Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ihmisiä arvostat?

Vierailija
01.04.2015 |

Täällä kun aikansa surffailee, tulee kyllä sellainen olo että läpimätähän tämä maa on. Niin paljon haukkujia, lyttääjiä, provoilijoita, ehkä jopa rikollisia (jos niitä öisiä pedofilialoituksia on uskominen). 

Olen ensisijaisesti alkanutkin arvostamaan ihmistä joka ei hauku, lyttää ja arvostele ihmisiä netissä (sitähän ei tosin tiedä kuka tätä tekee, mutta onhan varmasti näitäkin, en vain tiedä ketä), tai ylipäätään vietä liikaa aikaa av:lla. Muutoin arvostan hyviä käytöstapoja, hymyä, empatiakykyä ja kuuntelutaitoja. Ihmisiä joilla on hyvä itsetunto ja jotka osaavat kohdella muita ihmisiä kunnioittavasti.

Entä sinä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan sellaista ihmistä joka on:

-ystävällinen toisille, ylipäätään kohtelee toisia ihmisiä hyvin ja kunnioittavasti

-ei juoruile ja puhu pahaa toisista selän takana

-on rehellinen ja oikeudenmukainen

-arvostaa perinteisiä arvoja

-on empaattinen ja ymmärtäväinen

Vierailija
2/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-arvostan ihmisiä, jotka kulkee omaa tietään. Esim. arvostan Päivi Räsästä, vaikka en ole mistään asioista hänen kanssaan samaa mieltä. Räsänen mielestäni seisoo niiden asioiden takana, joihin uskoo.

-edelliseen liittyen arvostan ihmisiä, joilla ei ole tarvetta ylentää itseään muiden kustannuksella eli painaa alas ihmisiä, jotka ovat erilaisia tai eri mieltä olevia

-arvostan ihmisiä, jotka voivat suoda kunnioitusta muille ihmisille

-arvostan sellaisia, joilla on neuvottelutaitoa ja sovittelutaitoa. sekä minun kanssani toimiessa mutta myös yleensä ihmisten kanssa. Kuuntelutaito kuuluu tietysti tuohon myös

-arvostan ihmisiä, jotka ovat saaneet jotain aikaan, oli se työtä tai taidetta mutta myöskin ihmisiä, jotka pitävät työstään, vaikka työssä ei tuotettaisi jotain materiaalista, joka ei jää näkymään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan sosiaalista älykkyyttä. Ja sitä, että ymmärtää erilaisuutta ja on suvaitseva muita kohtaan.

Vierailija
4/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan ihmisiä jotka ovat aitoja. He esimerkiksi pukeutuvat sellaisiin vaatteisiin jotka ovat heidän näköisiä ja joissa he viihtyvät. Eivät ajattele että mitä muut ajattelevat heistä.

Eivät rakenna ennakkokäsityksiä toisista ihmisistä vaikka tämän ammatin tai iän perusteella vaan tutustuvat avoimesti ensin.

Ovat terveellä tavalla hyvän itsetunnon omaavia. Silloin voi olla vapaasti ystävällinen toisille. Ei tarvitse pönkittää omaa egoaan haukkumalla ja vähättelemällä muita tai arvostelemalla. Ei tarvitse myöskään jatkuvasti kehua itseään tai kerjätä kehuja.

Vierailija
5/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:26"]

[/quote]

Itse en arvosta tällaista ihmistä, jos hän ei itse arvosta itseään, tällainen ihminen voi myös olla liian kiltiksi kasvanut ja toimia näin vain tottumuksesta, ei siksi, että täysjärkisenä ihmisenä itse toimii näin omien arvojensa mukaisesti. Jälkimmäinen on minusta arvostettavaa.

Vierailija
6/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja.

Vierailija
7/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:39"]

[/quote]

Itse en arvosta tällaista ihmistä, jos hän ei itse arvosta itseään, tällainen ihminen voi myös olla liian kiltiksi kasvanut ja toimia näin vain tottumuksesta, ei siksi, että täysjärkisenä ihmisenä itse toimii näin omien arvojensa mukaisesti. Jälkimmäinen on minusta arvostettavaa.

[/quote]

Miksi ei arvostaisi itseään, jos ei juoruile ja puhu pahaa toisista?? Itse osaan pitää puoleni, mutta en koe mitään tarvetta mustamaalata muita syyttä suotta selän takana. Tai puhua toisista kiusallisia asioita muille.

Vierailija
8/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäitä, sivistyneitä ja huumorintajuisia.

Vierailija
9/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rationaalisia ihmisiä, jotka pystyvät suhtautumaan tiedonhankintaan ja ongelmanratkaisuus älyllisesti, ei tunteilemalla.

Vierailija
10/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:46"]

[/quote]

[/quote]

Miksi ei arvostaisi itseään, jos ei juoruile ja puhu pahaa toisista?? Itse osaan pitää puoleni, mutta en koe mitään tarvetta mustamaalata muita syyttä suotta selän takana. Tai puhua toisista kiusallisia asioita muille.

[/quote]

No toisista juoruilematon voi olla myös sosiaalisesti kömpelö, arka, ulkona sosiaalisista piireistä. Pelkästään juoruilemattomuus ei kerro mitään siitä, miksi ei juoruile.

Mutta totta kai ne juoruilemattomuuden syyt voi olla positiivisetkin.

Vierailija
11/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan vaatimattomuutta ja nöyryyttä, sisäistä kauneutta.

Vierailija
12/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:49"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No toisista juoruilematon voi olla myös sosiaalisesti kömpelö, arka, ulkona sosiaalisista piireistä. Pelkästään juoruilemattomuus ei kerro mitään siitä, miksi ei juoruile.

Mutta totta kai ne juoruilemattomuuden syyt voi olla positiivisetkin.

[/quote]

On toki eri asia jos ei juoruile sen takia ettei ole sosiaalisissa piireissä mukana ja ei siis tiedä asioista. Mutta en arvosta kyllä ihmisiä jotka kovaan ääneen arvostelevat muita ja ovat puhumassa pahaa toisista.

Tässä tarkoitin sellaista pahan puhumista toisista ja ikävien asioiden levittämisestä. On eri asia jos kertoo toiselle jostain neutraaleista ja iloisista asioista muihin liittyen. Arka ja sosiaalisesti kömpelö minun mielestäni ennemminkin voi puhua toisista paskaa koko ajan ihan vaan siksi että pelkää itse jäävänsä kuvioiden ulkopuolelle tai tuntee oikeasti itsensä niin paskaksi että haluaaa nähdä muissa kaikkea huonoa.

Vierailija
13/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvotan älyllistä rehellisyyttä. Siis sellaista ettei yritä sovittaa pyöreä palaa neliskulmaiseen reikään vain sen takia, että jollein tulee paha mieli jos se ei sovi. Älyllinen epärehellisyys kukkii tälläkin palstalla. Esim. jos joku sanoo vaikka, että lihavuus on terveysriski ja ruman näköistä, niin heti joku rientää sanomaan, että ei ole, älä välitä noista dissaajista, olet varmasti tosi kaunis. Tai jos joku sanoo, että einekset ja tupakointi on wt, niin heti tulee joku itkemään, että sitä on loukattu. Olen todella pahoillani jos tosiasiat loukkaavat teitä mutta nehän ei muutu siitä mihinkään vaikka niitä kutsuttaisiin jollain toisella nimellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä