Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oulussa alle 60 vuotiaat eivät pääse nyt lainkaan kolmanteen rokotukseen vaikka koronatilanne kaupungissa on jäätävän huono

Vierailija
20.12.2021 |

Vi##u mitä paskaa. Rajoitustoimia ei saada aikaiseksi ja rokotteiden teho on kadonnut valtaosalta väestöä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon saa viiskymppiset riskiryhmäläisetkään.

https://www.iltalehti.fi/smliiga/a/3f023b96-c126-4a3e-983f-b39fab7ba7e2

Vierailija
2/37 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pääsevät, heti kun riskiryhmät ja iäkkääämmät on rokotettu.

3. rokoteessa on aivan samat kriteerit nyt, kuin aikaisemmassakin koronarokotuksissa.

Ne kaikkein heikoimmat ja riskiryhmät rokotetaan ensin.  Alle 60 v, riskiryhmiä on rokotettu ja rokotetaan koko ajan.

Ja silläkin on merkitys, miten pitkä aika siitä 2. rokotteesta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne yli kuusikymppisetkään pääse. 

Vierailija
4/37 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä levitä ap väärää tietoa asiasta.

Ovatko edes kaikki 60 vuotiaat ja yli saaneet kolmannen rokotteen? Entä alle 60 v riskiryhmät?

Sekä sairaanhoitohenkilöstö?

Ota selvää?

Ensin rokotetaan heidät, ja vasta sitten aletaan jakamaan rokotteita muille.

Täysin selkeä järjestyt, jota noudatettiin myös vuosi sitten, kun ensimmäiset rokotukset alkoivat

Vierailija
5/37 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsee kyllä.

Itse olen 61 vuotias ja saanut kolmosrokotteen jo kuukausi sitten.

Vierailija
6/37 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko edes kaikki 60 vuotiaat ja yli saaneet kolmannen rokotteen? Entä alle 60 v riskiryhmät?

Ota selvää?

Täysin selkeä järjestyt, jota noudatettiin myös vuosi sitten, kun ensimmäiset rokotukset alkoivat

Eilen kaikki yli 18 vuotiaat joilla oli kulunut toisesta rokotteesta 4 kuukautta  saivat varata ajan kolmanteen rokotteeseen. Tänään tuo ajanvaraus on suljettu kokonaan alle 60 vuotiailta.  Mikä aloituksessa muka oli väärää tietoa? Omikron ehtii levitä nuorempiin ennen kuin 3.rokote ehditään antaa.

Vierailija
7/37 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pääsevät, heti kun riskiryhmät ja iäkkääämmät on rokotettu.

3. rokoteessa on aivan samat kriteerit nyt, kuin aikaisemmassakin koronarokotuksissa.

Ne kaikkein heikoimmat ja riskiryhmät rokotetaan ensin.  Alle 60 v, riskiryhmiä on rokotettu ja rokotetaan koko ajan.

Ja silläkin on merkitys, miten pitkä aika siitä 2. rokotteesta on.

Jotta sopiva rangaistus riskiryhmäläisille jos et ole ymmärtänyt alkuvuodesta hakea rokotustasi ensimmäisten joukossa, niin et ehdi saada nyt kolmatta ennen kuin epidemian huippu on täällä ja varmasti olet altistunut, ikääntyneille tykitettiin keväällä puolipakolla AstraZenecaa. 

Vierailija
8/37 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näin kolmikymppisenäkin sain varattua ajan mutta se meni tammikuun puolelle. 

Vierailija
9/37 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei ymmärrä tätä: Päätös lyhentää 2. ja 3. rokotteen väliä tehtiin viime viikolla, ja muistaakseni jossain yhteydessä sanottiin vielä niin, että kunnalla on vapaus itse päättää miten kunnassa rokotteiden kanssa toimitaan.

No, jos päätös tehtiin viime viikolla, niin tuskinpa ympäri maata on vielä ehditty reagoida asiaan, etenkin kun päätös tehtiin perjantaina.

Ennen tuota päätöstä esim. tällä seudulla kolmosrokotteen antojärjestys oli vaiheessa, että 60-v täyttäneet, riskiryhmäläiset saivat varata kolmosrokotteeseen aikaa ja suositus välinä oli aikaisintaan 5 kk kakkosrokotteesta.

