Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies haluaa erota, mitä ihmettä teen?

Vierailija
30.03.2015 |

Ollaan seurusteltu pari vuotta ja kesällä oli tarkotus muuttaa yhteen. Ikää meillä on 19 vuotta molemmilla.
Suhteen alussa minä olin tosi mustasukkanen ja mies kyseli kaupungilla jonku ihastuksensa perään (myöhemmin sanonut että yritti tehdä vaikutuksen). Viime juhannuksena sitten miehelle riitti mustasukkaisuuteni ja raivosi minulle kavereidemme kuullen. Sillon hän itki ja sanoi että rakastaa mua ihan helvetisti kaikkien kavereiden edessä. Sen jälkeek uskoin ja lopetin mustasukkaisuuden.
Juhannuksen jälkeen miehellä alkoi ongelmat. Hän otti pikavippejä ja pelasi kaikki rahansa. Sanoin hänelle lukuisia kertoja että jos ei pelaaminen lopu niin menen hänen äidin puheille. Näin tein tammikuussa kun mies lähti inttiin ja vippien otto vaan jatkui. Mies on mulle yli 200e velkaa koska suuttuu jos en lainannut peleihin.
Meille tuli kauhea riita kun selvisi että kerroin miehen äidille mutta siitä selvittiin. Mies lupasi lopettaa pelaamisen.
Nyt kuitenkin eilen mies alkoi vinkumaan rahaa ja kun en lainannut niin suuttui ja haukkui minua mm huoraksi. Sanoin että jos ei lopeta otan yhteyttä hänen äitiin taas. Ja niin tein. Mies haluaa nyt erota ja tilanne on kuulemma ehdoton, sanoo että meistä ei tule enään paria. Minä en halua erota. Mitä nyt?

Minulla on ollut aiemmin 14 vuotiaana seurustelusuhde jossa kävi niin että meillä oli seksiä ja silloinen poikaystäväni antoi minulle rahansa. Olen tästä avautunut nykyiselleni että tuntuu kuin olisin huorannut. Mies ei pääse tästäkään yli. Oonko huora?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisen miehen kanssa kannata olla ellei hän pääse irti siitä peliongelmastaan ja ala kohdella sinua vähän paremmin. Yleensä eka suhteet nuorena kaatuu, ei siitä kannata masentua. Hyvä vaan sulle että mies haluaa erota, etsit itsellesi paremman miehen.

Vierailija
22/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:33"]Rakkaus on enemmän tekoja ja epäitsekkäitä valintoja kuin tunteilua ja dramaattisia kohtauksia. Rakastava poikaystävä ei huorittele eikä pelaa naisensa rahoja. Sinua käytetään hyväksi, ja itse olet läheisriippuvainen. Parasta mitä teille voi tapahtua on tosiaankin erota ja kasvaa aikuisiksi.
[/quote]

Mies ei oo lainannut enään rahaa. Eilen vaan suuttui kun en suostunut lainaamaan..

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies haluaa sinulta rahaa peleihin ja kun et antanut, haluaa erota. Onpa sitoutunut "mies". Nyt vaan hyväksyt sen eron etkä ala itseäsi muuttamaan ja hänessä roikkumaan. Anna mennä ja ole tyytyväinen, että pääsit tyypistä ajoissa eroon. Anna hänen kasvaa ja kasva itsekin myös ja jos parin vuoden päästä vielä kiinnostaa ja peliongelma on loppunut niin palatkaa yhteen. Voin vaikka lyödä vetoa, että et halua silloin enää hänen kanssaan olla missään tekemisissä.

Vierailija
24/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:34"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:33"]Rakkaus on enemmän tekoja ja epäitsekkäitä valintoja kuin tunteilua ja dramaattisia kohtauksia. Rakastava poikaystävä ei huorittele eikä pelaa naisensa rahoja. Sinua käytetään hyväksi, ja itse olet läheisriippuvainen. Parasta mitä teille voi tapahtua on tosiaankin erota ja kasvaa aikuisiksi. [/quote] Mies ei oo lainannut enään rahaa. Eilen vaan suuttui kun en suostunut lainaamaan.. Ap

[/quote]

Etkö tajua, ettei tasapainoinen ihminen suutu tuollaisesta vaan hommaa itse rahansa. Sinua on vielä eilen haukuttu huoraksi. Verbaalinen satuttaminen usein ajan myötä muuttuu myös fyysiseksi pahoinpitelyksi, koska sellaista aseenaan pitävä ei kunnoita toisen rajoja. 

Vierailija
25/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:26"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:10"]Olette molemmat vielä aivan liian lapsellisia parisuhteeseen. Kasvakaa ensin aikuisiksi kumpikin tahollanne ja miettikää parisuhteita siinä vaiheessa, kun ei tarvitse mennä äidille kertomaan toisen tekosista. [/quote] Tavoitteena oli hankkia miehelle apua peliongelmaan. Minulla ei ole auktoriteettiä eikä taitoja tehdä sitä.

