Voiko hampaiden ja ikenien huono kunto aiheuttaa väsymystä ja yleistä voimattomuutta?
Onko teillä kokemuksia siitä?
Minulla on ientulehdus ollut päällä jo pitkään. Nyt alkoi kokonaisvaltainen hoito ja hampaat näyttävät jo heti ensimmäisen hoitokerran jälkeen paljon paremmilta. Piristyin tästä.
Olen ollut todella väsynyt, voisiko tulehduksella olla yhteyttä yleisvointiin?
Alkava parodontiitti mutta aion kukistaa sen ennen kuin kehkeytyy pahaksi.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja kroonista nälkää jos niin huonot että ei pysty syömään. Ei vitamiinipiikit kaikkeen auta.
No niin huonot eivät ole onneksi. Syön liikaakin.
Hammaskiveä oli runsaasti, joten ientulehdus ei päässyt paranemaan. Ehkä nyt sitten alkaa ikenien toipuminen.
Ap
Mikä vaan tulehdus elimistössä niin ei se ainakaan virkistä olotilaa
Kyllä mulle kertoi suuhygienisti, että joku oli kertonut hänen vastaanotollaan, kun oli saanut hoidettua ientulehduksen pois, että hän on paljon virkeämpi ja ei väsytä ollenkaan niin kuin ennen.
paha ien tulehdus aiheuttaa jopa korkeaa verenpainetta
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle kertoi suuhygienisti, että joku oli kertonut hänen vastaanotollaan, kun oli saanut hoidettua ientulehduksen pois, että hän on paljon virkeämpi ja ei väsytä ollenkaan niin kuin ennen.
Minusta tuntuu, että piristyin heti vastaanoton jälkeen. En tiedä onko plaseboa vai oliko se se mahtava palvelu jota sain vai myös se, että hampaat näyttävät paljon paremmilta ja kaikki kivi sieltä on pois.
Nyt alkoi kyllä kokonaisvaltainen hampaiden hoito. Siitä olikin tovi vierähtänyt kun viimeksi olen hammaslääkärissä käynyt..
Olin aamulla aivan tokkurainen taas kuten yleensäkin ja mietin, että mitähän tästäkin päivästä taas tulee mutta nyt olo on hyvinkin virkeä ja positiivinen.
Ap
Pahin mahdollinen juttu on että joudut teholle. Siellä on jatkuvasti jokunen joka ei ole huolehtinut hampaistaan ja suun limakalvoista. Hampaat voivat olla silti reiättömät.
Pahimmillaan suussa on kämmenen alueen kokoinen tulehdus, hyvä juttu ap, kun hakeuduit hoitoon.
Kyllä ja kroonista nälkää jos niin huonot että ei pysty syömään. Ei vitamiinipiikit kaikkeen auta.