Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tehdä, kun lähivanhempi ei pidä kiinni tapaamisista?

Vierailija
31.03.2015 |

Mitä etävanhempi voi tehdä, kun lähivanhempi ei tuo lasta sovittuihin, valvottuihi tapaamisiin? Tapaamisista on sovittu oikeudessa, mutta lähivanhempi ei kunnioita sopimusta. Uutta oikeudenkäyntiä odotellaan, mutta onko mitään keinoa saada lähivanhempaa kunnioittamaan sopimusta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisestä lapsesta kyse, ja miksi tapaamiset on valvottuja?

Joskus syy ei ole kuitenkaan siinä toisessa vanhemmassa, vaan lapsi ei vaan itse tahdo mennä. Ja siihen taas syitä monia: juuri tuo valvottu tilaisuus ei ole luonnollinen eikä rento, ja lapsi kokee olonsa kiusalliseksi. Tai sitten pelkää, on muta tekemistä jne.

Mutta sinänsä en tiedä millä tuohon voisi puuttua, meillä tapaamiset sujuneet aina vamnhempien puolesta kitkatta,nyt vaan lapsi itse ei ole ollut halukas menemään (12v jo ja ihan muuta tekemistä riittää...)

Vierailija
2/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan muuta kun oikeuden kautta uhkasakkon uhalla tai mites se kuka valvoo tapaamisia tuumaa tilanteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on kouluikäinen. Valvottujen tapaamisten taustalla on monta syytä, mm. erimielisyydet vanhempien välillä, lapsen pelko ja se, ettei valvomattomia tapaamisia saatu järjestymään. Oikeuden päätös on, että etävanhemmalla on oikeus tavata lasta ja tapaamiset oli tarkoitus pitkän tauon jälkeen aloittaa valvottuina, josta sitten siirryttäisiin valvomattomiin tapaamisiin. Mutta lähivanhempi ei ole ilmestynyt yhteenkään tapaamiseen.

Vierailija
4/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pitäisi ensin sopia nuo aikuisten erimielisyydet ja sitten ihmettelen, mitä lapsi pelkää. Ehkä olette itse vanhempina sörssineet tilanteen niin pahaksi, että lapsikin ahdistuu jo ennen tapaamisia ja sitten niitä ei kannata edes järjestää. Aikuisten välit ensin asialinjoille, sitten voi keskittyä lapseen.

Vierailija
5/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kumpikaan vanhemmista, vaan seuraan asiaa sivusta ja suren etävanhemman puolesta. Kaikkia yksityiskohtia en tunne, mutta kostonhimosta ja manipuloinnista tässä minun nähdäkseni on kyse :(

Vierailija
6/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen etu. Lapsen, lapsen ja vielä kerran lapsen eikä vanhemman, ei lähi- eikä etän. Jos tämä muistettaisiin ja tehtäisiin sen mukaan. Tapaamiset ovat lapsen oikeus, ei vanhemman.

Vierailija
7/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 18:10"]Ehkä pitäisi ensin sopia nuo aikuisten erimielisyydet ja sitten ihmettelen, mitä lapsi pelkää. Ehkä olette itse vanhempina sörssineet tilanteen niin pahaksi, että lapsikin ahdistuu jo ennen tapaamisia ja sitten niitä ei kannata edes järjestää. Aikuisten välit ensin asialinjoille, sitten voi keskittyä lapseen.
[/quote]
No sehän on helpommin sanottu kuin tehty. Siinä ei aina toisen vanhemman pyrkimykset auta jos toinen on itse piru.
Surullista se on jos lapsi menettää sen toisen vanhemman siinä odotellessa että toinen järkiintyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi