Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iso perintö, asunnon osto ja toimeentulotuki

Vierailija
01.04.2015 |

Jos toimeentulotukiasiakas saa suuren perinnön ja käyttää sen kokonaisuudessaan asunnon ostoon, onko hän tämän jälkeen oikeutettu toimeentulotukeen, jos perinnöstä ei enää asunnon oston jälkeen jää mitään elämiseen? Vai täytyykö siitä alkaa vääntää kättä, olisiko pitänyt elää vaan (vuokralla) niillä perintörahoilla esim. 10 vuotta? Monenko kuukauden jälkeen olisi mahdollisuus saada toimeentulotukea? Ketään asiasta tietävää paikalla?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Jaahas, katsotaanpas viimeisimmät tiliotteet ja annatko vielä laskut tänne, kiitos! Ahaa, täällähän onkin tullut 257 000 euroa tilille. Nooh, ei hämminkiä, saat ihan ne normit, mitä ennenkin, mutta tuota harkinnanvaraista täytyy nyt kuitenkin vielä pikkasen harkita :)

Vierailija
2/58 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:59"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:57"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:54"]Ei ole oikeutettu toimeentulotukeen koska on omaisuutta eli se asunto. Asunto pitää ensin myydä ja toimeentulotukeavoi hakea sitten kun on asuntorahat käytetty. Toimeentulotuki on viimesijainen etuus tilanteessa, jossa ei mitään muuta tuloa ole / tai ei ole riittävästi tuloja. [/quote] Mutta kyllähän omisusasunnossakin elävät ovat saaneet toimeentulotukea. Ei ketään voi pakottaa myymään asuntoa. [/quote] Voivat hetkellisesti saada, mutta ihminen, joka saa ison perinnön ja ostaa sillä kämpän ei taatusti saa toimeentulotukea

[/quote]

Tuskin sellaiset ensimmäiseksi ovat sossun jonossa muutenkaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:57"]Asunto, työvälineet ja muutama muu asia on laissa taattu ihmiselle, myös auto joissakin tapauksissa. Näitä ei siis suoranaisesti edellytetä myymään alta pois.

[/quote]

Kyllä minulle ensimmäisenä sanottiin, että myy asuntosi niin katsotaan sitten uudelleen. Autoa nyt varmaan ei tarvitse myydä, kun sitä voi tarvita työllistymisessä (ja monesta autosta ei edes saa paljon rahaa), mutta asua voi vuokrallakin.

Vierailija
4/58 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:57"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:54"]Ei ole oikeutettu toimeentulotukeen koska on omaisuutta eli se asunto. Asunto pitää ensin myydä ja toimeentulotukeavoi hakea sitten kun on asuntorahat käytetty. Toimeentulotuki on viimesijainen etuus tilanteessa, jossa ei mitään muuta tuloa ole / tai ei ole riittävästi tuloja.
[/quote]
Mutta kyllähän omisusasunnossakin elävät ovat saaneet toimeentulotukea. Ei ketään voi pakottaa myymään asuntoa.
[/quote]

Kyllä voi.

Vierailija
5/58 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eih, taas näitä "KYLLÄHÄN MINULLA ON OIKEUS" tyyppejä!

Vierailija
6/58 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pakoteta myymään asuntoa, mutta ei sitä toimeentulotukeakaan sitten saa. Väliaikaisesti voi saada, jos asumiskulut omistusasunnossa ovat huomattavan alhaiset.

Vierailija
7/58 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis pitääkö auto myydä jos se ei ole edes kallis?

Vierailija
8/58 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on perintöasunto. Myyn sen. Sitten käytän rahat itseeni, en mamuihin ja loisiin. Käyn töissä ja maksan veroja.

Vierailija
9/58 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso summa tulossa, ja vielä pitäis veronmaksajien rahaa kupata lisäksi :O Sulla on kohta rahaa elantoosi, ja se tarkoittaa sitä, että pystyt maksamaan kulujasi itse! Pyyhi niillä vaikka takapuoltasi, mutta älä oleta, että heiluttelet rahanippuasi samalla syöden ja säästäen kakkua! Kuinka joku edes kehtaa tänne moista paskaa runoilla??? Ja voithan käyttää rahoja vaikka itsesi työllistämiseen, starttirahana.

Vierailija
10/58 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa olen se ap, saan ison periinnön ja sijoitan sen asuntoon, olen ollut 15 vuotta toimeentuloasiakas, ajattelin 3kk kuukautta elää ilman toimeentulotukea mutta sitten haen.

Tuskin käskevät asuntoa myymään koska alle kahden vuoden asumisesta tulee kamalat veromätkyt.

