Miksi miehet eivät tykkää nykyään pitää pitkää tukkaa?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt mies! Kaikissa historiallisissa elokuvissa miehet näyttää niin seksikkäiltä pitkätukkaisina ja parrakkaina. Hirveä pettymys, kun näyttelijän näkee lyhyessä tukassa ja sileäksi ajeltuna.
Vinkki vaan kaikille miekkosille ;)
Niin!
Hyvä ettei ole! Metallican ukoiltakin tippui kaksikymmentä vuotta ikää pois, kun leikkasivat fledan ja siistivät parran, vaikka olivat 20 vuotta vanhempia.
Miehelläni oli upea paksu ja pitkä tukka. Useampi nainenkin kateellinen mutta ei se työelämässä ole ollenkaan herkkua jos on päivittäin pestävä ja esim.raksakypärän alla hikoaa, varsinkin kesähelteillä jne. Hyvin epäkäytännöllinen, tietty riippuu ammatista.
Pidin pari vuotta pitkää tukkaa joskus 20 ikävuoden hujakoilla, mutta sitten kyllästyin siihen, kun se oli aina silmillä, etenkin tuulisina päivinä. Yritin pitää poninhäntää, mutta en tottunut siihen. Seuraus: Fiskarsin sakset käteen ja klip, klip, klip ... Loput hoideltiin partakoneella ja höylällä. Tuli niin kiiltävä klanipää. Sitä se on ollut sittemmin. M44
Vierailija kirjoitti:
Pidin pari vuotta pitkää tukkaa joskus 20 ikävuoden hujakoilla, mutta sitten kyllästyin siihen, kun se oli aina silmillä, etenkin tuulisina päivinä. Yritin pitää poninhäntää, mutta en tottunut siihen. Seuraus: Fiskarsin sakset käteen ja klip, klip, klip ... Loput hoideltiin partakoneella ja höylällä. Tuli niin kiiltävä klanipää. Sitä se on ollut sittemmin. M44
Ai näinkö?
https://media.istockphoto.com/photos/man-with-a-beard-and-windy-hair-pi…
Heh, mulla kasvaa semmonen MacGyver-takatukkapöheikkö, ettei sellasta kehtaa edes kasvattaa, eikä siitä saa mitään aikaiseksi edes parturissa. Siiliksi ajan kerran kuussa, se riittää hyvin. Ei tarvitse pestä desillä shampoota, eikä pitää huolta sen enempää, kun on lyhyt tukka. Tulee tosi feminiininen olo, kun on pitkä tukka, tosin nuorempana tykkäsin kasvattaa, mutta tytöt alkoi haukkua minua tytöksi, enkä sen jälkeen ole pitkiä hiuksia pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus 90-luvun alussa kaikilla kundeilla oli pitkät hiukset.
Niin oli. Arvaa vaan mitä tapahtui kun tukat katosivat? Ei niin mitään katsottavaa miehissä.
Huomattavalla osalla miehistä hiukset harvenevat vaikka he eivät sitä tahtoisi. Karmein vaihtoehto olisi Juice-letti eli pitkä takatukka ja päälaelta kalju. Hikinauha ei paljoa tilannetta pelasta tai se että yrittää epätoivoisesti kammata pälvikaljua piiloon.
Pitkät hiukset ei ole miehellä hassumman näköset JOS hiukset ovat paksut ja hyvä kuntoiset.
Ainakin meikäläisen silmiin osuu piiitkiä kuontaloita jotka muistuttaa roikkuvaa luirua selässä. Erittäin masentava näky.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehillä oli 1970- ja 1980-luvulla keskimäärin pidemmät hiukset kuin 1990-luvulla mukaan lukien nuorisopolitiikot. Etenkin 1980-luvulla bändeillä on selkeästi pidemmät hiukset kuin 1990-luvun grungebändeillä.
Esimerkiksi Whitesnaken hiustyyliä vuodelta 1987:
On vaikea kiinnostua miehistä, kun melkein kaikilla on tylsä lyhyt tukka.
Jos tukka on pitempi kuin parta, niin en lähtisi mieheksi nimittelemään.
Ilmiö joka varmaan välillä tulee muotiin ja sitten taas menee...
Sitä mukaan kun hiukset harventuneet, niin näyttää pidemmät hiukset huonommalta. Toisekseen aktiivisesti urheillessa pää paljon helpommalla lyhyillä hiuksilla.
Mulla oli ennen sellanen Conan barbaari tukka, mutta tuntuu ettei naiset niin tykänneet. Ajoin sitten niin lyhyen siilin että päänahka ja arvet näkyy päässä niin heti alkoi naiset katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehillä oli 1970- ja 1980-luvulla keskimäärin pidemmät hiukset kuin 1990-luvulla mukaan lukien nuorisopolitiikot. Etenkin 1980-luvulla bändeillä on selkeästi pidemmät hiukset kuin 1990-luvun grungebändeillä.
Esimerkiksi Whitesnaken hiustyyliä vuodelta 1987:
Toi on tollasta hyvin naisellista, puolipitkä ja kihara ja siisti, 90 luvulla muotiin tuli sentään kunnon äijätukka, ei tuollainen hoitoaineilla ja muotovaahdoilla pilattu homppelikampaus.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiö joka varmaan välillä tulee muotiin ja sitten taas menee...
Ei tullut muotiin uudelleen. Toivoin jo sitä kun historiallisia sarjoja alkoi putkahdella, mutta ei lisääntynyt pitkätukkaisten miesten määrä :(
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt mies! Kaikissa historiallisissa elokuvissa miehet näyttää niin seksikkäiltä pitkätukkaisina ja parrakkaina. Hirveä pettymys, kun näyttelijän näkee lyhyessä tukassa ja sileäksi ajeltuna.
Vinkki vaan kaikille miekkosille ;)
Vinkki, että kaikissa "historiallisissa elokuvissa" on ammattimeikkaajat ja nuo pitkät hiukset ovat useimmiten erilaisia peruukkeja/tupeita.
Toki samaahan on lyhyemmissäkin hiuksissa - esim. Sean Conneryllähän oli kaikissa Bond elokuvissaan tupee - ja miehellä oli ikää hädin tuskin 30 ekassa leffassa
Partas on.