miten saada potkua valkokastikkeseen?
mitä yleensä tarjoatte valkokastikkeen kanssa? ja miten siihe nsaisi vähän potkua?
Kommentit (12)
Mausta muskottipähkinällä tai valkopippurilla. Kalamurekkeen kanssa ainakin on hyvää. Ja verilettujen!
Keitätt pari kananmunaa kovaksi ja lisäät paloiteltuna joukkoon. Sitruunalla saat sitruunaisen kastikkeen esim kalalle. Valkosipulilla valkosipulisen. Jne.
Valkokastikkeen voi tarjota niin monen kanssa ja riippuu ihan siitä minkä kanssa sitä tarjoaa. Kastike itsessään on pelkkä "tausta".
Muskottia olin myös ehdottamassa, maustepippuri sopii esim jos tarjottavana on lipeäkalaa tai vastaavaa, mietoa kalaa. Tomaattipyree tkee valkokastikkeesta choronkastikkeen ja on hyvä lisä pihveille ja välttämätön Oskarinleikkeen tai -leivän lisuke. Silppua joukkoon runsaasti vaikka tuoretta basilikaa ja minttua, lisää valkosipulia ja mustapippuria, saat hyvän kastikkeen vaikka pääsiäisen lampaankyljyksille.
en olekaan kuullu tollasesta choron soosista hyvä idea, mutta lampaan kanssa teen kylllä varmasti kastikkeen siitä lampaan paistoliemestä suurustamalla
meillä valkokastiketta teen lisukkeeksi jos ruokana perunoita ja silliä/kylmäsavua/paistettua kalaa
laitan aina keitettyä kananmunaa ja valkopippuria usein myös tilliä
Älä peitä valkokastikkeen mietoa makua liian voimakkailla mausteilla. Muskottipähkinä ja maustepippuri sopivat hyvin.
Myöskään kastikkeen kanssa tarjottava ruoka ei saa olla liian voimakkaan makuista, mieto kala, peruna tai kananmuna käyvät hyvin.
Joskus olen lisännyt valkokastikkeeseen vähän juustoraastetta.
vinkki, älä tee valkokastiketta! ruskea on paljon maukkaampi
Jos kanan kanssa tarjoat niin laita sekaan kanaliemikuutio (jos siitä tuleva suola ei riitä lisää aromisuolaa), mustapippuria ja kolmenjuuston ruokakermaa. Tuosta tulee niin hyvä kastike, että olen syönyt sitä jopa pelkkien perunoiden kanssa.
Mä en tykkää mistään liian väkevistä/tulisista mauista. Itse lisään juustoa sinne :D
Vieläkö tätä syödään? Muistan 80-luvulta kun äiti joskus teki tätä. Yyh, ällöttävää.
up