Hoitohenkilökunta, miksi te jatkatte noissa hommissa vaikka paskaa sataa niskaan?
Hus aikookin perua hoitajien satojen eurojen lisät.
Lisäksi hoitajien joululomien peruminen ei ole täysin poissuljettu vaihtoehto.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c4f3d496-8406-4263-95ec-2aa4c1e6aafe
Luulisi että sitä keksii jotain muutakin työtä.
Itse vaihdoin lähärin hommat jo kauan sitten suurtalouskokiksi. Nyt olen töissä ammattikoulun keittiössä enkä vaihtaisi ikinä takaisin vanhainkotiin.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Aina itketään hoitajian palkkoja ja oloja. Hoitajilla ei todellakaan ole surkea palkka
Minä sain ihan vähän vajaat neljä tuhatta. Minusta ihan hyvä palkka meillä on. Toki lisätkin olisivat ihan kivoja.
Hoitajana osaan työni erinomaisesti, palkka on hyvä, mukavat työkaverit. Mihinkään muuhun työhön ei ole koulutusta eikä samanlaista osaamista. Mielummin teen työtä, jota osaan, kuin venyisin työttömänä vastailemassa TE-keskuksen toimenpiteisiin. Pidän myös siitä, että talouteni pysyy tasapainossa ja elämä raiteillaan säännöllisen palkkatyön vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Aina itketään hoitajian palkkoja ja oloja. Hoitajilla ei todellakaan ole surkea palkka
Ei sitä kukaan surkealla palkalla edes nykyisin suostu tekemään.
Pelottaisi lähteä toiselle alalle, koska en osaa mitään muuta. Monella alalla vaaditaan matematiikan osaamista, jota en osaa oikein ollenkaan. Lisäksi lainanmaksu häiriintyisi pahasti jos joutuisin vaihtamaan työnantajaa. Pitää vain yrittää kestää.
Vierailija kirjoitti:
Pelottaisi lähteä toiselle alalle, koska en osaa mitään muuta. Monella alalla vaaditaan matematiikan osaamista, jota en osaa oikein ollenkaan. Lisäksi lainanmaksu häiriintyisi pahasti jos joutuisin vaihtamaan työnantajaa. Pitää vain yrittää kestää.
Matematiikasta on paljon hyötyä nykyisin hyötyä hoitotyössä. Kannattaa laskea mitä vuoroja kannattaa tehdä ja milloin luvata ylitöihin jotta saa maksimoitua myös hälytysrahat. Suosittelen hiukan panostamaan siihen.
Vierailija kirjoitti:
Koska ovat naisia joilla ei ole riskinottokykyä tai kestävää kollegiaalisuutta. Taistelussa ei pärjää ellei joukko ole yhtenäinen ja hoitajat saavat keskenään riidan aikaan kun pitäisi seisoa rintamana ja tehdä joukkoirtisanoutuminen. On otettava riski siitä, että kaikki voi mennä: talous, asuntolainat ynnä muu. Mutta jos sen riskin ottaa, sen takana voi odottaa massiivinen voitto jolla asiat saadaan kuntoon. Mutta tähän suurin osa hoitajista ei uskalla lähteä, ei vaikka nyt olisi tuhannen taalan paikka. Munat puuttuu, se siitä.
Ei oikeutta saa, ken ei sit itse hanki.
Uskotko itse massiiviseen voittoon, tai kestävään kollegiaalisuuteen? Omalla kohdalla riskin ottamattomuus ei perustu uskalluksen puutteeseen, vaan siihen etten usko utopiaan tuhannen taalan paikasta. Vuosikymmenet hoitajana on näyttäneet sen, ettei sanahelinä ole muuta kuin sanahelinää.
Voin jo kuvitella millainen kaakatus huomenna käy kahvihuoneissa heti aamusta.
Vierailija kirjoitti:
Siitähän meille maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei halua vaihtaa työtä vaan tehdä koulutustaan vastaavaa työtä. Kyllähän tuo päätös toki harmittaa, mutta perustelu on ihan järkevä. Nyt tarvitaan kaikkia taas talkoisiin, koronalisä ei ole tasa-arvoinen.
Ei nykyään kukaan enää mitään talkootyötä tee.
Hekoheko, ihan kuin et ymmärtäisi mistä puhutaan.
Itse en edes enää viitsi sairaalaan mennä ellei ole selvästi vakava tapaus kun kuulemma korttitalo on luhistumispisteessä ja hoitajat äärimmilleen kuormitettu. Parempi kun joku tarvitsevampi viel paikkani
Vierailija kirjoitti:
Huomenna siellä kahvihuoneessa voi olla paikalla osastonhoitaja joten kyllä se kaakatus on kannattavampaa tehdä vuorolisillä vaikka vielä tänään.
Suurimmalla osalla hoitajista ei kylläkään ole mitään ”joululomia”.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei halua vaihtaa työtä vaan tehdä koulutustaan vastaavaa työtä. Kyllähän tuo päätös toki harmittaa, mutta perustelu on ihan järkevä. Nyt tarvitaan kaikkia taas talkoisiin, koronalisä ei ole tasa-arvoinen.
Mikähän tässä ihmiset saa alapeukuttamaan? Tottahan tuo on joka sana. Koronalisä ei lämmitä niitä, jotka venyvät muussa hoitotyössä, se ei ole tasa-arvoinen lisä. Sen sijaan muut peruslisät on ja niitä maksetaan kaikille nyt venyville.
HUS on tehnyt ihan oikein olemalla nostamatta korvauksia. Jos viereisen osaston hoitajat olisivat saaneet erilliskorvauksen ja minä en, olisin viipymättä vienyt asian liittoon ja vaatinut itsellenikin korvausta. Tuo aiempi suunnitelma ei olisi ollut mitenkään tasapuolinen.
Voishan nuo HUS-kunnat tosiaan vähän leikata läskiä vaikka apulaiskaupunginjohtajista tai kulttuurijohtajista tai myydä parit tontit ja kiinteistöt tai jättää turhia siltoja rakentamatta. Mutta kun prioriteetit on jotain muuta kuin sote. Kohta saadaan lisää läskiä aluehallintoon, äänestysprosentti tulee olemaan naurettava.
Olen hoitajien puolella täysin! Työskentelen itse sosiaalialan laitoksessa sosionomina kolmivuorotyössä ja voin hyvin kuvitella mitä sairaaloiden osastoilla työ on ollut nyt ja kuinka kuormittavaa on työskennellä jatkuvasti aliresurssilla. Eikä tämä tästä ainakaan helpota.
Laittakaa julkinen adressi vetämään, niin osallistun hoitajien tukemiseen.
-joulu töissä-
Toivottavasti HUS johto ei lobbaa pakkolakia taas. Niillä on poliitikkoihin sananvaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti HUS johto ei lobbaa pakkolakia taas. Niillä on poliitikkoihin sananvaltaa.
Osaahan HUS ja Helsingin kaupunki ihan itse tehdä politiikkaa. Ja vähän haluaa tuo olisi näin aluevaalien alla jos he tarvitsisivat siinä apua hallitukselta.
Työ on tällä hetkellä erittäin palkitsevaa. Ylitöitä saa tehdä niin paljon kun vain haluaa hälytysrahoineen, ylityö ja vuorolisineen.