Isäni aivokasvain on nopeasti tappava glioblastooma :O( Muita kohtalotovereita?
Hei!
Olen vielä täysin sekaisin ja shokkivaiheessa, mutta pakko saada kuulla muiden kokemuksia ko. pahanlaatuisesta aivokasvaimesta. Sain tiedon 2 päivää sitten ja isäni elinaika-ennuste on 1-2 kk ilman hoitoja ja n. 8 kk sädehoitojen/lääkitysten kanssa.
Apua itselleni olen hakemassa, jotta jaksan esikoispoikamme (1v ja 4 kk) kanssa sekä raskaanakin tässä mennään kuudettatoista vkoa.
Voi kunpa täältä löytyisi vertaistukea...
Kommentit (5)
Hänellä todettiin kasvain muutama vuosi sitten välillä tilanne oli hyvä (normaalia elämää) ja välillä pahempi (puhumatonna sängyssä), nyt kuitenkin kasvain yllättäen kasvoi taas ja loppu tuli nopeasti.
Voimia.
Hei,
olen todella pahoillani puolestasi. Äidilläni todettiin viime keväänä anaplastinen astrosytooma gradus III. Ensin epäiltiin juuri tuota glioblastomaa. Ennusteet myös todella huonot, tosin jos lääkäreitä olisi uskottu, äiti olisi jo kuollut. Lääkärit ennustivat 1-2 kk, nyt menty puolisen vuotta. Miten isäsi voi nyt? Onko teillä aloitettu hoitoja? Me jouduttiin tappelemaan, jotta ylipäänsä mitään hoitoja aloitettiin, kun tilanne on niin toivoton. Lääkäreille ei nähtävästi tule mieleen, että jokainen päivä merkitsee. Mutta kovin tämä on raskasta aikaa, meillä lapsikin vasta 7 kk. 1,5 kk saatiin nauttia ennen kuin tämä äidin tauti todettiin. Nyt mennään päivä kerrallaan. Lapsi tuo onneksi todella paljon iloa meidän kaikkien elämään. Niin varmasti teilläkin. Suosittelen ottamaan selvää isäsi kasvaimesta, vaikka se raskasta onkin. Meillä on saavutettu paljon sillä, että olemme olleet itse todella aktiivisia äidin hoidon suhteen, emmekä ole ottaneet lääkärien sanaa ainoana totuutena. He tietävät kaiken taudista, mutta te tunnette potilaan! Paljon voimia teille kaikille, luovuttaa ei saa! Niin kauan kuin on elämää, on toivoa.
Hei... minun isalla todettiin Glioblastooma monimuoto taso 4. syyskuussa.
Se loytyi sattumalta. Han kompastui kadulla, loi paan katuun ja sairaalassa kuvattiin josko olisi aivotarahdys. No, loytyi tama, ja lisaksi 3 etapesaketta. 4 Syopaa kaikki paassa. 5 krt sai sadehoitoa, ei vaikutusta. nyt on saattohoito osastolla koska KAIKKI hoidot on lopetettu. Vain kipu ja ulostuslaakkeet enaa. Aika nopeasti mennyt motoriikka ja puhekyky. Vastaa lyhyesti, ymmartaa kuulemansa hymyilee tai itkee. Tai nukkuu.
Tuolla sairaalavuoteen aarella sita tyttarena istuu ja pitaa kadesta ja yrittaa olla urhea.
Tuntuu pahalta ja hyvalta kun han haluaa halata ja pitaa sylissa viimeisilla voimillaan puristaa itseaan vasten... toivottavasti sinulla on kotijoukot siella tukenasi.<3
hei! olen töissä osastolla, jossa hoidetaan aivokasvain-potilaita. myös mainitsemasi pahanlaatuinen kasvain on tuttu. haluan vain kertoa, että usein lääkärien antamat elinaika-ennusteet saattavat olla liian " julmia" . hoidin noin 3 vuotta sitten potilasta jolla todettiin glioblastooma. tuolloin hänelle annettiin aikaa puoli vuotta. kyseinen potilas on kuitenkin elossa edelleen ja elää tietääkseni aivan normaalia elämää.
toivon paljon voimia sinulle ja isällesi, ja ehkäpä tästä oli vähän jotain lohtua. kaikkea hyvää!