin psyykkisestä syöpöttelyn halusta. Ketipinor antaa syyn sulle lepsua dieetistä ja sitten kostat sen itsellesi olemalla syömättä mitään. Tiedät kyllä varmasti, että sellainen touhu ainakin kostautu ahmimisena eikä se silloin lääkkeestä johdu. Jos kerran olet pudottanut 30 kg, niin eikö silloin pitäisi olla selkärangassa se, millä ruokamäärällä paino pysyy kurissa. Nyt kaivat tai raapustat uudelleen ruokasuunnitelman joka päivälle ja noudatat niitä. Et syö niiden ulkopuolelta, mutta et myös ole syömättä ja näe nälkää. Kyllä se siitä. Ketipinor ei kyllä edes pitäisi olla sellainen, että se lihottaa. Mutta jos sulla on syömishäiriötä, niin kyllä sun pitää ehdottomasti nyt heti alusta alkaen ottaa se roti takaisin, millä onnistuis sen 30 kg pudottamaankin. 

Vierailija
13/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan teillä meni että sellainen sumuisuus, tokkurainen ja "humalainen" olo alkoi helpottamaan? Käyn ns.hitaalla koko ajan ja väsymyksen vuoksi asioiden tekeminen on hyvin vaikeaa. Liikkuminen olisi nyt hyvä aloittaa pian mutta ei ole vaan voimia. ap

Vierailija
14/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa persoonallisuus ja siitä johtuvat mielialanvaihtelut jotka ovat pahimmillaan uhka muille ihmisille ja itselle sekä masennus. Voxra 300mg käytän ja Opamox 15mg ahdistukseen tarvittaessa. Joku tasaava lääke pitäisi nyt aloittaa ja Deprakinea en halua koska se osiltaan varmasti aiheutti valtavan ylipainon ja hallitsemattoman syömisen. Lopetin sen yli vuosi sitten ja sen jälkeen laihduin tuon 30kg. Voxra 300mg ollut ainoastaan käytössä nyt reippaan vuoden ja syksyn tullessa mielialanvaihtelut alkoi taas olla niin pahoja ja vaarallisia, että joku tasaava lääke on oltava. ap

Olet siis suomeksi impulsiivinen. Tässä ilmainen vinkki: kasvata selkäranka ja opettele käyttäytymään. Näin voit elää terveenä ja lääkkeitä.

Vierailija
15/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan teillä meni että sellainen sumuisuus, tokkurainen ja "humalainen" olo alkoi helpottamaan? Käyn ns.hitaalla koko ajan ja väsymyksen vuoksi asioiden tekeminen on hyvin vaikeaa. Liikkuminen olisi nyt hyvä aloittaa pian mutta ei ole vaan voimia. ap

Ei se helpottanut, siksi lopetin lääkkeen.

Vierailija
16/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkkeitä käytätte hallitsemattomiin epävakaudesta johtuviin raivonpuuskiin ja siihen että mieliala ei heittele ääripäästä toiseen ja tee näin tuhoa? Deprakine itselle ehdoton ei koska sen tiedän lisäävän myös ruokahalua. ap

Aikuinen ihminen VOI opetella hillitsemään itsensä. Se vaan vaatii paljon vaivannäköä. Jos et halua nähdä vaivaa niin sitten popsit pilleris ja lihot.

Vierailija
17/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan nyt kyse jostakin psyykkisestä syöpöttelyn halusta. Ketipinor antaa syyn sulle lepsua dieetistä ja sitten kostat sen itsellesi olemalla syömättä mitään. Tiedät kyllä varmasti, että sellainen touhu ainakin kostautu ahmimisena eikä se silloin lääkkeestä johdu. Jos kerran olet pudottanut 30 kg, niin eikö silloin pitäisi olla selkärangassa se, millä ruokamäärällä paino pysyy kurissa. Nyt kaivat tai raapustat uudelleen ruokasuunnitelman joka päivälle ja noudatat niitä. Et syö niiden ulkopuolelta, mutta et myös ole syömättä ja näe nälkää. Kyllä se siitä. Ketipinor ei kyllä edes pitäisi olla sellainen, että se lihottaa. Mutta jos sulla on syömishäiriötä, niin kyllä sun pitää ehdottomasti nyt heti alusta alkaen ottaa se roti takaisin, millä onnistuis sen 30 kg pudottamaankin. 

Tuossa voi olla perää. Ahdistaa vaan syödä tänään vielä lisää kun tosiaan aamupäivän aikana söin jo sen mitä normaalisti syön päivän aikana ja sillä määrällä todellakin nälkä pysyy pois eikä tarvitse kärvistellä. Nyt ei enää riitä se sama määrä. Ktipinor kuulemma hidastaa myös aineenvaihduntaa niin onhan se yhtälönä hyvin todennäköistä että jos aineenvaihdunta hidastuu ja ruokahalu kasvaa, seuraa lihominen, jopa sillä samalla kalorimäärällä mitä syönyt tähän asti. Ja lisänä ettei jaksa liikkua ollenakan kun on koko ajan tokkurassa. ap

Vierailija
18/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt jo kaksi vuotta ketipinor 100mg/ vrk. En ole lihonut yhtään.

Vierailija
19/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho. Kuulostaa melkoiselta annokselta kahta ruokahalua lisäävä lääkettä! Mutta hyvä kuulla että kaikilla ei aiheuta ruokahalun lisääntymistä. Jospa itselläkin helpottaisi kun vaan nyt pitää itsensä kurissa ettei ala mässäämään. Eikö sinulla ole ollut mitään mainitsemistasi lääkkeistä johtuvaa turvotustakaan? Itse huomasin että sormus alkaa jo puristaan näinkin vähäaikaisen käytön jälkeen. ap

Sumuisuutta oli jonkun verran, varsinkin depott version kanssa. Muuta pian se meni ohi.

On ihanaa kun saa nukuttua kunnolla. Viikonloppunakin 12h.

Vierailija
20/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et etsi kunnollista,osaavaa ja napakkaa terapeuttia ja hoida syytä sen sijaan että rikastutat lääketehdasta hoitamalla (huonosti)oiretta??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme