Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DI amispohjalta?

Vierailija
30.03.2015 |

Olenko nyt ihan hullu kun edes mietin tällaista, mutta siis olen LVI-alalla amiksessa ja haluan jatkaa todennäköisesti AMKhon. Olen sitä varten valmistautuakseni opetellut pitkää matikkaa itsenäisesti, koska tämä amiksen matikka on todella yksinkertaista eikä meidän opettajaa kiinnosta vähääkään vastata syventäviin kysymyksiin. Olen ottanut sellaisen systemaattisen opiskelumetodin että lasken kirjat läpi, merkkaan kysymysmerkin niiden muutamien tehtävien kohdalle jotka eivät millään aukea ja kysyn Skypessä kummiltani joka on pitkän matikan opettaja. Huomasin että pidän matikasta eikä (tämä lukion) ole kamalan vaikeaa kun siihen keskittyy, niin aloin oikeasti miettimään onko ollenkaan mahdollista päästä DI:ksi amispohjalta. Voisin aloittaa iltalukiossa pitkän matikan kurssien käymisen niin oppisin "virallisestikin". Kuulostaako epärealistiselta? Olkaa vaan pliis rehellisiä en halua elätellä turhia toiveita. 

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:51"]

DI:ksi päsee varmaan melko helposti opiskelemaan, alasta vähän riippuen, mutta koko tutkinnon suorittamien voi olla hieman haastellista amispohjalta. Siellä on muutama aika vaikea kurssi jo perusopinnoissa. Mutta jos tahtoa ja motivaatiota opiskeluun löytyy ja sinulla on hyvä opettaja niin kaikki on mahdollista.

[/quote] helposti pääsee jos kirjoittanut laudaturin matematiikasta, kemiasta ja fysiikasta, suoraan 

[/quote]vittuiletko nyt aloittajalle?

Vierailija
42/44 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:53"]

Ei onnistu tänä vuonna pyrkiä koska pitkä matematiikka ei oo hallussa eikä syventävä fysiikka. Eli syssyllä iltalukioon. 

[/quote]

AP tässä että joo en vielä ollut hakemassakaan, vasta ensi vuonna (jos olen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:51"]

DI:ksi päsee varmaan melko helposti opiskelemaan, alasta vähän riippuen, mutta koko tutkinnon suorittamien voi olla hieman haastellista amispohjalta. Siellä on muutama aika vaikea kurssi jo perusopinnoissa. Mutta jos tahtoa ja motivaatiota opiskeluun löytyy ja sinulla on hyvä opettaja niin kaikki on mahdollista.

[/quote] helposti pääsee jos kirjoittanut laudaturin matematiikasta, kemiasta ja fysiikasta, suoraan 

[/quote]

Eikä tartte olla kaikista laudatureja. Omalla pojalla ei ollut kemiaa ollenkaan, matikasta ja fysiikasta e, pääsi suoraan sähköalalle. 

Vierailija
44/44 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt lukion, lukenut lyhyen matikan ja pakolliset kurssit kemiasta ja fysiikasta ja siitä huolimatta pääsin opiskelemaan teknilliseen yliopistoon. Toki jouduin käymään matikat ja fysiikat läpi itsenäisesti (puolisen vuotta siinä meni), mutta jos on yhtään motivaatiota ja päätä oppia niitä asioita niin ei se ole mikään mahdottomuus! Pääsykokeilla sitten sisään! Tsemppiä ap:lle! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi