Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kokemusta Vuokraturvasta?

Vierailija
30.03.2015 |

Firma, joka hoitaa asunnon vuokraamisen siis. Kannattaako käyttää? Asun n. 200 km päässä tästä vuokralle asettamastani kämpästä, siinä mielessä voisi helpottaa. Toisaalta ei ilman toimistoa vuokraaminenkaan vältt. siinä kaupungissa vaikeaa ole ainakaan vuokralaisen löytämisen kannalta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on kokemusta vuokralaisena. Aika riistofirmalta vaikuttaa. Muutan heti, kun löydän uuden kämpän. Mitään ei haluta hoitaa, lämmöneristys on lähes olematon, Vuokraturvan lisä vuokraan taitaa olla huikea... Aina jos on jokin asia, vastausta saa odotella hyvin pitkään. Näin siis minulla. Ystäväni asuu myös Vuokraturvalla ja heillä kaikki hoidetaan hetkessä. Kämppäkin on priimakunnossa. En tiiä auttoiko tää sun asiaan.

Vierailija
2/12 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ite asunut vuokraturan minulle vuokraamassa talossa monta vuotta. Isännöitsiä joskus vaan valitteli että ovat aika laiskoja ja hitaita saamaan sinne vuokralaiset. Sen takia hän vuokrasi asunnon itse eteenpäin kun muutin. Eli varaudu siihen että ausunto seisoo tyhjillään hetken. Anteeksi virheet kun kirjoitan puhelimella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Eihän Vuokraturva hoida niitä vuokrattavia kämppiä, vaan vain välittää vuokralaisia vuokranantajalle. Eli jos asiat ei toimi, vika on kämpän omistajan tai taloyhtiön päässä!

Vierailija
4/12 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:00"]2. Eihän Vuokraturva hoida niitä vuokrattavia kämppiä, vaan vain välittää vuokralaisia vuokranantajalle. Eli jos asiat ei toimi, vika on kämpän omistajan tai taloyhtiön päässä!
[/quote]
Huoltoturva hoitaa.

Vierailija
5/12 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vuokrasin kyseisen firman kautta edellisen kämpän ja olin tosi tyytyväinen Vuokraturvaan. Ainoo mikä vähän laitto vituttaan oli ne paperit mitä sinne piti täytellä, jostain takaajasta mitä nyt aikuisena ja hyvässä taloustilanteessa en ois uskonu olevan tarpeellista. Mutta ymmärrän tietty että ne on heidän tavat ja mun nyt piti saada nopeesti kämppä :) Oli itseasiassa tosi edullinen vielä ja hyvältä alueelta. Normaalisti vuokraan yksityisiltä.

Vierailija
6/12 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan käytetty kahden sijoitusasunnon vuokraamisessa, kun ei ollut aikaa hoitaa asiaa itse. Mielestäni on oikein mainio palvelu, mutta kyllä on ylihintainen palvelun määrään nähden. Molempia asuntoja esitteli kolmelle vuokralaiselle, ja laittoi heidät "paremmuusjärjestykseen" ja saimme valita mieleisemme. Oli helppoa ja vaivatonta, eikä tarvinnut miettiä esittelyjä tai vakuuksien vaatimisia ja avaintenluvutuksia. Lopulta kävimme kyllä esittäytymässä vuokralaisille, kun veimme heille toiset avaimet.

Kuten sanottu, loistopalvelu ja he osaavat asiansa. Mutta se sitten näkyykin laskussa.

Vierailija
7/12 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kokemus kun seiskalla. Hommat hoituu, mutta on aika kallista lystiä.
Ensimmäisellä näytöllä löysivät vuokralaiset. Hakijoita oli useampia. Vuokraturva antoi oman mielipiteensä ja me valitsimme vuokralaisen.

Vierailija
8/12 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VUOkraturva on kuten muutkn vuokravälitysfirmat siinä mielessä, että se haluaa vuokrata asuntosi nopeasti, koska siitä ne saa palkkionsa.Hyvänä puolena on, että se hoitaa ilmoitukset, tiedusteluihin vastaamiset, esittelyt ja luottotietojen tarkistuksen.

Välitysfirmaa ei kiinnosta, miten sun ja vuokralaisen myöhemmin käy, koska siitä heille ei enää makseta. Huonona puolena on, että vuokralainen valitaan mekaanisin perustein, jotka liittyvät pääasiallisesti rahaan. Sellainen yksilöllinen arvio siitä, ymmärtävätkö ihmiset asumisen perusperiaatteet samoin kuin minä, eli miten asuvat, missä kunnossa kämppä on, tuleeko häiriöitä jne. jää pois. Jos vuokranantaja ja vuokralainen eivät tapaa tai tapaavat vain kerran vasta myöhäisessä vaiheessa, voi myös jäädä vuokralaiselle sellainen kuva, että vuokranantaja on kasvoton riistäjäkapitalisti jonka huijaaminen on ihan oikein, eikä ollenkaan samanlainen ihminen kuin hekin.

Palvelu on ihan hyvä, jos arvostat sitä. Huono, jos arvostat jotain muuta.

Vierailija
9/12 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somaleille eivät vuokraa 

Vierailija
10/12 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:53"]

No mulla on kokemusta vuokralaisena. Aika riistofirmalta vaikuttaa. Muutan heti, kun löydän uuden kämpän. Mitään ei haluta hoitaa, lämmöneristys on lähes olematon, Vuokraturvan lisä vuokraan taitaa olla huikea... Aina jos on jokin asia, vastausta saa odotella hyvin pitkään. Näin siis minulla. Ystäväni asuu myös Vuokraturvalla ja heillä kaikki hoidetaan hetkessä. Kämppäkin on priimakunnossa. En tiiä auttoiko tää sun asiaan.

[/quote]

Eikös se Vuokraturva ole välitystoimisto eli eivät omista asuntoja itse..? Näin olen ymmärtänyt. Ei kannata välitystoimiston kautta soitella mitään asunnon huoltoon liittyviä juttuja. Soita suoraan sille asunnon omistajalle niin hoituu nopeammin.

Vierailija
11/12 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään täällä vuokralaiset eivät ymmärrä, että Vuokraturva on vain vuokranantajan käyttämä välittäjä ja asunto on yksityisen omistama, vuokranantaja on siis yksityinen henkilö. Vuokraturva tekee esittelyt, luottotietojen tarkistukset jne. vuokranantajan puolesta, mutta kyllä sen asunnon omistaa ihan yksityishenkilö. Minusta vuokralaisen on hyvä tietää, että jokaista asuntoa ei omista joku kasvoton sijoittaja, vaan jokaisen pennin omaan elämäänsä tarvitseva esim. pieneläkeläinen, joka omistaa sijoitusasunnon.

Vierailija
12/12 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös ne vuokraturvan laskut voi vähentää vuokratuotosta.