Apua! Kaverin mies on moukka
Kaverini, johon tutustuin pari vuotta sitten ja jonka kanssa olen tullut tosi hyvin juttuun, ehdotti että tapaisimme myös koko perheiden kesken. Lapset tulevat ihan ok juttuun, vaikka ovat vähän eri ikäiset ja ehkä kiinnostuksenkin kohteet aika erilaisia. Mutta siis ihan ok menneet nekin tapaamiset. Miehiä ei oltu vielä tavattu puolin eikä toisin.
Ehdotin, että he tulisivat meille kylään. He tulivat ja kohta jo kävi ilmi, että kaverini mies on ihan ääliö! Hän arvosteli ruokaa tyyliin "joo mä en syö tuota", naureskeli ujolle tyttärellemme pöydässä ilvehtien ja lopulta vierailun loppupuolella sanoi, että olen ihan liian laiha, ruipelomainen.
Olin niin järkyttynyt, että joku voi olla noin typerä tavatessaan uusia ihmisiä ekaa kertaa, että olin ihan mykistynyt. Kaverini ei näyttänyt huomaavan mitään. He ovat olleet naimisissa jo yli 10 vuotta joten varmaan hän on tottunutkin.
Minä en halua enää tavata toista kertaa tuota ukkoa, eikä mieheni kertakaikkiaan suostu myöskään! MITEN kehtaan sanoa kaverilleni sen? Eihän sellaista voi oikein sanoa... vai voiko?
Kommentit (5)
Perheen tyttärelle naureskellaan ja ap:n ulkonäköä arvostellaan....ja omassa kotona. Ehkä olisi syytä sanoa jotain kun tilanne on päällä eikä jälkikäteen ihmetellä.
Itselläni on tällainen moukka myös lähipiirissä - ja toiminta jatkuu kaikissa yhteyksissä mihin asiaan ei puututa. Eikä sen puuttumisen tarvitse olla mitään nyrkit pystyssä -meinikiä vaan asiallinen huomautus yleensä riittää. Vähän itsekunnioitusta ja selkärankaa kehiin !
Aika varmasti kaveri ja miehensä loukkaantuvat, jos menet nyt jälkikäteen ottamaan asian esille.
Jos ja kun vielä tapaatte miehen, ja hän on törkeä, niin sano asiasta heti ihan rauhallisesti ja asiallisesti, ja suoraan miehelle, että sun mielestä ei ole ok että mies nyt sanoi/käyttäytyi niin.
Jos miehellä ja kaverillasi on vähänkään järkeä päässä, niin kyllä ne pysähtyy ajattelemaan, ja mies saattaa olla jatkossa asiallisempi.
Harmi vaan, että tuollaiset ajattelemattomat möläyttelijät ovat usein myös sellaisia, että pitävät muita, ihan normien kohteliasuustapojen omaavia, tiukkapipoina.
Kannattaa ehkä vältellä miehen tapaamista, jos idioottimaisuus jatkuu.
Mun kaverilla on ihan samanmoinen mies, eihän sitä nauramatta kestä, mutta vasta siis jälkikäteen :)
Mulla on samanlainen tilanne, ystäväni mies haukkui poikaani tämän kuullen ja minulle aukoi päätään milloin mistäkin. Miehelle vaan murjottaa ja murahtelee tylynä.
Olen ratkaissut tilanteen siten, että meillä on aina "menoa" kun kaveri ehdottaa että tekisimme perheinä jotain yhdessä. Lähden myös aina pois, kun ystäväni mies tulee kotiin, en välitä edes tervehtiä häntä.
Ystäväni on ilmeisesti ymmärtänyt yskän, kun jossain vaiheessa selitteli miehensä käytöstä työtressillä (joopa joo..) ja ei enää kysele perhetapaamisia.
Kertakaikkiaan hankala tilanne. Voivoivoi