No, tällä palstalla ei ole pakko olla kyttäämässä miten paljon asiasta jaksetaan vouhkata, asiasta ettei sitä kolmosta nyt sitten vielä saakaan heti tänään tai huomenna.

Vierailija
10/37 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan näin kolmikymppisenäkin sain varattua ajan mutta se meni tammikuun puolelle. 

Vierailija
11/37 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätävän huono? Siis paljon tartuntoja, mutta ei kuitenkaan tehohoitoa vaativia niin paljon että koko sairaanhoito kaatuisi.

Mitä.

Onhan sulla jo kaks rokotetta. Kas kummaa miten ihmiset nyt siihen kolmannen voimaan uskovat.

Vierailija
12/37 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Venäjältä Sputnikkia, saa joka torin kulmalta. Ei sisällä mrna:takaan.

Vierailija
13/37 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsee kyllä.

Ai jaa, minä olen 67v ja viime viikolla sain ajanvarauksessa ajan seitsemän viikon päähän. Minulle ei aikaisemmin annettu muuta vaihtoehtoa kuin Astra, joten olen täysin ilman rokotesuojaa nykyisiä variantteja vastaan. Mutta no hätä, yritän olla varovainen.

Vierailija
14/37 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ehdin jo ajan varata ja saan kolmannen piikin tammikuun ekalla viikolla. Jo varatut ajat kun pysyvät voimassa.

-46v

Vierailija
15/37 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota selvää?

tiedote 3.12.: ajanvaraus kolmanteen rokotukseen avataan kaikille 18 vuotta täyttäneille, toisesta annoksesta oltava 5 kk

tiedote 19.12.: jatkossa kolmansiin rokotuksiin tulee varata aika ja alle 60v ei-riskiryhmäläisten ajanvaraus avautuu myöhemmin

https://www.ouka.fi/tiedotteet-korona

Vierailija
16/37 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsee kyllä.

Ai jaa, minä olen 67v ja viime viikolla sain ajanvarauksessa ajan seitsemän viikon päähän. Minulle ei aikaisemmin annettu muuta vaihtoehtoa kuin Astra, joten olen täysin ilman rokotesuojaa nykyisiä variantteja vastaan. Mutta no hätä, yritän olla varovainen.

Olen itse saanut kaksi Astraa viime keväänä.  Kolme kuukauden välein.

Heti kun 6 kk täyttyi, varasin ajan kolmanteen rokotukseen.  Astraa ei enää Suomessa pistetetä, ja sain Modernaa.

Meidän kaupungissa yli 60 vuotiaiden ja riskityhmien rokotus alkoi  heti marraskuun alussa.

Olen myös 67 vuotias.

Puhelimessa jonotin sinnikkäästi 42 minuuttia koronarokotuksen ajanvaraukseen.

Näkynee puhelinlaskussa,  mutta veloitus on kuitenkin aivan tavallisen puhelin hintainen, ei mikään erikoisnumeroon soittamisen korkea hinta.

Rokotteiden saatavuus eli rokottaminen riippuu näköjään jokaisen omasta asuinpaikasta ja terveydenhuollon tasosta.

Vierailija
17/37 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs Venäjältä Sputnikkia, saa joka torin kulmalta. Ei sisällä mrna:takaan.

Mrna on pienempi paha kuin virusvektori, jota sisältävät Sputnik ja myös jo käytöstä poistettu AstraZeneca.

Vierailija
18/37 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungit työpaikat, myös terveydenhuolto, on sen L-mafian hallussa. Toiminta sen mukaista.

Selitätkö sitten, miksi minä, sairauden takia riskiryhmään kuuluva lestadiolainen joudun odottamaan rokotusaikaa viikkoja?

Vierailija
19/37 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä paikkakunnalla alle 60-vuotiaat voivat varata ajan huomisesta lähtien. Saa nähdä, pysyykö toisen ja kolmannen annoksen väli kuudessa kuukaudessa.

Pahoin pelkään, että Omikron ehtii tulla ja mennäkin, ennen kuin kaikki halukkaat ovat kolmannen rokotteen saaneet.

Vierailija
20/37 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme