Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tälle psykologiselle ilmiölle joku nimi?

Vierailija
20.12.2021 |

Eräs tyyppi, joka selkeästi kaipaa minua elämäänsä, käyttää tällaista ”jos ei hyvällä niin sitten pahalla” -mentaliteettia. Hän on siis vuosien ajan harjoittanut minua kohtaan henkistä väkivaltaa ja olen luonnollisesti ottanut häneen etäisyyttä. Nyt tämä tyyppi on taas alkanut ottaa yhteyttä. Alkuun meni kaikki hyvin ja ajattelin että hän on muuttunut. Mutta sitten kun en suostunut hänen ehtoihin ja kuuntelemaan hänen moitteita niin otin etäisyyttä. Sen jälkeen nimittely ja solvaaminen taas alkoi. Ja näin hän työnsi minua taas kauheammaksi itseään.

Mikä tällaista ihmistä vaivaa? Luuleeko hän, että hän saa minut elämään tuollaisella syyttelyä ja haukkumisella? Vai onko se vain joku oire siitö, että hän kokee tulevansa hylätyksi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismia taitaa olla

Vierailija
2/20 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvaisuus. Siis tuo ilmiö, että aina ja aina aloitat uudelleen yhteydenpidon hänen kanssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin tyypillistä narsistin käytöstä. Kun uhri ottaa etäisyyttä tai koittaa pakoon ollaan mielinkielien että saadaan se takaisin. Sitten kun ovat varmoja että olet taas koukussa niin pahoinpitely jatkuu. Se on vihainen koska olet kova luu. Tuo tulee jatkumaan loputtomiin jos et yksinkertaisesti pistä kaikkia yhteyksiä poikki ja estä sitä.

Vierailija
4/20 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisriippuvaisuus. Siis tuo ilmiö, että aina ja aina aloitat uudelleen yhteydenpidon hänen kanssaan.

Hän on sukulaiseni ja minua on painostettu olemaan hänen kanssaan muodollisista syistä. Siksi kai yritän olla tekemisissä. Mutta eihän siitä mitään tule. Sama hullu piinaaja se on kuin aina ennenkin.

Vierailija
5/20 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on sukulaiseni ja minua on painostettu olemaan hänen kanssaan muodollisista syistä. Siksi kai yritän olla tekemisissä. Mutta eihän siitä mitään tule. Sama hullu piinaaja se on kuin aina ennenkin.

Vaikka olisi miten sukulainen niin narsistin kanssa ei täydy olla tekemisissä vaikka olisi oma lapsi. Sinulla on velvollisuus vain omaa mielenterveyttäsi kohtaan.

Vierailija
6/20 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua ihmetyttää tässä se asia, että miksi ihmeessä hän haluaa minut elämäänsä jos olen hänen mielestä niin paha mitä hän antaa minun ymmärtää?

Ei ole sentään omasta lapsesta kysymys.

Ap

Vierailija
7/20 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi miten sukulainen niin narsistin kanssa ei täydy olla tekemisissä vaikka olisi oma lapsi. Sinulla on velvollisuus vain omaa mielenterveyttäsi kohtaan.

Paitsi että jos on oma lapsi niin silloin voi katsoa itse peiliin

Vierailija
8/20 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot ne painostajat itse vaan, voi käydä vähän heille sinun puutteessa.

Vierailija
9/20 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yksinäinen eli polttelee siltoja joka suuntaan ko. käytöksellä? Sinuun saa sentään jotain kontaktia, vaikkei kannattaisi suostua.

Vierailija
10/20 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yksinäinen eli polttelee siltoja joka suuntaan ko. käytöksellä? Sinuun saa sentään jotain kontaktia, vaikkei kannattaisi suostua.

Luulen, että on. Hänellä on kyllä perhe, mutta on siinä perheessä varmaan sellainen vaimonsa palvelija. Luultavasti jopa purkaa pahaa oloaan minuun. Vaimo on ihan samaa sarjaa: syyllistää ja jäkättää. Eivät näe itsessään ikinä mitään vikaa.

Vierailija
11/20 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Ap juuri polta niitä siltoja?

Vierailija
12/20 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan sisuksi.

Mennään vaikka harmaan kiven läpi.

Siitä on oikeat suomalaiset tehty.

Vierailija
13/20 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan sisuksi.

Mennään vaikka harmaan kiven läpi.

Siitä on oikeat suomalaiset tehty.

Luotaantyöntävää sisua

Vierailija
14/20 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten minua ihmetyttää tässä se asia, että miksi ihmeessä hän haluaa minut elämäänsä jos olen hänen mielestä niin paha mitä hän antaa minun ymmärtää?

Ap

Juuri siksi. Sinä olet syntipukki. Narskulla pitää aina olla joku jota syyttää kaikesta ja jota voi haukkua muille ihmisille. Tämä vie huomion pois hänen huonosta käytöksestään, tai ainakin niin nämä uskoo.

Vierailija
15/20 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostamistahan tuo on.

Vierailija
16/20 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostamistahan tuo on.

Kostamista mistä?

Vierailija
17/20 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että on. Hänellä on kyllä perhe, mutta on siinä perheessä varmaan sellainen vaimonsa palvelija. Luultavasti jopa purkaa pahaa oloaan minuun. Vaimo on ihan samaa sarjaa: syyllistää ja jäkättää. Eivät näe itsessään ikinä mitään vikaa.

Se, että vaimo on samaa sarjaa, herättää kyllä epäilyksen siitä, että sulla on asian kanssa tekemistä enemmän kuin tiedät/tunnistat.

Vierailija
18/20 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juuri siksi. Sinä olet syntipukki. Narskulla pitää aina olla joku jota syyttää kaikesta ja jota voi haukkua muille ihmisille. Tämä vie huomion pois hänen huonosta käytöksestään, tai ainakin niin nämä uskoo.

Juuri näin. Älä vain hakeudu tuohon seuraan. Sinulla on oikeus laittaa rajat. Olet syntipukki hänen piirissään.

Vierailija
19/20 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että vaimo on samaa sarjaa, herättää kyllä epäilyksen siitä, että sulla on asian kanssa tekemistä enemmän kuin tiedät/tunnistat.

Vierailija
20/20 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset