Kaikille ei ole mahdollisuutta opiskella
Ja saada hyväpalkkaista työtä. Minulla ainakaan ei järki opiskeluun riittänyt. T. Valis
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Täällä opiskellaan korkeakoulussa ja käydään töissä.
T. Tavis.
Niin, no sulla järki riittää opiskeluun. Mulla ei riitä. Ap
Olisikin kyllä pelottava ajatus, että jos järki ei riitä, niin silti pitää olla mahdollisuus päästä lääkäriksi tai vaikkapa sillanrakennusinsinööriksi. Eiköhän se, että kyvykkäimmät saa ne eniten älyä vaativat paikat, ole ihan perusteltua ja toivottavaa.
Se, että "kaikilla on yhtäläiset mahdollisuudet opiskella" ei ihan tarkoita sitä mitä haluaisit sen tarkoittavan. Kyllä sinullakin on mahdollisuus opiskella, siis yhteiskunta sen mahdollistaa erilaisten tukien ja maksuttoman koulutuksen kanssa, mutta sinun kykyjäsi vastaavaa koulutusta tietenkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Täällä opiskellaan korkeakoulussa ja käydään töissä.
T. Tavis.
Niin, no sulla järki riittää opiskeluun. Mulla ei riitä. Ap
Olisikin kyllä pelottava ajatus, että jos järki ei riitä, niin silti pitää olla mahdollisuus päästä lääkäriksi tai vaikkapa sillanrakennusinsinööriksi. Eiköhän se, että kyvykkäimmät saa ne eniten älyä vaativat paikat, ole ihan perusteltua ja toivottavaa.
Se, että "kaikilla on yhtäläiset mahdollisuudet opiskella" ei ihan tarkoita sitä mitä haluaisit sen tarkoittavan. Kyllä sinullakin on mahdollisuus opiskella, siis yhteiskunta sen mahdollistaa erilaisten tukien ja maksuttoman koulutuksen kanssa, mutta sinun kykyjäsi vastaavaa koulutusta tietenkin!
Mun järkeni ei riitä edes merkonomi opintoihin. Tottakai Suomessa pystyy muuten opiskelemaan. Ap
Mutta kaikilla on mahdollisuus valittaa!