[/quote]

Auktoriteettia? Ei parisuhteessa pidäkään olla mitään auktoriteettia! Mitä ihmettä siitä tulisi? Ei poika ole se oikea sulle, usko se nyt vaan. Et voi häntä pakottaa jäämään. Avoimin mielin sinkkuna eteen päin nyt, uusia miehiä tulee kyllä! Se on ihan totta, vaikka kuulostaakin sanahelinältä. Älä koskaan ripustaudu kehenkään!

Vierailija
26/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:10"]Olette molemmat vielä aivan liian lapsellisia parisuhteeseen. Kasvakaa ensin aikuisiksi kumpikin tahollanne ja miettikää parisuhteita siinä vaiheessa, kun ei tarvitse mennä äidille kertomaan toisen tekosista.
[/quote]

Tavoitteena oli hankkia miehelle apua peliongelmaan. Minulla ei ole auktoriteettiä eikä taitoja tehdä sitä.
[/quote]

No ihan itse sen miehen sitä apua tulee hakea. Hänellä se ongelma on. Siis peliongelma. Sulla taas tuntuu olevan päässäsi ruusunpunaiset lasit. Ei teidän suhteesta mitään tule. Erotkaa

Vierailija
27/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:26"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:10"]Olette molemmat vielä aivan liian lapsellisia parisuhteeseen. Kasvakaa ensin aikuisiksi kumpikin tahollanne ja miettikää parisuhteita siinä vaiheessa, kun ei tarvitse mennä äidille kertomaan toisen tekosista. [/quote] Tavoitteena oli hankkia miehelle apua peliongelmaan. Minulla ei ole auktoriteettiä eikä taitoja tehdä sitä.

[/quote]

Auktoriteettia? Ei parisuhteessa pidäkään olla mitään auktoriteettia! Mitä ihmettä siitä tulisi? Ei poika ole se oikea sulle, usko se nyt vaan. Et voi häntä pakottaa jäämään. Avoimin mielin sinkkuna eteen päin nyt, uusia miehiä tulee kyllä! Se on ihan totta, vaikka kuulostaakin sanahelinältä. Älä koskaan ripustaudu kehenkään!
[/quote]

Teidän kaikkien mielestä ei pitäisi edes yrittää?? Suoraan ojaan vaan koko suhde? Onpa erikoisia neuvoja. Johtuukohan meidän iästä.....

Ap

Vierailija
28/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:26"] [quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:10"]Olette molemmat vielä aivan liian lapsellisia parisuhteeseen. Kasvakaa ensin aikuisiksi kumpikin tahollanne ja miettikää parisuhteita siinä vaiheessa, kun ei tarvitse mennä äidille kertomaan toisen tekosista. [/quote] Tavoitteena oli hankkia miehelle apua peliongelmaan. Minulla ei ole auktoriteettiä eikä taitoja tehdä sitä. [/quote] Auktoriteettia? Ei parisuhteessa pidäkään olla mitään auktoriteettia! Mitä ihmettä siitä tulisi? Ei poika ole se oikea sulle, usko se nyt vaan. Et voi häntä pakottaa jäämään. Avoimin mielin sinkkuna eteen päin nyt, uusia miehiä tulee kyllä! Se on ihan totta, vaikka kuulostaakin sanahelinältä. Älä koskaan ripustaudu kehenkään! [/quote] Teidän kaikkien mielestä ei pitäisi edes yrittää?? Suoraan ojaan vaan koko suhde? Onpa erikoisia neuvoja. Johtuukohan meidän iästä..... Ap

[/quote]

Johtuu siitä, että olette ikäiseksenne lapsellisia.

Vierailija
29/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies rahoittaa harrastustaan sinulla ja muilla läheisillään. Edessä hänelläkin surkea kohtalo, jos joku ruokkii hänen tarpeitaan. Huonoista tavoista on hirvittävän vaikea luopua. Peliongelmaiset herkästi myös aloittavat ryyppäämisen, huumeiden käytön, seksisekoilut jne. niin kauan kuin joku hoivaa, ruokkii ja rahoittaa. Teet miehelle todellisen palveluksen, kun jämäkästi lopetat suhteen. Parisuhde ei ole hoivasuhde. Kun mahdollisuuksia ei ole, sekoilutkin vähenevät. Etsi harrastusten ja muun tekemisen kautta mies, joka välittää ja hoivaa Sinua, huolehtii Sinun hyvinvoinnistasi, elää Sinun kanssasi yhteistä elämää, haluaa vain yhteistä hyvää. Niitä miehiä on. Paljon. He eivät tunge lähellesi, mutta katsovat sinua ystävällisesti ja arvostavasti. Huomaa nuo katseet.

