Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te teette 50+ vuotiaat

Vierailija
19.12.2021 |

Kun lapset ovat omillaan ja olette miehenne kanssa kahden vuosien jälkeen taas?
Kun tuntuu, että kaikkea jo tehty niin paljon, ettei enää tiedä mitä sitä sitten tekisi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele jotain uutta. Osta purjevene. Lähde autollaEurooppaan. Menkää tanssikurssille. Tms.

Vierailija
2/21 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele jotain uutta. Osta purjevene. Lähde autollaEurooppaan. Menkää tanssikurssille. Tms.

Mitähän sitä oikein keksisi .... ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea ymmärtää, että ei olisi tekemistä. Luen kirjoja, käyn töissä, nautin kavereiden kanssa olemisesta, käydään riennoissa, heilastelen ja pa'eskelen mieheni kanssa, kasvatellaan kasveja, mökkeillään. Kamalan kivaa tällainen lapseton elämä kyllä.

Vierailija
4/21 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin ei koronan takia paljon mitään, mutta ennen sitä matkustelimme, kävimme keikoilla ja konserteissa, elokuvissa, ulkona syömässä, meillä oli vakiovuoro sulkapallohalliin, kävimme uimassa ja vesijuoksemassa, retkeilimme (ja sitä teemme edelleen), aloitamme erilaisia projekteja jotka tosin tuppaavat jäämään kesken (entisöintiä ja kunnostamista), luemme (myös toisillemme), katsomme elokuvia Areenasta, Kirjastokinosta ja Viddlasta, kesällä teemme pihatöitä. Saunomme, istumme takan ääressä viiniä tai skumppaa siemaillen ja samalla lukien tai ihan vaan keskustellen. Myös koiran kanssa ulkoilu on yhteinen harrastus viikonloppuisin.

Vierailija
5/21 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan kaikilla ole vielä lapset omillaan vaikka vanhemmat ovat + 50.

Itse 59 ja vaimoni 55. Kaikki eivät tee lapsia nuorina. Ei kannata yleistää juu ja tiedän muitakin, kuin me.

Vierailija
6/21 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistöitä parissakin eri järjestössä, toinen eläinsuojelua ja toinen ihmisten auttamista, avoimessa yliopistossa opiskelua - mahdollisuudet tässä opiskella pelkästään verkossa on rajattomat, jos vain kukkaro kestää ja nykyään on paljon maksuttomiakin kursseja, neulon, lenkkeilen, luen, täytän sanaristikoita..nyt korona-aikana en ole opiskellut kansalaisopistossa mitään, mutta kunhan taas se hellittää, aloitan uudelleen. Laivurikurssi on myös suunnitelmissa, kiitos kun kysyit, tarkistin olisiko näitä verkossa ja onhan niitä. 

Ei tahdo aika riittää kaikille harrastuksille näin kokopäivätyössä käyvälle. 

Vierailija
7/21 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoma-median ikätutkimuksiia taas kerran?

Vierailija
8/21 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan kaikilla ole vielä lapset omillaan vaikka vanhemmat ovat + 50.

Itse 59 ja vaimoni 55. Kaikki eivät tee lapsia nuorina. Ei kannata yleistää juu ja tiedän muitakin, kuin me.

Kysymys ei ollutkaan osoitettu sulle.

Vierailija
9/21 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoistöitä parissakin eri järjestössä, toinen eläinsuojelua ja toinen ihmisten auttamista, avoimessa yliopistossa opiskelua - mahdollisuudet tässä opiskella pelkästään verkossa on rajattomat, jos vain kukkaro kestää ja nykyään on paljon maksuttomiakin kursseja, neulon, lenkkeilen, luen, täytän sanaristikoita..nyt korona-aikana en ole opiskellut kansalaisopistossa mitään, mutta kunhan taas se hellittää, aloitan uudelleen. Laivurikurssi on myös suunnitelmissa, kiitos kun kysyit, tarkistin olisiko näitä verkossa ja onhan niitä. 

Ei tahdo aika riittää kaikille harrastuksille näin kokopäivätyössä käyvälle. 

Ap kysyi, mitä tehdä puolison kanssa.

Vierailija
10/21 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta yhtään mikään. Kaikki touhu vaikuttaa ihme kouhkaamiselta. Teen pakolliset hommat. Tosin tältä tuntui jo silloinkin kun lapset olivat vielä kotona. En ole ikinä ymmärtänyt intopinkeitä ihmisiä.

Vierailija
11/21 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus on 8 v.

😄

T. 55v

Vierailija
12/21 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten sulla ei ole vastausta tähän ketjuun.

Vierailija
13/21 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin mökki. Siinähän sitä riittää puuhaa seuraavaksi 20-25 vuodeksi.

Vierailija
14/21 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta yhtään mikään. Kaikki touhu vaikuttaa ihme kouhkaamiselta. Teen pakolliset hommat. Tosin tältä tuntui jo silloinkin kun lapset olivat vielä kotona. En ole ikinä ymmärtänyt intopinkeitä ihmisiä.

Samoin. Väsyttää vaan. Miten joillakin niin riittää energiaa ja mistähän sitä itsekin saisi?

Vierailija
15/21 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopus on 8 v.

😄

T. 55v

En kyllä lainkaan keulisi tällä asialla.

Vierailija
16/21 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin asunto italiasta. Sinne taas keväällä.

Vierailija
17/21 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia juuri mietinnässä, kun nuorempiki täyttää seuraavana "jo" 19v ja juuri 20v täyttänyt esikoinen muutti omilleen opiskelujen alettua 🤔.

N46v/M50v.

Vierailija
18/21 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi koronaa olisi paljon kaikkea mutta nyt kun on, niin se rajoittaa. Voisi Kiurukin tukkia suunsa ja antaa ihmisten elää.

Vierailija
19/21 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tässä mietin, tosin vähän toiselta kantilta - jäin tähän samaan syssyyn yllättäen leskeksi, aikaa on nyt yllin kyllin. Toistaiseksi olen keskittynyt tosi paljon työhön, mutta täytyy tässä pian jotain muutakin keksiä. Onneksi olen aina tykännyt myös yksinolosta.

Vierailija
20/21 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiin liittyvä työsarka loppui viime vuosituhannella ja siitä alkaen ollaan köllötelty vaan kahdestaan.  Kesällä tulee matkusteltua, on puutarhailua, talvella kaikkea kotijuttuja ja laiskottelua ja oleilua vaan.

Päivän aikana ehtii käydä läpi kaikki mahdolliset vaivat ja muut suunnitelmat. Ikkunasta katsellaan ulos , asumme vilkkaalla keskeisellä paikalla jossa on hyvin paljon ympäristömelua.

Meillä ei käy kukaan muu kuin talon huoltomies noin kerran vuodessa.

Onneksi on äly-puhelimet ja tietokoneet joista näkee tapahtumia ja liveä ympäri maailmaa ja kun osaan tietotekniset asiat itse melkoisen hyvin, niin en tarvitse siihenkään kenenkään apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi