Mitä teen kun on ihan hirveä nälkä eikä mitään ruokaa?
Kuten ei myöskään rahaa. Keskiviikkoon pitäisi selvitä, silloin rahapäivä. Ei oikeasti ole yhtään mitään syötävää, tuli tässä kuussa yllättäviä sairausmenoja ja rahat loppuivat jo 10. päivä. Ostin kuivaa ruokaa varastoon, mutta se loppui eilen. Nyt vinkkejä kaivataan?
ps. energiaa mulla ei ole hirveästi kun olen ollut aika vähällä ruualla koko kuukauden.
pps. olen opiskelija
Kommentit (57)
Turusta päin olisi saanut tulla hakemaan. Mulla tilipäivä ja olisin mielelläni auttanut, harmi kun tornio taitaa olla liian kaukana :D
Jos asut kaupungissa, niin pulloja keräten saat nopeasti kasaan muutaman euron ja niillä syökin jo yhden aterian.
Soita huomenna paikalliselle diakonille. Saat lahjakortin ruokakauppaan.
No jos ei jotain ruokajakelua ole niin ei kai se auta kuin paastota. Itse en ole tänään syönyt mitään, monesti menee useita päiviä ilman ruokaa kun en kykene käymään kaupassa.
Toivottavasti huomenna sitten.
Jossain vaiheessa se nälkä menee ohi.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 00:53"]
Jos asut kaupungissa, niin pulloja keräten saat nopeasti kasaan muutaman euron ja niillä syökin jo yhden aterian.
[/quote]
Juu tätä on harrastettu, mutta aika pieni kaupunki ja ei varsinaisesti ole ihan kesäkelit, joten ihmiset ei nyt niin hirveästi ulkona juo vielä.
ap
Onneksi olkoon! Olen itsekin torniolainen.
Sattuis löytymään ainakin näkkäriä, soijarouhetta, jotain tölkkilihaa...
Nappaako?
Ps. Älä lähde keräämään Pullo-Ekin pulloja :)
Onhan noita leipäjonoja yms. ollut mutta tämän sairastelun johdosta ei ole ollut mahdollista päästä kaikkiin. Mulla nappais nyt ihan mikä vain syötävä, tämän päivän ateria oli desi makaroonia ja pakastimen pohjalta kauhotut herne-maissi-paprikan jämät. Huomiseksi ei mitään.
ap
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 01:01"]
Opiskelija ? Mene sinne koulun ruokalaan syömään !
[/quote]
Ei kaikilla ole ilmaista ruokailua koulussa! Esimerkiksi korkeakouluopiskelijat maksavat ruoasta.
keskiviikko on jo huomenna. yhden päivän pärjää vaikka pelkällä vedellä.
Niin no tarjous on kyllä voimasssa, mikäli ruoka kiinnostaa. Voin laittaa kassiin valmiiksi jotain.
-8-
lidlissä 1 paketti nuudeleita maksaa 30 senttii.... tollaset kolikot nyt kaivaa mistä vaa.. kaurahiutalepaketti maksaa halvimmillaan n. 80 senttiä, ja siitä saa vedellä keitettynä halvalla monta täyttävää annosta.
Et sä nälkään kuole!
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 01:01"]
Onhan noita leipäjonoja yms. ollut mutta tämän sairastelun johdosta ei ole ollut mahdollista päästä kaikkiin. Mulla nappais nyt ihan mikä vain syötävä, tämän päivän ateria oli desi makaroonia ja pakastimen pohjalta kauhotut herne-maissi-paprikan jämät. Huomiseksi ei mitään.
ap
[/quote]Olisi ehkä kannattanut puolittaa se maanantain annos niin olisi kummallekin päivälle riittänyt edes pieni suupala...
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 01:05"]
lidlissä 1 paketti nuudeleita maksaa 30 senttii.... tollaset kolikot nyt kaivaa mistä vaa.. kaurahiutalepaketti maksaa halvimmillaan n. 80 senttiä, ja siitä saa vedellä keitettynä halvalla monta täyttävää annosta.
Et sä nälkään kuole!
[/quote]joo, tyhjiä juomatölkkejä ym. löytyy usein esim kioskien läheltä. 2 tyhjää juomatölkkiä on jo sen 30 snt.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:35"]
Jos irtomyynnissä on minitomaatteja niin osta yksi tomaatti kerrallaan, käy vaikka 10 kertaa hakemassa sellanen. Hinta on 1 senttiä ja pyöristyy kassalla nollaan. Myös irtomyynnin pähkinöitä voit hakea näin. ;)
[/quote]
Hauska idea, tosin kirsikkatomaattien kohdalla tuo ei ainakaan toimi, koska ne painaa yli 10 grammaa kipale ja kilohinnat halvimmillaankin neljässä eurossa, joten väkisinkin kaupasta poistuisi vähintään 5 senttiä köyhempänä.
Sen sijaan esimerkiksi perunan kohdalla tuota voisi ainakin teoriassa kokeilla. Perunan kilohinta jossain 60 sentin pyörteissä joten pienimpien perunoiden kohdalla voitaisiin päästä jonnekin parin sentin haminoille. Eri asia on se, että onnistuuko tuo sitten käytännössä, eli saako kaupasta oikeasti ilmaiseksi tavaraa, jos hinta pyöristyisi nollaan, vai onko heillä aina minmihinta vähintää 5 senttiä. Henkilökohtaisesti en tuota asiaa tunne, kun en ole koskaan yrittänyt pelkkää yhtä pähkinää, tai perunaa ostaa.