Vierailija
30/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki käteen nyt tyttö!! Viimeistään sitten kun sullakin on pikavipit ulosotossa ni tajuat, että oisit vaa eronnu nyt..

Vierailija
31/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:26"] [quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:10"]Olette molemmat vielä aivan liian lapsellisia parisuhteeseen. Kasvakaa ensin aikuisiksi kumpikin tahollanne ja miettikää parisuhteita siinä vaiheessa, kun ei tarvitse mennä äidille kertomaan toisen tekosista. [/quote] Tavoitteena oli hankkia miehelle apua peliongelmaan. Minulla ei ole auktoriteettiä eikä taitoja tehdä sitä. [/quote] Auktoriteettia? Ei parisuhteessa pidäkään olla mitään auktoriteettia! Mitä ihmettä siitä tulisi? Ei poika ole se oikea sulle, usko se nyt vaan. Et voi häntä pakottaa jäämään. Avoimin mielin sinkkuna eteen päin nyt, uusia miehiä tulee kyllä! Se on ihan totta, vaikka kuulostaakin sanahelinältä. Älä koskaan ripustaudu kehenkään! [/quote] Teidän kaikkien mielestä ei pitäisi edes yrittää?? Suoraan ojaan vaan koko suhde? Onpa erikoisia neuvoja. Johtuukohan meidän iästä..... Ap

[/quote]

Kyllä, olette nuoriakin, mutta tärkeämpi syy on se, ettei miehesi halua yrittää. Kyllä suhde silloin on siinä, jos toinen haluaa erota. Näin se on aina, ei siinä ole iällä mitään tekemistä.

Ja by the way, peliaddiktioilla on taipumus vain paheta vuosien aikana, joten säästyt melkoiselta helvetiltä siinä sivussa...

Vierailija
32/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu kenties iästä. Mutta itsehän siinä päätä lyöt seinään aikasi, niin minäkin tein.

Enkä uskonut, vaikka sanottiin ettei se tuosta mihinkään muutu. Minä halusin uskoa parempaan! Minä uskoin, että sen miehen sisällä on  yhä se ihana ihminen, johon rakastuin. Minä ajattelin, että olemme käyneet niin paljon vaikeuksia läpi, että selviämme vielä yhdestä.

Olisi kannattanut uskoa ajoissa ja lopettaa ennen kuin niitä suhdetta koettelevia koettelemuksia alkoi tulla. Koska se ei ollut sen arvoista.

Vierailija
33/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:40"]

[/quote]

[/quote]

Sen takiahan täällä kysyn neuvoa miten voisin/voitaisiin muuttua ja saada tämä toimimaan :)

Ap

Vierailija
34/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aloittajalla oli ikää kuinka paljon...?

Vierailija
35/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:40"]

[/quote]

[/quote]

Sen takiahan täällä kysyn neuvoa miten voisin/voitaisiin muuttua ja saada tämä toimimaan :)

Ap
[/quote]

Ei kaikkea voi saada elämässä toimimaan. Teidän suhde ei toimi. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Luehan aloituksesi ja saamasi vastaukset oikein ajatuksen kanssa.
Ja olet, olet nuori ja tunnut olevan hyvin lapsellinen.

Vierailija
36/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, lapsikulta. Printtaapa tämä ketju ja sulje kirjekuoreen. Avaa sitten kuori kymmenen vuoden kuluttua. Hämmästyt, järkytyt, itket ja naurat - ja tajuat, mitä tädit yrittivät täällä sinulle selittää.

Vierailija
37/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:40"]

[/quote]

[/quote]

Ap
[/quote]

Miehen pitäisi lopettaa pelaaminen tai teidän pitäisi olla niin rikkaita, että voisi vapaasti rahaa mällätä peleihin. Kumpikaan ei tule tapahtumaan -> erotkaa. Jos olet valmis pilaamaan oman elämäsi, roiku hänessä kiinni. Mut ei kannata.

Vierailija
38/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:40"]

[/quote]

[/quote]

Ap
[/quote]

Miehen pitäisi lopettaa pelaaminen tai teidän pitäisi olla niin rikkaita, että voisi vapaasti rahaa mällätä peleihin. Kumpikaan ei tule tapahtumaan -> erotkaa. Jos olet valmis pilaamaan oman elämäsi, roiku hänessä kiinni. Mut ei kannata.
[/quote]

Mies on ollut nyt lähes 2kk pelaamatta..

Ap

Vierailija
39/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta: mitä ajattelit noin käytännössä tehdä? Millä ajattelin pakottaa miehen pysymään parisuhteessa?

Vierailija
40/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:40"]

[/quote]

[/quote]

Ap
[/quote]

[/quote]

Mies on ollut nyt lähes 2kk pelaamatta..

Ap
[/quote]

Ja nyt kinusi rahaa ja uhkasi erota, kun ei saanut? Kuulostaa tosi kypsältä ja siltä, että riippuvuus on pahasti päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän