Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä, jos tuntuu että kaverin mielenterveys järkkyy?

Vierailija
20.12.2021 |

Eli en nyt halua kovin tarkkaan eritellä tilannetta. Minulla on kaveri, josta olen aina ajatellut että liioittelee helposti asioita ja elää vähän liiankin tunteella, mutta pitänyt kuitenkin piirrettä enemmänkin persoonallisuutena kuin mielenterveysasiana.

Viime aikoina jutut ja toiminta ovat menneet siihen suuntaan, että olen alkanut pohtia järkkyykö jo mielenterveys.

Mietin että mitä siinä voi tehdä? Myötäillä ja tukea, kun toinen on kovassa hädässä, mutta oikeasti tuntuisi että oikea apu olisi jossain terapian tai muiden ammattilaisten suunnassa? Jos sanon hänelle, että minusta hän ei ole ihan kunnossa, pelkään että vain lyö välit poikki.

Helppo ratkaisu olisi ottaa etäisyyttä, ja olen huomannut, että jotkut ovat niin tehneetkin. Sekään ei tunnu ihan oikealta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet huolissasi, niin kaipa asiasta mainitseminen kaverille olisi hyvä juttu. Sillehän ei mitään voi, jos hän siitä loukkaantuu. Jos itse koet raskaaksi olla tekemisissä, niin ei sinulla siihen mitään velvollisuutta ole.

Vierailija
2/3 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ottanut etäisyyttä kun olen huomannut alkavani paapoa, miettiväni liikaakin toisen vointia. Koska tuokin voi edistää toisen taantumista. Ja sitten kun itsellänikin on kesken asioita.

Välejä ei kannata katkaista mutta varo ettei mene täysin yksipuoliseksi. Toisaalta sulla on oikeus sanoa jos hänen seuransa esim rassaa tai ahdistaa. Aloita sillä että sinä koet näin. Älä syyttämällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritseekö kaverin "oirehtiminen" paljonkin hänen elämäänsä tai ihmisiä hänen ympärillään? Jos välttämättä ei, niin mitäpä siitä huomauttamaan. Kenenkään kanssa ei ole pakko olla tekemisissä, jos pitää häntä outona