Hoitohenkilökunta, miksi te jatkatte noissa hommissa vaikka paskaa sataa niskaan?
Hus aikookin perua hoitajien satojen eurojen lisät.
Lisäksi hoitajien joululomien peruminen ei ole täysin poissuljettu vaihtoehto.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c4f3d496-8406-4263-95ec-2aa4c1e6aafe
Luulisi että sitä keksii jotain muutakin työtä.
Itse vaihdoin lähärin hommat jo kauan sitten suurtalouskokiksi. Nyt olen töissä ammattikoulun keittiössä enkä vaihtaisi ikinä takaisin vanhainkotiin.
Kommentit (39)
Toivo siittä, että hallituksen voi vaihtaa.
Kyllä minäkin rupeisin vaikka liikennelentäjäksi mutta pelkään korkeita paikkoja.
Kun hallituspuolueet ehdottivat ratkaisuksi ulkomaalaisia sairaanhoitajia, persut taas ehdotti tuttuun rasistityyliin toimia kotimaisten sairaanhoitajien jaksamisen parantamiseksi.
Ainakin tähän asti työ on ollut enimmäkseen palkitsevaa niin taloudellisesti kuin muutenkin. Ja onhan hoitotyö näköala yhteiskuntaan, sen seuraaminen on ihan mielenkiintoista.
Koska tässä työssä saa jauhaa Pasketta niin paljon kun sielu sietää.
Lisäksi saa tuntea pientä vallantunnetta kun kieltäytyy konsultoi Asta lääkäriä kun vanhus vähän vikisee että kipuja olis.
Kaikki ei halua vaihtaa työtä vaan tehdä koulutustaan vastaavaa työtä. Kyllähän tuo päätös toki harmittaa, mutta perustelu on ihan järkevä. Nyt tarvitaan kaikkia taas talkoisiin, koronalisä ei ole tasa-arvoinen.
Kyllä mä saan koko ajan henkilökohtaisia lisiä palkkaani.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei halua vaihtaa työtä vaan tehdä koulutustaan vastaavaa työtä. Kyllähän tuo päätös toki harmittaa, mutta perustelu on ihan järkevä. Nyt tarvitaan kaikkia taas talkoisiin, koronalisä ei ole tasa-arvoinen.
Ei nykyään kukaan enää mitään talkootyötä tee.
Tää onkin viimeinen työlista. Olen niin onnellinen. <3
Valitatte ja sitten kun ei olisi töitä,valittaisitte siltikin.
Eli olkaa tyytyväisiä,että on töitä.
Monelta on työt koronan vuoksi lähtenyt kokonaan.
Koska ovat naisia joilla ei ole riskinottokykyä tai kestävää kollegiaalisuutta. Taistelussa ei pärjää ellei joukko ole yhtenäinen ja hoitajat saavat keskenään riidan aikaan kun pitäisi seisoa rintamana ja tehdä joukkoirtisanoutuminen. On otettava riski siitä, että kaikki voi mennä: talous, asuntolainat ynnä muu. Mutta jos sen riskin ottaa, sen takana voi odottaa massiivinen voitto jolla asiat saadaan kuntoon. Mutta tähän suurin osa hoitajista ei uskalla lähteä, ei vaikka nyt olisi tuhannen taalan paikka. Munat puuttuu, se siitä.
Ei oikeutta saa, ken ei sit itse hanki.
Vierailija kirjoitti:
Valitatte ja sitten kun ei olisi töitä,valittaisitte siltikin.
Eli olkaa tyytyväisiä,että on töitä.
Monelta on työt koronan vuoksi lähtenyt kokonaan.
Taitaa ne suurimmat valittajat löytyä ihan muualta kuin hoitoalalta jos siellä ei ole työntekijöitä. Onhan tuo suuntaus nähtävissä jo nyt. Ja miksi hoitajilla ei olisi tulevaisuudessa töitä?
Minä aina yritän selvittää hoidettavien taustoja. Jos ovat taustaltaan jotain kokoomusöykköreitä tai muuten väitä, niin räväkkään niitä maatessansa. En kellekään ole maininnut vaan ihan hiljaisesti kaikenlaista, että eivät nauti elämästään. Mitään en päälle päin näytä vaan kaikki luulevat minun olevan tyytyväinen työssäni - tavallaan olenkin. T. Sh
hoitoalasta puhutaan raskaasta työstä, huonosta palkasta ja ulkomaalaisen halpatyövoiman vaarasta.
katsotaan hetki rakennus alaa. Työ on raskasta jopa vaarallista, palkka poljettu alas kiitos ulkomaalaisen halpatyövoiman. työmailla on ihmisiä jotka eivät voi kommunikoida keskenään ja tämä ei ole työturvallisuus riski koska saadaan taloudellista voittoa.
moni rakennusalan tekijä joutui joko vaihtamaan alaa tai siirtymään yksityisyrittäjäksi ja silloinkin tarjouskilpailussa on firmoja joiden työntekijät tyytyvät 3 kertaa pienempään palkkaan kuin suomen tes, joka vastaa heidän kotimaassaan samaa kuin meillä 4000€ nettopalkka.
ainoa miten tämä eroaa hoitoalasta on siten että miehet eivät valita eikä heidän ääni tule kuulumaan.
Huh. Eipä huvita elää sairasta vanhuutta. Otankin tästä kourallisen vitamiini ja laihdutuspillereitä.
T. Ylipainainoinen nainen, 46v
Hoito- ja hoivatyössä kutsumus ja työn imu vie pitkälle. Teen työtä ilolla ja palvelen potilaita parhaani mukaan. Toki se vaatii venymistä ja monenlaisia joustoja. Korvaus on mielestäni tällä hetkellä todella hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Hoito- ja hoivatyössä kutsumus ja työn imu vie pitkälle. Teen työtä ilolla ja palvelen potilaita parhaani mukaan. Toki se vaatii venymistä ja monenlaisia joustoja. Korvaus on mielestäni tällä hetkellä todella hyvä.
Kaltaisesi pilaavat kaikki mahdollisuudet.
Aina itketään hoitajian palkkoja ja oloja. Hoitajilla ei todellakaan ole surkea palkka
Eihän ne jatkakaan. Tehohoidossa ei ole pula paikoista vaan hoitajista.