Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti! mitä olet oppinut lapseltasi? (ei veloille)

Vierailija
30.03.2015 |

Oma lapseni on kasvattanut minua monin tavoin. Nyt rupesin pohtimaan mitä kaikkea olenkaan oppinut/käsittänyt/ymmärtänyt.

-olen oppinut mitä pyyteetön rakkaus on, se kuinka koska vaan hetkeäkään empimättä antaisi oman henkensä pelastaakseen toisen.

-olen oppinut pitämään itseäni kauniina vasta synnytyksen jälkeen, mun kroppa on upea kun pystyy luomaan ihmiselämän

-olen nykyään paljon tasapainoisempi, osaan valikoida taisteluni ja en hermostu asioista niinkuin ennen lasta

-olen oppinut löytämään kaikista hyviä puolia

-ennenkaikkea olen oppinut tuntemaan itseni täysin.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut olemaan vähemmän kaavoihin kangistunut. Jos lapsi haluaa omenasiivuja juustoleivälle tai suklaakastiketta nakin kanssa niin miksipä ei?

Vierailija
102/113 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 13:47"]

Kärsivällisyyttä. Rakkautta. Kiitollisuutta. Elämäniloa.

[/quote]

Nämä olen "oppinut" ihan vain kahden ihmisen parisuhteessa.

t. toistaiseksi vielä lapseton

[/quote]

Parisuhteessa näitä asiota pitääkin ensin opetella ja sitten vasta perustaan se perhe. Kovin moni vaan jättää tämän vaiheen väliin ja hyppää kohti tuntematonta, jonka hinnan sitten maksaa lapsi, kun esim. se isä onkin täysin kelvoton asuinkumppani ja isä lapsille.

[/quote] Aika moni mies paljastuu vasta isäksi tultuaan kelvottomaksi asuinkumppaniksi ja isäksi lapsille. Siksi olisin toivonutkin, että olisi tullut enemmän vastauksia siihen vastaavaan isä-ketjuun

[/quote]

Totta tuokin puoli asiata. Aina voidaan toki sanoa, että mies oli niin ystävällinen ja hertainen kun tapasimme, mutta mentyämme naimisiin hän osautui varsinaiseksi sadistiksi, mutta monissa tapauksessa ei kuitenkaan olla välitetty tutkia miehen taustoja tarkkaan, kuunneltu niitä edellisiä tyttöystäviä tai seurusteltu tarpeeksi pitkään. On vain suoraa päätä menty naimisiin ja hypätty kohti tuntematonta, koska se on jännittävää. Mutta sillä jännityksellä on aina hintansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 13:54"]

[/quote]

Vaatiiko nämä asiat verisidettä?! 

[/quote]

Vaatii. Olet huono ihminen eikä elämälläsi ole mitään sisältöä tai merkitystä jos et ole lapsia hankkinut.

Vierailija
104/113 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:04"] [/quote] JA MITÄ KIVAA SIINÄ SITTEN ON?! Se olisi ihan pirun tylsää, jos palsta ei mahdollistaisi mielipiteensä testaamista muilla. Minusta on hienoa, että osataan vastata edelliseen ja haastetaan! [/quote] No mutta se EI OLE ENÄÄ KIVAA kun intetään aiheen vierestä! Tehkää sille oma ketju! NYT MUNKI JO OLI PAKKO LAINATA!!

[/quote]

Hyväksy se, että itse aihe ei synnyttänyt keskustelua. On ihan luonnollista jatkaa näitä sivuojuonipäivityksiä ketjussa, joka on ne synnyttänyt.

Vierailija
105/113 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:28"]

[/quote]

[/quote]

Parisuhteessa näitä asiota pitääkin ensin opetella ja sitten vasta perustaan se perhe. Kovin moni vaan jättää tämän vaiheen väliin ja hyppää kohti tuntematonta, jonka hinnan sitten maksaa lapsi, kun esim. se isä onkin täysin kelvoton asuinkumppani ja isä lapsille.

[/quote] Aika moni mies paljastuu vasta isäksi tultuaan kelvottomaksi asuinkumppaniksi ja isäksi lapsille. Siksi olisin toivonutkin, että olisi tullut enemmän vastauksia siihen vastaavaan isä-ketjuun

[/quote]

Totta tuokin puoli asiata. Aina voidaan toki sanoa, että mies oli niin ystävällinen ja hertainen kun tapasimme, mutta mentyämme naimisiin hän osautui varsinaiseksi sadistiksi, mutta monissa tapauksessa ei kuitenkaan olla välitetty tutkia miehen taustoja tarkkaan, kuunneltu niitä edellisiä tyttöystäviä tai seurusteltu tarpeeksi pitkään. On vain suoraa päätä menty naimisiin ja hypätty kohti tuntematonta, koska se on jännittävää. Mutta sillä jännityksellä on aina hintansa.

[/quote] Mikä sun mielestä on se raja sille suoraa päätä naimisiin menemiselle? Vuosissa? Missä kohtaa voi sanoa, että tietää millainen mies on isänä?

Vierailija
106/113 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Mikä sun mielestä on se raja sille suoraa päätä naimisiin menemiselle? Vuosissa? Missä kohtaa voi sanoa, että tietää millainen mies on isänä?

[/quote] HOX ^

Vierailija
107/113 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon oppinut puhumaan yksinkertaisesti ja sietämään eritteitä :D

Vierailija
108/113 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ennen pitänyt itseäsi kauniina?

Vierailija
109/113 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aloittaja on ollut ihan totaalisen paska ihmis-perse ja lapsen saanti on muuttanut hänet hyväksi tuosta vaan. Aika surullista, jos tuollaiset huonot ihmiste muuttuvat parempaan suuntaan vain lasten saannin avulla...

Vierailija
110/113 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

104, Aina voi oppia paremmaksi ihmiseksi. Surullista, jos niin ei käy.

Vierailija
111/113 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 13:38"]Häh? Mitä tarkoittaa "ei veloille"? [/quote] Vapaasti suomennettuna: Ei saa velkaantua.

[/quote]

Fingerporin väki saa kuitenkin vastata.

Vierailija
112/113 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 13:36"]

Oma lapseni on kasvattanut minua monin tavoin. Nyt rupesin pohtimaan mitä kaikkea olenkaan oppinut/käsittänyt/ymmärtänyt. -olen oppinut mitä pyyteetön rakkaus on, se kuinka koska vaan hetkeäkään empimättä antaisi oman henkensä pelastaakseen toisen. -olen oppinut pitämään itseäni kauniina vasta synnytyksen jälkeen, mun kroppa on upea kun pystyy luomaan ihmiselämän -olen nykyään paljon tasapainoisempi, osaan valikoida taisteluni ja en hermostu asioista niinkuin ennen lasta -olen oppinut löytämään kaikista hyviä puolia -ennenkaikkea olen oppinut tuntemaan itseni täysin.

[/quote]

Melkein kuin Martinan blogin tajunnanvirtaa. Ei, tämä ei ollut kehu.

Vierailija
113/113 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oppinut mitään enkä koe muuttuneeni mitenkään. En tiedä onko tämä hyvä vai huono asia :)