Aivan käsittämätäntä että köyhien viimeisiä ropoja oikein vartioidaan mutta annas olla kun olen todella rikas niin kaikki varallisuus virtaa maan ulkopuolelle ties mihin veroparatiiseihin ja se ei ketään haittaa!!

Vierailija
11/58 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 01:18"]

Ei tietenkään pakoteta myymään asuntoa, mutta ei sitä toimeentulotukeakaan sitten saa. Väliaikaisesti voi saada, jos asumiskulut omistusasunnossa ovat huomattavan alhaiset.

[/quote]

joopajoo, et tiedä asiasta mitään..menisitkö horiseen muualle. KIITOS.

Vierailija
12/58 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

omistusasunnossa asuva ja työttömäksi joutunut saa ihan normi asumistuen kelalta ja soskasta toimeentulon jos ei ole liiton pvrahoilla.

Vierailija
13/58 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen että voisi nostaa tilin tyhjäksi, odottaa 3kk, ja jatkaa tt-tuen hakemista. Sossu ei näkisi rahoja tiliotteissa.

MUTTA kun pitää maksaa perintövero, eikö tämä näy sitten joskus veroilmoituksessa? Tietty voisi olla hakematta tukea juuri joulukuussa jolloin ilmoitus tulee, mutta sossu haluaa seuraavassa haussa sitten ne viimeksi vahvistetut verotiedot.. joten ei taida onnistua.

Ellei sitten jätä perintöveroa maksamatta, jolloin ei siitä ole mainintaa verotuksessakaan.

Vierailija
14/58 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 01:17"]

Eih, taas näitä "KYLLÄHÄN MINULLA ON OIKEUS" tyyppejä!

[/quote]

Jaa, yhteiskunta ei ole tarjonnut minulle kuin paskaa, ilmaista työtä ja kyykytyksiä viimeiset 20 vuotta, voit kuvitella missä tunnelmissa täällä olleellaan! Hulu suksi vittuun et ymmärrä köyhyydestä ja vähäosaisuudesta mitään!

Vierailija
15/58 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 02:33"]

Tuskin käskevät asuntoa myymään koska alle kahden vuoden asumisesta tulee kamalat veromätkyt.

[/quote]

Tulee mitkä? Kertoisitko näistä mätkyistä lisää? :D

Vierailija
16/58 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä jaa vää tietoa netissä

Vierailija
17/58 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mätkyjä tulee jos myy asunnon alle kahden vuoden asumisen ?.
Ainoastaan myyntivoitosta maksetaan veroa.

Vierailija
18/58 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 00:43"]

Jos toimeentulotukiasiakas saa suuren perinnön ja käyttää sen kokonaisuudessaan asunnon ostoon, onko hän tämän jälkeen oikeutettu toimeentulotukeen, jos perinnöstä ei enää asunnon oston jälkeen jää mitään elämiseen? Vai täytyykö siitä alkaa vääntää kättä, olisiko pitänyt elää vaan (vuokralla) niillä perintörahoilla esim. 10 vuotta? Monenko kuukauden jälkeen olisi mahdollisuus saada toimeentulotukea? Ketään asiasta tietävää paikalla?

[/quote]

siis jos omistus asunnon myy enne kahta vuotta niin verot on kovat

tuskin sossu tämmöiseen holtittomuuteen käskeen..

Vierailija
19/58 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 02:33"]

Jaa olen se ap, saan ison periinnön ja sijoitan sen asuntoon, olen ollut 15 vuotta toimeentuloasiakas, ajattelin 3kk kuukautta elää ilman toimeentulotukea mutta sitten haen.

Aivan käsittämätäntä että köyhien viimeisiä ropoja oikein vartioidaan mutta annas olla kun olen todella rikas niin kaikki varallisuus virtaa maan ulkopuolelle ties mihin veroparatiiseihin ja se ei ketään haittaa!!

[/quote]

No se rikas ei ole varmaankaan saanut tt-tukea, vaan päinvastoin maksanut verot ja sinunkin elatuksesi! Ehkäpä siinä sivussa tehnyt joskus jotain duuniakin, kun on päässyt tekemään noin pahan mokan, että rikastunut. Ja ehkäpä työllistänyt muutaman pummin pois tukiaisten kimpusta...

Vertaatko todella itseäsi johonkin rikkaaseen? ;D

Vierailija
20/58 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt varmaan kannattaa ottaa Google käyttöön ja perehtyä tähän verotusasiaan ihan huolella. Veroa maksetaan myyntivoitosta, jos sellaista näinä aikoina asunnosta onnistuu edes saamaan.