En kehtaa sinkkunaisena käyttää kaupassa ostoskärryjä
Raivostuttaa kannella painavaa koria pitkin isoa prismaa, ihan uuvuksissa jo kassalla ja vielä pitäis bussilla roudata ostokset. Miksi olenkin näin typerä? Mistä sitä kukaan tietää minusta siellä kaupassa sen enempää. Nauravatko kun näkevät kärryissä vain pienehköt ostokset? Ei jumalauta takokaa muhun nyt järkeä että saan huomenna käytyä kaupassa KÄRRYINEEN!! :D
Kommentit (52)
Itse ainakin nauran päin naamaa ihmisille, joilla on kärryssä vain yhden hengen ostokset... Mitä helvettiä oikeasti ap?
Minä käytän niitä syyvyydeltään matalampia "mummokärryjä". Niihin menee hyvin yhdenkin hengen ostokset eikä tarvitse kurotella selkä kipeänä ruokia kärryn pohjalta. ;)
5 ilmeisesti yrittää olla hauska. - Jos itse kiinnitän kaupassa huomiota muiden ostoksiin, ihmettelen niitä, jotka raahaavat painavia koreja, ja joskus myös työntävät niitä lattioita pitkin keräten niiden pohjiin lattialta kaikki paskat, jotka sitten tulevat koripinossa muihin koreihin. Nam!
Ja tota pohdit Tahan aikaan? Ota karry, ja aja niilla! Ei niista kannata välittää.
Ota kärryt, jos kori rasittaa. Usko pois, tuntemattomia ei todellakaan kiinnosta, keräätkö ostoksesi koriin vai kärryyn. Eivät he tiedä, oletko siellä kaupassa sinkkuna ostamassa vain itsellesi vai oletko ehkä kauppaan yksin päässyt lapsiperheen äiti. Vai peräti parisuhteellinen nainen, joka on lähtenyt ostoksille ilman miestään. Voi nimittäin olla niin, että sinkku ostaa joskus isomman erän kerralla, jos ei aio kauppaan uudestaan heti huomenna. Tai lapsiperheellinen nainen on päässyt joskus yksin asioille ja ostaakin vain täydennystä, mikä näyttää käytännössä kaupassa usein käyvän sinkun ostoksilta.
Elämä on helpompaa jos pystyy olemaan miettimättä liikaa, mitä muut mahdollisesti ajattelevat. Useimpien elämä pyörii kuitenkin oman navan ja elämän ympärillä, eikä tuntemattomiin tule kiinnitetyksi hirveästi huomiota.
Minulle tulee tälläisistä aloituksista aina mieleen ne iänikuisen vanhat Spede show naisen logiikka sketsit.
Ihan oikeasti: Jos et ole provo niin opettele olemaan oma ihmisesi. Sillä mitä muut ajattelevat ostoskärryistäsi ei ole mitään merkitystä. Et ole laumaeläin eikä nyt enää olla koulun pihalla miettimässä miten säilyttää asemansa kaveriporukan johtajabimboon nähden.
Ottaa sen kärryn, jossa on se ratti, niin ehkei ne kyylät älyä katsoa sinne ohjaamoon, että onko siellä ketään?
Mä otan aina kärryn. Siihen saa laukun käteväsrti olkapäätä painamasta eikä joudu kantamaan painavaa koria. Jos mua joidenkin ostotavat hämmästyttäisi, niin ne olisi ne, jotka eivät ota sen enempää koria kuin kärryäkään, vaan kanniskelee ostoksiaan hankalasti sylissä.
