Somevapaa elämä - onnistuuko?
Poistin älypuhelimestani kaikki some - sovellukset. Jatkossa aion käydä somessa vain läppärilläni, joka on käytössäni yleensä vain aamuisin koska iltapäivällä ja illalla tyttäreni tarvitsee sitä koulujuttuihin ja muihin.
Huomasin, että minulla menee helposti parikin tuntia kerrallaan aikaa "kun vaan äkkiä vilkaisen" Facebookkia tai Twitteriä. Sitten aloin miettimään että mitä minä kaikella sillä tiedolla teen, mitä sieltä saan? En mitään.
Muita somesta vierottautujia? :)
Kommentit (12)
En käytä. Heikkona hetkenä olin facebookissa reilu 2kk joskus vuonna 2009. Poistin profiilin kokonaan, kun huomasin että en tee sillä mitään. En käytä myöskään instaa tai twitteriä. Ihan hyvin pyyhkii. Ikää 30 vuotta.
Minulla on Facebookissa aika laaja ja tiiviskin ystäväpiiri, eri harrastuspiirit ja työporukat. Niistä tulee sitten välillä sellaisia "omia ryhmiä" tai tapahtumia ja olisi aika ulkopuolista, jos en olisi Facessa seuraamassa ja osallistumassa. Mutta tosiaan, aion käydä vain aamuisin jatkossa katsomassa.
ap
Mä oon ollu facesta pois nyt vuoden ja hyvin pyyhkii...oon jopa kerinny lukea kirjoja joka oli rakas harrastus ennen sometusta :) toisaalta olen alkanut sittemmin pyöriä täällä av:lla :D Ja noihin tapahtuma juttuihin ym., niin mulla kyllä ystävät soittaa ja infoo että mikä tapahtuma olis meneillä . Ja he sitten ilmottaa facen kautta, että minäkin osallistun :)
Olin useamman vuoden poissa FB:stä. Palasin pitkin kynsin ja hampain koska erään yhteisön tiedotus toimi vain siellä ja jäsenenä oli vähän pakko...
Nyt on tullut 1,5v oltua ja hyödyt? Kovin vähäisiä, satunnaista viihdettä joissakin ryhmissä ja peruspäivityksiä tutuilta.
Aikaa FB:ssä on alkanut kulumaan viimeisen vuoden aikana koska älykänny. Toisaalta kuluu tälläkin palstalla...
Jos ei koe saavansa mitään arvoa jostakin asioista ja se tuntuu varastavan tunteja päivästä, ei sitä varmaan kannata käyttää. Sama pätee, oli kyseessä sitten sosiaalinen media, uutisten lukeminen tai kuntopyörän polkeminen.
Minulle Facebook on yhteydenpitovälineenä ja keskustelukanavana likimain korvaamaton. Puutteistaakin huolimatta se on älyttömän hyvä työkalu.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:59"]
Mikä on some?
[/quote]
Sosiaalinen media eli mm. Facebook. Twitter, Instagram ... mitä niitä nyt on.
Onko AV somea? Tavallaan kai.
Miksi tarvitsisi elää some vapaasti? Eihän av mammailu ole yhtään sen laadukkaampaa ajanvietettä, ehkä jopa koukuttavampaakin. Itse ainakin someilen ja av mammailen siten kun minulle parhaiten sopii.
Some eli sosiaalinen media eli esimerkiksi facebook, twitter, instagram.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:01"]
Mikä on some?
[/quote]
[/quote]
No sitten en käytä muuta kuin tätä AV.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:01"]
Mikä on some?
[/quote]
[/quote]
No sitten en käytä muuta kuin tätä AV.
[/quote]
Youtube ja blogit ovat myös somea.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:05"]
Miksi tarvitsisi elää some vapaasti? Eihän av mammailu ole yhtään sen laadukkaampaa ajanvietettä, ehkä jopa koukuttavampaakin. Itse ainakin someilen ja av mammailen siten kun minulle parhaiten sopii.
Some eli sosiaalinen media eli esimerkiksi facebook, twitter, instagram.
[/quote]
Elämä on yhtä somea... toisten elämää kurkkiessa menee useampi tunti päivässä kuin että keskittyisi omaan elämään!
En käytä somea. Mun mielestä ihan turhaa paskaa. Uutisista nään mitä maailmalla tapahtuu. Ja oman pärstän nään peilistä. Keskustella voin whatsappissa tai tekstareilla. Mies21