Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa kiltit! papakokeiden tuloksista kysymmys

Vierailija
20.12.2021 |

Mitä voi olla pielessä että tarvitaan uusi näyte vuoden kuluttua?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/8 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pienoinen solumuutos. Joskus niitä tulee ja häviää itsestään. Mulla oli joskus Papa lk 2 ja vuoden päästä taas normaali tulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieviä solumuutoksia? Itsellä todettiin niitä ja käyn nyt vuosittain kontrollissa jossa tilannetta seurataan.

Vierailija
4/8 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille. Mistä ne solumuutokset voivat johtua? Olen tätä ennen ollut siinä uskossa että papakokeista tuskin ilmenee mitään poikkeavaa jos s-kumppaneiden lukumäärä on vähäinen.

T.ap

Vierailija
5/8 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt että esim. stressillä saattaisi olla osuutta solumuutoksiin. Tilanne elää kehossa, voi muuttua huonompaan tai parempaan suuntaan ja siksi sitä seurataan tiheämmin jonkun aikaa. Itsellä oli 1 kumppani ja sinä aikana oli muutoksia ja leikkauskin.

Vierailija
6/8 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastanneille. Mistä ne solumuutokset voivat johtua? Olen tätä ennen ollut siinä uskossa että papakokeista tuskin ilmenee mitään poikkeavaa jos s-kumppaneiden lukumäärä on vähäinen.

T.ap

No eihän sillä ole mitään merkitystä,että montako kumppania on ollut,sen hpv:n voi saada keneltä vain. Mutta niitä solumuutoksia on erilaisia. Jos kyse "lievästä määrittelemättömästä" muutoksesta,se voi olla esim. jonkun tavallisen tulehduksen jäkiseuraus.

Vierailija
7/8 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.ap

No eihän sillä ole mitään merkitystä,että montako kumppania on ollut,sen hpv:n voi saada keneltä vain. Mutta niitä solumuutoksia on erilaisia. Jos kyse "lievästä määrittelemättömästä" muutoksesta,se voi olla esim. jonkun tavallisen tulehduksen jäkiseuraus.

Mutta jos on ollut vain yksi sekikumppani, niin silloin se on siltä...eikö?

Vierailija
8/8 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hp-virukset aiheuttavat "ärsytystä" kohdunkaulan soluille ja ajan myötä solut voivat alkaa muuntua epänormaaleiksi. Tämä vie aikaa ja usein kehon oma immuunipuolustus pystyy hillitsemään hpv-infektiota ja kehon omat mekanismit toimivat estääkseen solujen erilaistumista, jolloin pienet muutokset voivat hävitä itsestään. Joskus kuitenkin erilaistuminen jatkuu niin pitkälle ettei solut enää toimi ollenkaan oikein ja ne alkavat jakaantua hallitsemattomaksi, jolloin kehittyy syöpä. Papassa tarkkaillaan näitä solumuutoksia ja, mikäli ne alkaa "pahenemaan", ne poistetaan. Usein varsinkin nuorilla naisilla lievät solumuutokset poistuvat useimmiten itsekseen ja siksi papakokeita ei seulota alle 25 tai 30 vuotialta rutiininomaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi