miten oppia piirtämään täydelliset kulmakarvat?
sata opetusvideota koluneena, hyvät kulmakarva värit/geelit/siveltimet ostaneena ja miljoonaan kertaan kulmat piirtäneenä voin sanoa etten vieläkään osaa. olenko aivan tumpelo vai mikä mättää? kasvojen muoto on diamond/trianglen ja roundin välissä! ei vaan osaa :( auttakaa vähän.
Kommentit (18)
Ei kannata lähteä liian monimutkaista tavoittelemaan. Usein parhaiten toimii se että pitää sen omien kulmien perusmuoton ja yrittää säätää sitä vain ihan vähän kulmavärillä. Esim. jos kulmat on turhan lähellä silmiä, nyppii alta pois karvoja ja piirtää yläreunan ihan vähän luonnollista ylemmäs. Tai jos kulmat on kaukana silmistä, vahvistaa sitä alaosaa ja ehkä nyppii päältä pois karvaa. Jos kulmakarvan kaari on pyöreä eikä siipimäinen, niin nenän puolelta värittää kulmia alareunasta ja nostaa sitten vähän luonnollisen kulman yli sieltä siipikohdasta ja sen jälkeen.
Luonnolliset on parhaat. Nyppii muotoon ja siistii silloin tällöin. Sellaiset piirretyt kulmakarvat on naurettavat.
Mäki meinaan kysyä samaa: mitä omillesi tapahtui?
omat löytyy mutta siis muotoilua tarkoitan... omat kulmani näyttävät kamalan kulmikailta ( kulmien korkein kohta ikäänkuin pompsahtaa kulmikkaasti ylös ja jatkuu todella heikosti. minulla on todella vaaleat kulmat
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:14"]
omat löytyy mutta siis muotoilua tarkoitan... omat kulmani näyttävät kamalan kulmikailta ( kulmien korkein kohta ikäänkuin pompsahtaa kulmikkaasti ylös ja jatkuu todella heikosti. minulla on todella vaaleat kulmat
[/quote]No mutta kulmikkaat kulmakarvathan ovat juuri parhaat, ainakin mielestäni! Sellaiset siipimäiset.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:19"]
No mutta kulmikkaat kulmakarvathan ovat juuri parhaat, ainakin mielestäni! Sellaiset siipimäiset.
[/quote]
Anteeksi, mutta en oikein hahmota mihin tarkoitukseen ne ovat parhaat?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:08"]
Luonnolliset on parhaat. Nyppii muotoon ja siistii silloin tällöin. Sellaiset piirretyt kulmakarvat on naurettavat.
[/quote]
Tämä vaan ei ikävä kyllä ole mahdollista jos on vaaleat ja harvat kulmakarvat luonnostaan. Minullakin sellaiset on, ja kulmakarvat on "pakko" piirtää koska muuten näytän sairaalta. Kulmakarvat tekevät hirveän eron kasvoille, sen huomaa jos googlaa vaikka celebrities without eyebrows.
Piirrettyjen kulmakarvojen ei tarvitse olla sellaiset mustat viivat. Itse saan omani parhaiten tehtyä kun olen ne ensin kestovärjännyt ja siistinyt muotoonsa. Niitä on siitä helppo tummentaa ja paikkailla koloja sopivan värisellä kynällä/kulmavärillä kun muoto on valmiina. Itse olen saanut näistä "naurettavista" kulmistani ihan kehujakin että ovat kauniin malliset, vaikka toki läheltä tarkastellessa sen huomaa etteivät ole luonnolliset.
Älä missään nimessä _piirrä_ kulmakarvoja! Värjää tai korosta, mutta piirretyt on rumat!
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:14"]
[/quote]
Tuohan on helppo korjata esim. kulmakkynällä. Nosta vaan sitä kulman luonnollista linjaa jo vähän ennen sitä "pompsahdusta" niin ettei tule sellaista jyrkkää kulmaa. Lisäksi voit kynällä vahvistaa sitä heikosti jatkuvaa kulmien loppuosaa.
Vaaleakulmaisen,j jos haluat pitää kulmat vaaleina, täytyy kyllä olla tarkka sen kulmavärin sävyn valinnassa, ettei tule luonnoton ja kova tulos. Sitten taas jos vaikka värjää hiuksia tummemmaksi kuten minä, voi värjätä myös kulmat ja lisäksi täyttää tummalla kulmakynällä, tai sitten käyttää geelimäistä kulmaväriä jossa tumma sävy + vielä kynää muotoiluun.