Kaiken huippu on varmaan se, että mulla on jopa mummo- eli kauppakärry. Ei tarvitse edes kotimatkalla kantaa painavia kasseja. Mä en näe mitään vikaa siinä, että pyrkii helpottamaa arjen askareita. Mun mielestä se on suorastaan fiksua.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 01:32"]
Minä käytän niitä syyvyydeltään matalampia "mummokärryjä". Niihin menee hyvin yhdenkin hengen ostokset eikä tarvitse kurotella selkä kipeänä ruokia kärryn pohjalta. ;)
[/quote]
Nää on käteviä kyllä, mutta valitettavasti meillä päin ei tällaisia kärryjä kaikissa kaupoissa ole. Joissain on pakko tyytyä syviin tavallisiin ostoskärryihin. Ja itsekin siis ostelen välillä pikkuostoksia, jos teen täydennyksiä meidän 3-hengen pienperheelle ja kyllä minä kärryjä käytän silloinkin.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 01:32"]Minä käytän niitä syyvyydeltään matalampia "mummokärryjä". Niihin menee hyvin yhdenkin hengen ostokset eikä tarvitse kurotella selkä kipeänä ruokia kärryn pohjalta. ;)
[/quote]
Eikös nämä kärryt oo tarkotettu vanhuksille jotka ei jaksa kurotella isosta kärrystä? Näin mä oon ajatellu enkä oo kehdannu itelle ottaa vaikka varmasti ois näppärät..
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 07:56"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 01:32"]Minä käytän niitä syyvyydeltään matalampia "mummokärryjä". Niihin menee hyvin yhdenkin hengen ostokset eikä tarvitse kurotella selkä kipeänä ruokia kärryn pohjalta. ;) [/quote] Eikös nämä kärryt oo tarkotettu vanhuksille jotka ei jaksa kurotella isosta kärrystä? Näin mä oon ajatellu enkä oo kehdannu itelle ottaa vaikka varmasti ois näppärät..
[/quote]
Ei ole meidän marketissa ainakaan millään tavalla merkitty, että olisivat tietylle ryhmälle. Samassa kärrykatoksessa ne ovat missä muutkin kärryt, omassa rivissään vaan. Samassa kaupassa tosin on ihan erikseen sisällä pieniä kärryjä, jotka muistuttavat rollaattoria ja joissa on myös "istuin".
Huoletta voi sen kärryn ottaa. Enemmän mä ihmettelen niitä jotka raahaa painavaa koria kukkuroillaan tavaraa, kantokahva ihan mutkalla. Ainoostaan sillon oon ihmetelly kärryjä asiakkaalla, kun niissä on ollu kaks pientä tuotetta (eikä mitään muita omia kasseja tms. joiden kuljetusta helpottais) ja nimenomaan kaupassa missä on vain se ruokakauppa.
Ota vain suosiolla kärryt. Siihen mahtuu enemmän siideriä ja valmispizzaa kuin ostoskoriin. Kunnon siiderivalaan ostokset.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 08:00"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 07:56"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 01:32"]Minä käytän niitä syyvyydeltään matalampia "mummokärryjä". Niihin menee hyvin yhdenkin hengen ostokset eikä tarvitse kurotella selkä kipeänä ruokia kärryn pohjalta. ;) [/quote] Eikös nämä kärryt oo tarkotettu vanhuksille jotka ei jaksa kurotella isosta kärrystä? Näin mä oon ajatellu enkä oo kehdannu itelle ottaa vaikka varmasti ois näppärät..
[/quote]
Ei ole meidän marketissa ainakaan millään tavalla merkitty, että olisivat tietylle ryhmälle. Samassa kärrykatoksessa ne ovat missä muutkin kärryt, omassa rivissään vaan. Samassa kaupassa tosin on ihan erikseen sisällä pieniä kärryjä, jotka muistuttavat rollaattoria ja joissa on myös "istuin".
[/quote]
Kyllä ne on periaatteessa tarkoitettu vanhuksille ja muille "vajaakuntoisille", jotka eivät pysty tavallisia käyttämään. Ennen sai olla merkintä, että nämä ovat vanhuksille jne., mutta nykyisin ei. En taas muista mikä säädös siihenkin tuli.... Mutta siis niitä kärryjä on ollut olemassa jo ainakin 10 vuotta, ja vanhuksille ne ensisijaisesti on tarkoitettu.
Eli: jos pystyt käyttämään tavallista kärryä, käytä tavallista kärryä. On oikeasti ihmisiä, jotka eivät pysty, ja on todella röyhkeää käyttää "heidän" käyrryjään. Vai oletteko te erikoiskärryjä käyttävät samoja ihmisiä, jotka parkkeeraavat invapaikoillekin? Huoh, ihmiset on perseestä.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 08:19"]
Kyllä ne on periaatteessa tarkoitettu vanhuksille ja muille "vajaakuntoisille", jotka eivät pysty tavallisia käyttämään. Ennen sai olla merkintä, että nämä ovat vanhuksille jne., mutta nykyisin ei. En taas muista mikä säädös siihenkin tuli.... Mutta siis niitä kärryjä on ollut olemassa jo ainakin 10 vuotta, ja vanhuksille ne ensisijaisesti on tarkoitettu.
