Pääkaupunkiseudun vuokrat Euroopan korkeimmat
Pääkaupunkiseudun vuokrat ovat Euroopan korkeimmat - ketä se palvelee?
Omistajia. Miski sosiaalistoimi, opiskelijat, työttömät ja muut joutuvat kärsimään siitä, että eliittti rikastuu heidän kustannuksellaan?
Reaalimaailman perusteita hintoihin ei ole, paitsi omistajien ahneus.
Suomen palkkataso taas on surkea.
Kuinka kauan suomalainen nöyristelee?
Kommentit (72)
Kerrostalokaksio, vuokra 1000€. Siitä 420€ vastikkeita, 400€ lainaa ja 0,7*180€ nettotuloa.
Tunnen itseni niiiiiiin eliitiksi, kun tilille ropisee 126€/kk, josta suurin osa menee asunnon korjauksiin.
1h+kk, kerrostalo, 860 €/kk, 37 m²
kerrostalo, 37,5 m2
700 €/kk
Vantaa, Tikkurila
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:14"]
Kerrostalokaksio, vuokra 1000€. Siitä 420€ vastikkeita, 400€ lainaa ja 0,7*180€ nettotuloa. Tunnen itseni niiiiiiin eliitiksi, kun tilille ropisee 126€/kk, josta suurin osa menee asunnon korjauksiin.
[/quote]
Mikset asu siinä itse? Saat koko ajan säästettyä pankkiin 526 €, kun joku köyhtyy vuoksesi tonnilla!
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 13:37"]Metropoli. XD
[/quote]
Äksdee
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 13:54"]
Asumistuki menee suoraan vuokriin ja nostaa niitä.
Asumistuki pois ja kansalaispalkka tilalle niin aika nopeasti vuokrat tipahtaa 20%.
[/quote]
Juuri näin. Asumistuella todellakin kuritetaan niitä jotka maksaa itse vuokransa. Ensin maksetaan veroissa muiden asumistuet ja sitten maksetaan itse niiden tukien vuoksi järjettömän korkeita vuokria.
Siksi asunkin omistusasunnossa. Hullun hommaa asua vuokralla, kun samalla rahalla saa omankin.
Nyt kun huomattiin, että yksiöstä ei tarvitsekaan pulittaa 800 euroa kuussa pk-seudulla, voimme odottaa maalitolppien siirtämistä. Kohta sen kämpän pitääkin olla Hgin keskustassa.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:08"]
Minulla ei esimerkiksi ole varaa syödä terveellisesti. Hyödyn siitä, etttä voin ostaa terveellisiä ruoka-aineita.
Onneksi on LIDL. "Isänmaan tukeminen" ja kalliin kotimaisen ruoan syöminen ei tässä tilanteessa kiinnosta.
[/quote]
Lidlissä on paljon myös suomalaisia tuotteita. Ei ne paikalliselle C-market kauppiaallekkaan kannetut rahat suomeen jää, ne siityy johonkin veroparatiisiin.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:42"]
Vuokralla asuja hyödyntää vuokranantajan puhtaita luottotietoja ja kykyä saada lainaa. Asumme tällä hetkellä itsekin vuokralla ja maksamme kiltisti siitä, että joku on uskaltanut ostaa asunnon alueelta, jossa työttömyysprosentti on selvästi yli maan keskitason.
[/quote]
Taas joku eliitin puolesta anteeksipyytäjä... Jotain itsekunnioitusta sentään!
Minulla ei ole luottotiedot huonossa jamassa. Silti ilmaisen mielipiteeni, että vuokrat ovat 40% ainakin liian korkeita!
[/quote]Sittenhän voit itse ottaa lainan, ostaa asunnon ja laittaa sen vuokralle ainakin 40% yleistä hintatasoa halvemmalla. Teet tulevan vuokralaisesi onnelliseksi.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:56"]
Tehän pidätte "sijoitusasuntoja" hyötyäksenne siitä! Älä siis kitise mistään 100€:n vuokratuloista, kun saat lainaasi lyhennettyä joka kk.
Toinen menettää 1000 € kankkulan kaivoon!
Miten asut siellä Pohjoisessa? Vanhempiesi kotitalossa?
[/quote]Hanki sinä sijoitusasunto, jota vuokraat hyvää hyvyyttäsi, tavoittelematta itsellesi omaa hyötyä. Vasta sitten voit arvostella muita.
Eihän suomessa ole huonot palkat, ei varsinkaan matalapalkka-aloilla. Korkeasti koulutetuilla on kansainvälisesti verraten paskat palka. Mutta kaikki on kallista täällä kylmässä periferiassa, eikä asuminen ole tässä poikkeus.