Itselläni varmaan kaikkein tärkein meikki on kulmameikki.Voin olla ilman ripsaria, ilman meikkivoidetta, mutta en ilman kulmien meikkaamista. Ilman meikkiä näyttää kuin eio lisi kulmakarvoja ollenkaan, koska karvat on harvat ja vaaleankellertävät. Meikattuna tummalla kulmageelillä + kynällä näyttää hyvältä, antaa ryhtiä kasvoille.
Itselläni meni myös hermot niin kävin värjäämässä ja muotoilemassa kulmani ammattilaisella, hän näytti peilin kautta tarkkaan miten voin nyppiä ja leikata kulmani. Tein ohjeiden mukaan ja ihan hyvin meni muutama kuukausi. Pian muoto alkoi taas palaamaan entiselleen niin palasin uudelleen samalle tekijälle ja kulmat laitettiin. Nyt olen saanut ne pysymään muodossaan ja tiedän oikean sävyn itselleni. Nämä kehystävät kasvot ihanasti ja näytän paljon freesimmältä kuin ennen!
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:01"]
Mitä omillesi tapahtui?
[/quote]
Voin vaan kuvitella, minkälainen-, tai minkänäköinen ihminen tuon kommentin jätti. Kyllä se vaan kuule vaikuttaa ulkonäköön huomattavan paljon, kun laittaa hieman väriä omiin (kutsutaan piirtämiseksi) sekä muotoilee. Saattaa viedä kasvoilta 8 vuotta pois.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:23"]
No mutta kulmikkaat kulmakarvathan ovat juuri parhaat, ainakin mielestäni! Sellaiset siipimäiset.
[/quote]
[/quote]
Voitko olla jo hiljaa. Jos kauneudenhoito ei kiinnosta, mene toiseen keskuseteluun.
Yksi tärkeä vinkki on myös harjata esimerkiksi vanhalla pestyllä ripsiväriharjalla kulmakarvat ensin alas, ja sitten piirtää aivan niiden yläreunalle kevyin vedoin reunoja pitkin vetoja terävällä kulmakynällä. Tämän jälkeen harjaa kulmat takaisin ylös, ja vedä alas ulkonurkkaan myös pieniä vetoja. Vältä kulmakarvojen päätyjä (nenän puoleiset päädyt), äläkä laita kynällä ollenkaan vetoja, sillä muuten kulmat eivät näytä luonnollisilta.
Lopuksi voit täyttää pieniä "koloja" mikäli sellaisia löytyy kynällä tai pienellä kulmakarvoihin tarkoitetulla siveltimellä.
Muista myös nyppiä ne pienet ja läpinäkyvät kulmakarvat pois, nekin vaikuttavat todella paljon loppuilmeeseen.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:23"]
[/quote] Lentämiseen.
[/quote]
Itse olen "piirtänyt" kulmakarvat ihan teinistä asti, ja vasta viime vuosina olen alkanut saada niistä jopa omasta mielestänikin todella hienot. Piirtämisellä en tarkoita sitä, että tekisin ne kokonaan uudestaan, vaan esim. väritän kulmia ja teen niistä siistimmät, rajaan niitä oikeista kohdista jne.
Oivalsin ainakin sen, että kannattaa ensin värittää tylpällä terällä kulmat ja rajata niistä hyvän muotoiset terävällä kynällä. Eli tosiaan niin, että tulisi sellaiset mahdollisimman paljon siiven malliset, voit katsoa netistä mallia. Ymmärrän kyllä, että kaikilla ei kulmakarvoista aivan sellaisia saa edes värittämällä, koska on niin paljon erilaisia kulmakarvoja ihmisillä, mutta kuitenkin. Sitten harjaat ne myötäkarvaan kulmakarvaharjalla läpi mahdollisimman luonnollisen näköisiksi. Sisemmät kulmakarvat voit vetää harjalla ylöspäin, se saa aikaan vaikutelman suuremmista silmistä. Näin ainakin itse saan kauniit kulmakarvat! Ja PARHAAT kulmakarvat :D
pitäisi varmaan munkin (ap) käydä laittamassa kulmat ihan oiekassa paikassa ja kysellä sieltä neuvoja. hmm!
Mitä omillesi tapahtui?