Eli: jos pystyt käyttämään tavallista kärryä, käytä tavallista kärryä. On oikeasti ihmisiä, jotka eivät pysty, ja on todella röyhkeää käyttää "heidän" käyrryjään. Vai oletteko te erikoiskärryjä käyttävät samoja ihmisiä, jotka parkkeeraavat invapaikoillekin? Huoh, ihmiset on perseestä.
[/quote]
Ennen nuo korkeammat ostoskärryt oli "normi", sitten kaupat päättivät siirtyä noihin megaostoskärryihin, jotka itse esim. lyhyenä naisena koen tosi rasittaviksi kun alas joutuu kurkottelemaan.
Ja ite olet perseestä haukkumalla muita asiattomasti :D
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 08:22"]
[/quote]
Ennen nuo korkeammat ostoskärryt oli "normi", sitten kaupat päättivät siirtyä noihin megaostoskärryihin, jotka itse esim. lyhyenä naisena koen tosi rasittaviksi kun alas joutuu kurkottelemaan.
[/quote]
En vissiin kieltänytkään itsekin olevani perseestä? Tosin en tässä asiassa, mutta varmasti itsekin teen asioita, joista joku ei tykkää.
Silti, antakaa niiden heikkokuntoisempien käyttää niitä heikkokuntoisimmille tarkoitettuja kärryjä! Mua ainakin naurattaa jos joku fitness-mimmi tai mies käyttää niitä. Kyllähän elämää saa helpottaa, mutta ne kärryt ottamalla vaikeutat jonkun muun (vanhuksen) elämää paljon enemmän kuin helpotat omaasi! Itsekkyys, se se tässä vituttaa.
Heh. Mun äiti on kans tollanen, ettei millään suostu käyttämään kärryä. Ja sitten epätoivoisesti yrittää pitää päälimmäisiä tuotteita korissa, ettei putoa. Mä luulen kyllä, että kärryttömyys johtuu siitä, että se vie niin paljon tilaa ahtailla käytävillä. Itsekin käytän aina koria tuosta syystä, mutta mun ostokset mahtuu siihen ihan hyvin. Ne vedettävät korit on ihan naurettavat. Niistä kuuluu jäätävä kitinä. Mieluummin kunnon kärryt kuin ne korvien tappajat.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 08:26"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 08:22"]
[/quote]
[/quote]
En vissiin kieltänytkään itsekin olevani perseestä? Tosin en tässä asiassa, mutta varmasti itsekin teen asioita, joista joku ei tykkää.
Silti, antakaa niiden heikkokuntoisempien käyttää niitä heikkokuntoisimmille tarkoitettuja kärryjä! Mua ainakin naurattaa jos joku fitness-mimmi tai mies käyttää niitä. Kyllähän elämää saa helpottaa, mutta ne kärryt ottamalla vaikeutat jonkun muun (vanhuksen) elämää paljon enemmän kuin helpotat omaasi! Itsekkyys, se se tässä vituttaa.
[/quote]
Kun katsos on erikseen vanhuksille kärryt jo.
Piti kyllä lukea asloitus ihan kaksi kertaa. Ethän Ap ole tosissasi. Onko sinulla muita samantyyppisiä "rajoitteita"? Jos on, niin on tosiaan miettimisen paikka :)
Ei kyllä itselleni ole koskaan mieleen tullut moinen asia, ei ole tullut edes mieleen, että ihmettelisin, jos jollakin on kärryssä vaikka vaan kajali ja ripsari.
Aloituksesta taas huomaa, kuinka meillä ihmisillä voikaan olla mitä ihmeelisimpiä "mitä muut minusta ajattelee" -syndroomia. Voi ap, ota vaan se kärry, rohkeutta !
Ota kärry ja laita ostokset sinne. Sen vaikeampaa se ei ole.