Käsi sydämelle muut 3-5 asuntoa omistavat; se ei ole tehnyt teistä varakkaita käyttörahan suhteen
Ei, vaikka asunnot olisivat velattomiakin. Niin, että olisijoka kuukausi varaa ostella mitä vaan tai asua itse leveästi.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Myy kaikki asunnot pois. Josko sitten olisi käyttörahaa.
Sano nyt vielä, että valittelet miten rahasta on tiukkaa ja kaikki liian kallista samalla, kun suunnittelet asuntojen 6-10 hankkimista :D
En myy, enkä itse asiassa suunnittele enemmän asunnonkaan hankintaa. Ainakaan näillä hinnoilla. Jos pääsisin ostamaan talousromahduksessa, kun toisten on pakko myydä, niin ostaisin. Jos silloin on rahaa / saan järkevähintaista lainaa / tms.
Ap
Ei se teekään. Eikä ne välttämättä mene edes kaupaksi, jos nyt ei ole sitten jotain arvoasuntoja. Perus kerrostalokaksioiden arvo tippunut niin paljon ettei noista mitään hyödy. Verottaja vie loput.
Miksi edes pitäisi ostella joka kuukausi mitä vaan vaikka varaa olisikin?
Ei niillä vuokratuloilla eletäkään herroiksi vaan niillä on kuitattu asunnon hankinta pois ja asunnon voi muuttaa sitten rahaksi, kun alkaa tuntua ettei jaksa säätää vuokralaisten kanssa.
Yleensä kyllä kauppa käy, kunhan hinta kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
No itse ainakin olen ns. varautuja, joka koitan hankkia varastot kaikkea sellaista, mitä ei kuljetuskonttikrississä saa, tai minkä hinta tulee hirveästi nousemaan inflaatiossa ja mistä on hyötyä, jos esim. meihin osuu kyberhyökkäys sähköverrkoihin.
Lisäksi olen hankkinut nyt jouluksi kaukosäätimellä toimivia led-kynttilöitä, lapsill sikana joululahjoja, sitä ennen itselleni vaatteita jonkinverran…. Ei riitä kuukausitulot siihen vaan menee käsikassasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä vuokratuloilla eletäkään herroiksi vaan niillä on kuitattu asunnon hankinta pois ja asunnon voi muuttaa sitten rahaksi, kun alkaa tuntua ettei jaksa säätää vuokralaisten kanssa.
Yleensä kyllä kauppa käy, kunhan hinta kohdillaan.
Itse säilytän varallisuuden jälkipolville, joten myynti lihoiksi ei juurikaan tule kyseeseen.
Ap
Mitä ihmettä yrität sanoa.
Tottakait asuntosijoittaminen lisää käyttörahaa, ei kait kukaan asuntoja vuokraa tappiolla, vaan keskimääräinen tuotto on 2-4%, joka kilahtaa tilille joka kuukausi vuokratulon yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan joka kuukaudelle tuntuu ainakin itselleni löytyvän jokin uusi ”projekti”, mihin sitten rahaa menee. Joulu, lapsen synttärit, omien kausivaatteiden päivitys (tämä ei jatkune ikuisesti, mutta mulla on se vielä kesken omaisuuden upgreidauksesta eli perinnön saannista johtuen), puutarha, lemmikit, vuodevaatteet (ostan vain laatua tai ainakin hintavaa)…
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kyllä kauppa käy, kunhan hinta kohdillaan.Itse säilytän varallisuuden jälkipolville, joten myynti lihoiksi ei juurikaan tule kyseeseen.
Ap
Miten tämä liittyy asuntosijoittamiseen, tuottoon ja käyttörahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kyllä kauppa käy, kunhan hinta kohdillaan.Itse säilytän varallisuuden jälkipolville, joten myynti lihoiksi ei juurikaan tule kyseeseen.
ApMiten tämä liittyy asuntosijoittamiseen, tuottoon ja käyttörahaa?
Häh? Lue kommentti, johon vastasin. Kysy sen jälkeen, miten SE liittyy niihin. Tosin kyllähän se liittyi, hän nyökytteli huomiolleni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan joka kuukaudelle tuntuu ainakin itselleni löytyvän jokin uusi ”projekti”, mihin sitten rahaa menee. Joulu, lapsen synttärit, omien kausivaatteiden päivitys (tämä ei jatkune ikuisesti, mutta mulla on se vielä kesken omaisuuden upgreidauksesta eli perinnön saannista johtuen), puutarha, lemmikit, vuodevaatteet (ostan vain laatua tai ainakin hintavaa)…
Ap
Entä elatusmaksut?
Minulla on hyvät tulot eikä asunnot vaikuta mitenkään käyttörahaani.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvät tulot eikä asunnot vaikuta mitenkään käyttörahaani.
Niin, elisinäkin olet huomannut saman. Mmm-m. Siinä se tietysti auttaa, kuten joku sanoi, että jos saa asukkaan maksamaan asunon, sen myynti on ekstraa. Mutta se on hirveän pitkä projekti, aika iso vaiva kaikki ne 20-25 vuotta, että voi sitten saada joskus rahaa. Tietty osa sen jaksaa, jos eivät ole saamassa helpolla yhtä paljon rahaa, siis perintönä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano nyt vielä, että valittelet miten rahasta on tiukkaa ja kaikki liian kallista samalla, kun suunnittelet asuntojen 6-10 hankkimista :D
En myy, enkä itse asiassa suunnittele enemmän asunnonkaan hankintaa. Ainakaan näillä hinnoilla. Jos pääsisin ostamaan talousromahduksessa, kun toisten on pakko myydä, niin ostaisin. Jos silloin on rahaa / saan järkevähintaista lainaa / tms.
Ap
Kohta alkaa rokotettuja kuolemaan ja hinnat tulevat alas. Onnea vaan löytämään niihin kaikkiin vuokralaiset.
On ymmärrä pointtiasi. Minulle muutama sijoitusasumto on keino hajauttaa, ettei kaikki ole osakkeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKohta alkaa rokotettuja kuolemaan ja hinnat tulevat alas. Onnea vaan löytämään niihin kaikkiin vuokralaiset.
Kyllä se on vasta koronnousu, joka tuon tilanteen tuo käsille. Tai hyperinflaatiosta seuraava talousromahdus. Tms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
On ymmärrä pointtiasi. Minulle muutama sijoitusasumto on keino hajauttaa, ettei kaikki ole osakkeissa.
Moni ihminen saattaa ajatella, että jos jollain on tuo määrä asuntoja niin ihmisellä on hirveät tulot!
Ap
Ei vauraus ole sitä, että ostaa mitä vaan. Sillä laillahan mitään varallisuutta ei pääse syntymään, kun kaikki raha mitä tulee, menee saman tien.