Mies haukkuu minua "paskahousuksi" päivittäin
Jos olen jostain hänen kanssaan eri mieltä tai hoidan liian tunnollisesti lastamme, niin saan kuulla olevani "paskahousu". En ole jotenkin vieläkään oikein sinut moisen haukkumisen kanssa, sillä housuni ovat ihan puhtaat kotihousut ja käyn päivittäin suihkussa, joten tiettävästi en edes haise pahalle. Olen hänelle myös "paskamaha", sillä kahden perättäisen raskauden jälkeen vatsani ei ole vielä palautunut, vaikka painoni on palautunut lähes ennalleen.
Olen sanonut kauniisti ja tarvittaessa myös äkäisesti hänelle, että minua loukkaa nuo hänen sanansa ja toivon, että hän ei enää sanoisi tuollaisia jatkuvalla syötöllä. Mitä voisin tehdä, jotta hän ymmärtäisi olla haukkumatta minua? Millainen on oikeastaan "paskahousu" - en edes tiedä. En miellä itseäni sellaiseksi ja tulen vain todella surulliseksi hänen sanoistaan. :( Vaikka eihän tässä pariin vuoteen enää mitään seksiä ole ollut lainkaan, ei edes läheisyyttä muutenkaan. Ne rippeetkin omasta haluttavuudesta sekä itsetunnosta karisevat miehen sanojen myötä. En halua mitään läheisyyttä (puhumattakaan mistään seksistä) enää varmaan ikinä, sillä koen itseni niin huonoksi ja epämiellyttäväksi. :(
Kommentit (6)
Ompa outo haukkumanimi. Eikös paskahousu tarkoita pelkuria tms? ''Älä oo tommone paskahousu!''
Anna miehellesi kaksi vaihtoehtoa:
1. Hän kunnioittaa sinua arjessa joka päivä eikä hauku sinua
2.Otat eron.
Hanki oikea mies ja lopeta provoilu. Tai jos provoat, keksi parempi.
Sitä on joku kaveri lapsena haukkunut tuolla tavalla pelkuriksi. Ei tiedä edes, mitä tarkoittaa, mutta purkaa lapsuuden traumaansa sinuun.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 01:12"]
Sitä on joku kaveri lapsena haukkunut tuolla tavalla pelkuriksi. Ei tiedä edes, mitä tarkoittaa, mutta purkaa lapsuuden traumaansa sinuun.
[/quote]
Itse asiassa voi olla tottakin. Hänen isänsä ainakin on jotenkin karski, hieman sovinistinen ja liioitellun äijämäinen sekä käyttää aika rivoa kieltä puhuessaan. Veikkaan jopa, että mies on itse lapsena saanut melkoista pomotusta isältään. Nyt hän on itse väkivaltaisuuteen ja raivareihin sortuva eikä osaa juurikaan ilmaista tunteitaan paitsi joidenkin leffojen henkilöitä kohtaan. Hän on padonnut omat tunteensa niin syvälle, että ei ehkä edes enää tunne juuri mitään. Minua hän sitten pomottaa itse ja haukkuu, jos kaikki ei mene juuri niin kuin hän haluaa. Kun olen käynyt anoppilassa joskus, niin appivanhempani käyttävät toisistaan aika rumaa kieltä ja ovat jotenkin vihamielisiä toisiaan kohtaan. Heillä oli myös ollut vakavaa perheväkivaltaa mieheni ollessa pieni.
Ehkä olisin perääntynyt takavasemmalle, jos olisin tiennyt tämän kaiken mieheni taustasta heti aluksi. Sillä tiedän, että hänen taustallaan on vaikeaa enää olla kovin kunnollinen ja vakaa puoliso kenellekään, varsinkin kun mieheni ei itse edes näe mitään epäkohtaa eikä halua muuttua. Hänen mielestään hänen perheensä on "normaali". Ja niin edelleen.
T. ap
Miehesi ei vaikuta arvostavan/ kunnioittavan sinua. Ei rakastamalleen puolisolle puhuta noin. Todennäköisesti mies kompensoi omaa olematonta itsetuntoaan nimittelemällä sinua. Älä anna asiassa vaihtoehtoja: sen pitää loppua. Käske miehesi miettiä asiaa niin, että itse kokisi jatkuvaa nimittelyä.
Jaksamista! Olet paljon arvokkaampi kuin tuollaiset sanat.