Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten saada potkua valkokastikkeseen?

Vierailija
31.03.2015 |

mitä yleensä tarjoatte valkokastikkeen kanssa? ja miten siihe nsaisi vähän potkua? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/12 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausta muskottipähkinällä tai valkopippurilla. Kalamurekkeen kanssa ainakin on hyvää. Ja verilettujen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitätt pari kananmunaa kovaksi ja lisäät paloiteltuna joukkoon. Sitruunalla saat sitruunaisen kastikkeen esim kalalle. Valkosipulilla valkosipulisen. Jne.

Vierailija
4/12 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkokastikkeen voi tarjota niin monen kanssa ja riippuu ihan siitä minkä kanssa sitä tarjoaa. Kastike itsessään on pelkkä "tausta".

Muskottia olin myös ehdottamassa, maustepippuri sopii esim jos tarjottavana on lipeäkalaa tai vastaavaa, mietoa kalaa. Tomaattipyree tkee valkokastikkeesta choronkastikkeen ja on hyvä lisä pihveille ja välttämätön Oskarinleikkeen tai -leivän lisuke. Silppua joukkoon runsaasti vaikka tuoretta basilikaa ja minttua, lisää valkosipulia ja mustapippuria, saat hyvän kastikkeen vaikka pääsiäisen lampaankyljyksille. 

Vierailija
5/12 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olekaan kuullu tollasesta choron soosista hyvä idea, mutta lampaan kanssa teen kylllä varmasti kastikkeen siitä lampaan paistoliemestä suurustamalla

meillä valkokastiketta  teen lisukkeeksi jos ruokana perunoita ja silliä/kylmäsavua/paistettua kalaa

laitan aina keitettyä kananmunaa ja valkopippuria usein myös tilliä

Vierailija
6/12 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä peitä valkokastikkeen mietoa makua liian voimakkailla mausteilla. Muskottipähkinä ja maustepippuri sopivat hyvin.

Myöskään kastikkeen kanssa tarjottava ruoka ei saa olla liian voimakkaan makuista, mieto kala, peruna tai kananmuna käyvät hyvin.

Joskus olen lisännyt valkokastikkeeseen vähän juustoraastetta.

Vierailija
7/12 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkki, älä tee valkokastiketta! ruskea on paljon maukkaampi

Vierailija
8/12 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kanan kanssa tarjoat niin laita sekaan kanaliemikuutio (jos siitä tuleva suola ei riitä lisää aromisuolaa), mustapippuria ja kolmenjuuston ruokakermaa. Tuosta tulee niin hyvä kastike, että olen syönyt sitä jopa pelkkien perunoiden kanssa.

Vierailija
9/12 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nam kuulostaa todella hyviltä.

Vierailija
10/12 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää mistään liian väkevistä/tulisista mauista. Itse lisään juustoa sinne :D

Vierailija
11/12 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

juustoraastetta?

Vierailija
12/12 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tätä syödään? Muistan 80-luvulta kun äiti joskus teki tätä. Yyh, ällöttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi