Venlafaxin
Onko minkälaisia kokemuksia kyseisestä lääkkeestä ?
Kommentit (36)
Erittäin hyvä lääke. Jos vaan sopii, niin lääke on yksi parhaista, mutta kaikki lääkkeet eivät vaan sovi kaikille. Minulle paras.
Ahdistukseen ainoa lääke, joka tehosi kohdallani. Palautti toimintakyvyn.
Vierailija kirjoitti:
Toimi, mutta vain aikansa. Vierotusoireet olivat helvetillisiä, kuten joku aiemmin sanoikin. Vieroittuminen vei pitkään.
Ei kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Se piristää ja nopeasti! :))
Juu - ja maniaan saa sitten syödä neuroleptejä ja beetasalpaajia pumppuoireisiin. Lisäksi vielä myrkkyjä nukkumiseen sekä kolesteroli- ja verenpainelääkkeet kun paino nousee vuodessa liki 60 kiloa....
Minulla toimi masennukseen tosi hyvin, mutta vei ruokahalun aika tehokkaasti. Laihduin parissa kuukaudessa kymmenisen kiloa sen takia ja jouduin tosissani skarppaamaan, että pääsin alipainosta takaisin normaalipainon puolelle.
Olen silti tyytyväinen lääkkeeseen, sillä elämä vaikean masennuksen kanssa oli kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyviä! Määrättiin ahdistukseen ja paniikkioireisiin.
Söin annoksella 150mg/vrk. Siitä johtuvaan maniaan jarruksi määrättiin Levomepromatsiinia (25mg max 8 kpl/vrk). Tykyttävään oloon Propralia ja nukkumiseen Mirtazapiinia 4x15mg. Lihoin reilussa vuodessa liki 60 kiloa ja verenpaineet sekä kolesterolit nousivat tappiin. Lisäksi sain statiinit kolesterolin hoitoon ja niistä niin hurjat alaraajasäryt, että huonoimmillaan piti edetä konttaamalla.
Että semmoinen lääke se V on....
Mirta on se mikä lihottaa, ei Venla.
Oli aikoinaan mulle väärä lääke (Venla) mutta syyt oli muualla kuin noissa mitä luettelit. Turha näitä täällä on kysellä, kun ihmiset on niin yksilöllisiä. Jollekin hyvä, toiselle ehdottomasti ei. Mikähän puoskari sullakin on ollut...
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyviä! Määrättiin ahdistukseen ja paniikkioireisiin.
Söin annoksella 150mg/vrk. Siitä johtuvaan maniaan jarruksi määrättiin Levomepromatsiinia (25mg max 8 kpl/vrk). Tykyttävään oloon Propralia ja nukkumiseen Mirtazapiinia 4x15mg. Lihoin reilussa vuodessa liki 60 kiloa ja verenpaineet sekä kolesterolit nousivat tappiin. Lisäksi sain statiinit kolesterolin hoitoon ja niistä niin hurjat alaraajasäryt, että huonoimmillaan piti edetä konttaamalla.
Että semmoinen lääke se V on....
Miten voi kontata jos pahat alaraajasäryt?
Jos tykkäät sähköiskutuntemuksista pään sisällä, niin suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkäät sähköiskutuntemuksista pään sisällä, niin suosittelen.
Mä olen melkein pettynyt, kun en ole saanut näitä surullisenkuuluisia pääsähköiskuja, en sitten ainuttakaan. Venlafaxinin purku on mulla loppusuoralla, saa nähdä tuleeko niitä sitten kun muutaman päivän päästä lopetan kokonaan.
Oma kokemus on, että itselläni nostaa toimintakykyä ja sietokykyä ihan selvästi. Syön 150mg päivässä. Isommalla annostuksella uhkaa lipsua hypomanian puolelle, mutta tämäkin määrä riittää toistaiseksi. Turruttaa jonkin verran, mutta jos on vuosikausia rypenyt masennuksessa eristäytyen kotiinsa, en pidä sitä hirveän huonona juttuna- pääsen mm. käymään terapiassa nyt sekä tapaamaan ihmisiä muutenkin.
Harmi kun ei minulla ole toiminut. Sairastan pitkökestoista masennusta toistuvilla vakavilla masennusjaksoilla, sekä yleistynyttä ahdistuneisuushäiriötä. Venla aiheutti pahan ummetuksen, vaikeutti entisestään unihäiriöitä ja vei ne vähäisetkin vietit. Lisäksi aloin juomaan alkoholia monen vuoden kuivan kauden jälkeen kun aloitin ko. lääkkeen.
Sähkö, ketamiini sekä yksi MAO-estäjä auttavat minulla.
En suosittele. Minulle siitä ei ollut mainittavaa hyötyä, ja lääkkeen unohtamisesta tuli kauhea olo (huimausta, pahoinvointia, oksentelua). Tänä syksynä venla vaihdettiin kerralla fluoksetiiniin, ja ihme kyllä vältyin pahimmilta viekkareilta. Ilmeisesti fluoksetiini lievitti niitä oireita.
Ei kannata aloittaa venlafaksiinia.