Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko päätti että joululahjat vain lapsille

Vierailija
19.12.2021 |

Eli pari viikkoa sitten ilmoitti että eikö nyt tästä lähtien osteta joululahjat vain lapsille. Meitä on kolme sisarusta ja vanhemmat. Sisko on ainoa meistä jolla lapsi joten käytännössä tuo tarkoittaa sitä että me kaikki ostamme hänen pojalleen lahjoja ja kukaan muu ei saa mitään.

Yleensä meidän aikuisten lahjat ovat olleet muutenkin pieniä, tyyliin suklaata/sukat/kirja enkä siis hae itselleni mitään lahjavuorta. Perusteluna että ’joulu on lasten juhla’ ja vihjailuja että on outoa jos lapsettomat edes koristelevat kotiansa jouluna. Jotenkin meni joulufiilis hiukan tuosta ja ehkä siis olen lapsellinen kun tykkään järjestellä joulua ihan lapsettomanakin :(

Ylireagointia?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ni, me todellakin ostetaan lahjoja toisillemme, siis vanhempani ja sisarukseni puolisoineen. Mutta johtunee siitä että meitä on vain 7 aikuista eikä lainkaan lapsia. Kyllä olisi tylsää jos ei mitään saisi ostaa enää - lahjan antaminen on iloinen juttu eikä tunnu taakalta. Ja huom, lahjamme ovat laatua kirja, lahjakortti, villasukat, hyvää viiniä, koru, jotain itsetehtyä... Joulu on ihanaa aikaa myös meille lapsettomille.

Vierailija
42/45 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan minun siskolta.. Hän kysyy jo hyvissä ajoin, mitä aion ostaa tai kertoo suoraan, mitä hänen lapselleen ”pitää” ostaa ihan kuin olisi joku lahja-automaatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös. Joululahjat vain lapsille ja pelastus armeijan joulupataan, myös lapsille ja vähäosaisille.

Vierailija
44/45 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan ylireagointia. Olin ennen ihan samassa tilanteessa paitsi että olin ainut sisaruksistani jolla ei ollut lasta ja joka oli sinkku. Muut ostivat lahjoja oman puolison ja lasten lisäksi vain muille lapsille mikä tarkoitti sitä että kaikki muut paitsi minä sai lahjoja joltain. Oli kamala tunne olla ainoa joka ei saanut mitään kun muut ympärillä availivat lahjoja. En ole koskaan tuntenut itseäni niin arvottomaksi kuin jouluisin. Eikä se todellakaan ollut sitä että olisin odottanut paljon vaan se periaate että ilman lapsia minun ei katsottu olevan muistamisen arvoinen ollenkaan. Muutin sitten kauemmas kotoa ja aloin viettämään jouluja itsekseni omassa kodissani, se oli paljon tuskattomampi vaihtoehto. Ymmärrän kyllä että turhan tavaran ostamista vältetään mutta joulu on kyllä ihan kaikkien juhla. Tuo muiden ehdottama salainen pukki -systeemi kuulostaa loistavalta ratkaisulta.

Vierailija
45/45 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollenkaan ylireagointia. Olin ennen ihan samassa tilanteessa paitsi että olin ainut sisaruksistani jolla ei ollut lasta ja joka oli sinkku. Muut ostivat lahjoja oman puolison ja lasten lisäksi vain muille lapsille mikä tarkoitti sitä että kaikki muut paitsi minä sai lahjoja joltain. Oli kamala tunne olla ainoa joka ei saanut mitään kun muut ympärillä availivat lahjoja. En ole koskaan tuntenut itseäni niin arvottomaksi kuin jouluisin. Eikä se todellakaan ollut sitä että olisin odottanut paljon vaan se periaate että ilman lapsia minun ei katsottu olevan muistamisen arvoinen ollenkaan. Muutin sitten kauemmas kotoa ja aloin viettämään jouluja itsekseni omassa kodissani, se oli paljon tuskattomampi vaihtoehto. Ymmärrän kyllä että turhan tavaran ostamista vältetään mutta joulu on kyllä ihan kaikkien juhla. Tuo muiden ehdottama salainen pukki -systeemi kuulostaa loistavalta ratkaisulta.

Onpa ollut ajattelematonta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi